Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Mazda 3 s „dieselem na benzin” zná svůj výkon i ceny. Revoluce je na spadnutí
17.12.2018 | Petr Miler
Jistě nejpřevratnější motorová novinka posledních dekád skutečně míří do prodeje. Po mnoha nejasných zprávách a dohadech vám konečně můžeme představit první konkrétní specifikace.
To, o čem už pomalu dva roky hovoříme v teoretické rovině, se nyní konečně stává realitou. Mazda navzdory skepsi mnohých představila novou generaci Modelu 3 hned se záměrem prodávat jej i s revolučním motorem spalujícím benzin vznícením. A i když počáteční informace hovořily o pozdějším příchodu na trh, teď už jistě víme, že se žádné velké zpoždění konat nebude.
Japonská automobilka totiž představila některé finální specifikace nové trojky pro Evropu a převratný motor 2,0 SkyActiv-X v nich nechybí. Co více, známe dokonce už i první ceny, přesný rozsah nabízených variant a plánované termíny prvních dodávek. To je dost nových informací, tak si je pojďme projít jednu po druhé.
V prvé řadě je třeba říci, že známe finální maximální výkon onoho „dieselu na benzin” pro evropské trhy. Jde o 181 koní neboli 135 kW, což přesně kopíruje dříve zmiňovaný rozsah mezi 180 a 190 koňmi. Další specifikace, zejména pak ty týkající se dynamiky a spotřeby, Mazda odhalí později po oficiální certifikaci, což zatím platí i o dalších dvou dostupných motorech.
Tím prvním je klasický dvoulitrový benzin SkyActiv-G s atmosférickým plněním, který bude v případě nové generace trojky nabízen zatím jen v provedení s výkonem 122 koní (91 kW), tím druhým pak nový diesel 1,8 SkyActiv-D s výkonem nanejvýš 116 koní (87 kW) a točivým momentem až 270 Nm. Na trhu bude nejprve k dostání dvoulitrový benzin se 122 koňmi, kdo by ale čekal, že souběžně s ním dorazí diesel a pak někdy nový SkyActiv-X mýlil by se, realita je jiná.
Auto už totiž zamířilo do prodeje v Polsku, odkud pochází i první ceník v tamních zlotých. Ten spolu s dalšími detaily říká, že objednat lze zkraje pouze benzinové verze SkyActiv-G a SkyActiv-X s tím, že první auta s klasickým benzinem dorazí zákazníkům v březnu 2019, první verze s revolučním „ikskem” pak v létě 2019. Díky ceníku navíc známe i rozsah nabízených provedení a pochopitelně také první ceny a výbavu.
Zajímavé je, že vůz bude nabízen za stejné ceny jako hatchback i sedan s pohonem předních kol nebo pouze hatchback s pohonem 4x4. Úplný základ s motorem SkyActiv-G se 122 koňmi a manuální převodovkou vyjde v Polsku na 94 900 PLN, tedy asi 570 tisíc Kč. Žádná láce, ale to je skutečně jen začátek. Jistě vás nejvíce zajímá cena SkyActiv-X, ten bude startovat na 112 900 PLN, tedy cirka 679 tisících Kč. Pokud byste chtěli automat, připlácí se 8 000 PLN (48 tisíc Kč), pohon 4x4 vyjde na 10 000 PLN (60 tisíc Kč). A samozřejmě stoupat lze i nabídkou výbavy, takže plně vybavená Mazda 3 2019 s novým motorem SkyActiv-X, pohonem 4x4, automatem a nejvyšší výbavou vyjde na 148 900 PLN, tedy asi 895 tisíc Kč. České ceny pochopitelně mohou být jiné, ale nečekejme dramatické rozdíly.
Novinka tedy obecně nevyjde levně, ale to se vzhledem k jejímu celkovému pojetí a technice dalo čekat. Základní výbava je navíc velmi slušná - krom plejády bezpečnostních prvků v ní můžete očekávat věci jako tempomat, dešťový senzor, zadní parkovací senzory, manuální klimatizaci, centrální zamykání, všechna okna v elektrice, základní infotainment s 8,8" displejem, rádio s 8 reproduktory, 18" kola z lehkých slitin, LED světlomety (se SkyActiv-X i adaptivní) a vyhřívaná vnější zrcátka s elektrickým ovládáním.
Jak moc takovou nabídku shledáváte atraktivní, necháme na vašem zvážení, jisté je ale jedno - příchod vskutku revolučního pohonu, který má spotřebu benzinových motorů lusknutím prstů snížit o desítky procent při zachování velmi slušného výkonu, je na spadnutí. A jsme velmi zvědavi na to, jak si povede v praxi.



Nová Mazda 3 zná své první specifikace a cen pro Evropu. Ceny jsou neskromné, ale to se dalo čekat, už v základu toho dostanete hodně
















Detaily k motoru 2,0 SkyActiv-X, který slibuje revoluci
Bleskovky
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců jelenů. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
před 9 hodinami
Číňané v Evropě bodují s levným velkým SUV. Lidé mu říkají Range Rover z Temu a není to urážka
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
21.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 10:37
- Marc a Alex slavili 10:20
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 včera 20:05
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato včera 14:00
- WSBK 2026: O dva stabilní jezdce méně včera 10:41
Nejčtenější články
Mercedes a BMW dál překvapují zákazníky. Co píší na cenovky svých nových aut, ohromuje i jejich fanoušky
23.10.2025
GM po půlroční odstávce výroby definitivně zařízl od počátku nesmyslný elektrický model, nikdo ho nekupoval
23.10.2025
Tahle modrá „vodička” je podle BMW spásou spalovacích aut, do tří let má zajistit jejich lepší běh i emise
23.10.2025
Ford zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu „na neurčito”, jeho tragický příběh se po 4 letech chýlí ke konci
24.10.2025
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.23. 11:53 - brnenska.odchytova
- Motor 1,6 55kw nestartuje za vlhka Felicia Octavia 11.22. 18:21 - audis
- BMW Divize 11.21. 16:44 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 10:39 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
