Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové Bugatti Tourbillon mohlo vypadat úplně jinak a snad i líp než nakonec odhalené auto
28.9.2024 | Petr Miler
Sama automobilka nesměle ukázala, že při vývoji Tourbillonu dotáhla až od stádia modelu v měříku 1:1 alternativní design vozu, který nakonec nepoužila. Byla to chyba? Posuďte sami, pochopíme obě možné odpovědi.
Také letošní rok je svědkem odhalení řady historicky významných automobilových novinek. A teprve čtvrté sériově vyráběné moderní Bugatti - pokud mezi ně budeme počítat i model EB110 vzniklý pod vedením Romana Artioliho - je nepochybně jednou z nich. Značka novinku jménem Tourbillon vytáhla letos v červnu, a přestože dokázala ohromit technikou postavenou kolem atmosféricky plněného motoru V16 i podobně konzervativně pojatým interiérem, designem nás úplně neohromila.
Napsali jsme tehdy, že vůz „vypadá jako pes jménem Chiron, který strčil hlavu do vysavače”, protože přesně ten dojem dělá. Ačkoli jde o úplně nové auto, které nemá se svým předchůdcem po technické stránce společného téměř nic, vizuálně vypadá jako „zbacaný” Chiron, jako velký facelift, jako opakování stejného nápadu v modernějším pojetí. Mohlo být líp? To posuďte sami, realita ale rozhodně mohla být zásadně jiná.
Automobilka totiž v rámci série videí mapující vývoj vozu ukázala alternativní design novinky, se kterým to dotáhla opravdu daleko. Psal se únor 2022 a designový tým značky vedený Achimem Anscheidtem měl připravenou dvojici modelů znázorňujících možnou podobu auta v měřítku 1:1 ve srovnání s případnou skutečností. S oběma vzhledy by auto mohlo technicky fungovat, tady limit nebyl, šlo skutečně jen o design - jedno z vyobrazených aut je zřetelně ideovým předchůdcem skutečného Tourbillonu, druhé ale slepou větví vývoje, kterou Bugatti dosud neukázalo.
Budete muset s pomocí přiložených fotek či videa sami zvážit, která alternativa je vám bližší, my jsme trochu na vážkách. Na jednu stranu je zřejmé, že nakonec vítězné provedení zůstalo více věrné tradicím, máme ale pocit, že je jimi svázáno snad až příliš. Nejde tu jen o podobnost s Chironem jako takovou, ale i nutnost stavět podobu celé přídě okolo tradiční podkovovité masky chladiče. Alternativa je hranatější a modernější. A třebaže je také více generická, mj. upozaděním oné podkovy nám přijde jako větší krok vpřed, jako srozumitelnější pokus design Bugatti někam posunout.
Futurističtější design tak možná i vypadá líp, ale dnes už ex-šéf designu Bugatti Anscheidt má jasno: „Myslím, že rozhodujícím faktorem je to, co je moderní DNA Bugatti. Které auto představuje Bugatti ze 100 metrů, z 10 metrů, z jednoho metru,” říká. A v tomto ohledu má pravdu, že vybrané řešení je „srozumitelnější”. Názor si ale udělejte sami, tady bude hodnocení výsledku nutně vždy subjektivní.




Bugatti neukázalo všechno, i z odhaleného je ale patrné, že Tourbillon mohl vypadat citelně jinak. Líp, hůř? Posuďte sami. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti přes Top Gear
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Věříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 4 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva