Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Náhradní baterie pro elektrický Ford Mustang je tak drahá, že byste místo ní koupili slušné celé auto
2.1.2022 | Petr Miler
Už léta se říká, že akumulátory pro elektromobily zlevní do té míry, že sama auta budou schopna alespoň cenově konkurovat vozům se spalovacími motory. Ceny baterií opravdu klesají, o nic levného ale pořád nejde, ani zdaleka.
Před pár dny jsme detailně probírali, jakou cenovou past představují pro Renault Zoe jeho akumulátory. Je ve výsledku úplně jedno, jestli je automobilka k vozu prodá nebo pronajme, stěží se bez mohutných dotací a dalších forem přerozdělování dostane do pozice, kdy by na autě neprodělávala, nebo jej nabízela nemístně draho. I s oněmi dotacemi je to pro ní dosažení jakéhokoli lepšího stavu zjevně tvrdý oříšek.
Ačkoli se totiž už dlouhá léta tvrdí, že akumulátory zlevní až do té míry, že elektrická auta budou srovnatelně drahá jako ta spalovací, nic takového dosud nenastalo. A to přesto, že ceny nejpoužívanějších Lithium-iontových akumulátorů měly od roku 2010 klesnout 89 procent. Pro Renault a jeho Zoe je to obzvláště tíživé, neboť jde o malé auto, jehož cenu drahé akumulátory snadno vystřelí do nepřijatelných výšin. Trochu lépe je na tom Ford se svým Mustangem Mach-E, neboť jde o větší a dražší vůz. Zase o tolik lépe na tom ale není.
S větším akumulátorem o kapacitě 98,7 kWh u nás startuje na 1 514 900 Kč včetně DPH, jak se ale nyní ukázalo, jen samotný akumulátor pro tuto verzi stojí v USA od 23 648,94 USD, tedy asi 517 000 Kč. Jde pochopitelně o sumu bez DPH, a tedy asi 626 000 Kč, pokud českou daň z přidané hodnoty připočteme. To je obrovská suma odpovídající více jak 41 % ceny auta, jen za baterii.
Za takové peníze si můžete koupit celé spalovací auto a ne úplně marné. I v poslední době velmi drahá Škoda Octavia může být za danou částku vaše s motorem 2,0 TDI a výbavou Ambition, k Mustangu Mach-E za to dostanete jen baterku. Navíc je třeba dodat, že jde o baterku na chvíli - Ford k ní standardně poskytuje záruku na 8 let a 160 tisíc km maximálně a z praxe už víme, že nejde o hodnoty, které by nereflektovaly životnost řady baterek. Jasně, k celé nové Octavii dostanete záruku kratší, tahle auta ale i po 20 a více letech se stovkami tisíc km dál jezdí, některé elektromobily resp. jejich akumulátory už po 8 letech a 160 tisících km nikoli.
Když k tomu přidáme, jak mizerně se Mustang Mach-E chová na dálnici i v nejlepší verzi GT (stojí od 1 914 900 Kč), pak před sebou opravdu nemáme lákavou nabídku. Ani dotace v řádu stovek tisíc by ji nevykouzlily, také s těmi byste si koupili drahé auto s nejasnými vyhlídkami na dlouhodobou existenci (a tedy i udržení hodnoty), na němž jeden díl s životností dost možná blízké 8 letům či 160 tisícům km stojí jako celé jiné auto.
Ford Mustang Mach-E je velmi drahé auto s nepřesvědčivým dynamickým projevem, jehož použitelnost stojí a padá s akumulátory. Právě jejich náhrada ale stojí více jak 41 procent ceny celého vozu, nominálně přes půl milionu korun bez DPH. Automobilka na ně přitom dává záruku končící najetím 160 tisíc km nebo 8 léty stáří. Foto: Ford
Zdroj: Carscoops
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 10 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 11 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha