Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nissan Micra DIG-S Turbo: sporťák? Ne, tříválcový šetřílek
19.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nissan představil Micru se slibným názvem DIG-S Turbo. Nejde však o žádnou 370Z pro chudší, nýbrž o jakýsi japonský GreenLine.
Místo pořádného auta jsme se tak dočkali dalšího zachránce planety, ale tak už to v této době chodí. Novinka s již dostatečně jasně zmíněným jménem vyniká hlavně svým motorem, který je podle Nissanu „nejčistším” agregátem svého druhu na celém světě. A kupodivu jsme se o něm ihned dozvěděli více.
Jde o tříválec o tříválec s objemem 1,2 litru (Češi se prosím přestanou smát...), který je přeplňován turbodmychadlem. Vyznačuje se na turbomotor vysokým kompresním poměrem 13:1, který mu má dodat vyšší efektivitu spalování. My ale uvedeme i to, že mu nesporně dodá také hrubší chod, který může být v kombinaci s přirozeným neklidem tříválcové koncepce hodně citelný. K vyšší efektivitě motoru krom jeho koncepce přispívá i adekvátně naladěný motor management, pokus o rekuperaci kinetické energie skrze alternátor a obligátní systém start/stop.



Takto disponovaný motor se chlubí výkonem až 98 koní a točivým momentem vrcholícím na hodnotě 142 Nm. Zrychlení na stovku je neznámou, maximální rychlost jím vybavené Micry ale činí nemalých 180 km/h. To vše jsou hodnoty srovnatelné s atmosféricky plněnou patnáctistovkou, oproti ní ale DIG-S Turbo exceluje v testech normované spotřeby. V základní výbavě s manuální převodovkou dosahuje papírové spotřeby 4,1 litru benzinu na 100 km. Vyšší výbavové stupně zhoršují udávanou spotřebu o 4 %, automatická převodovka CVT pak přibližně o 20 %.
Micra DIG-S Turbo je k vašemu jistě nemalému překvapení další novinkou nadcházejícího ženevského autosalonu. Do prodejů se má dostat během léta, a to ve všech úrovních výbavy, ale jen s pětidvéřovoou karoserií. Zmíněný motor bude k dispozici také v osmdesátikoňovém nepřeplňovaném provedení, jeho podrobnější parametry ale Nissan nezmiňuje.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 4 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejčtenější články
Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025