Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Novinky u Porsche: Cayman Clubsport, 911 GT3 RSR ad.
27.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Ačkoliv koncern Porsche pilně přebírá giganta Volkswagen, zbývá mu i tak čas na produkci vlastních novinek v hojném počtu. Přinášíme stručný přehled těch, které spatřily světlo světa v posledních dnech.
V první řadě se jedná o ultralehkou verzi modelu Cayman s přívlastkem Clubsport. Prodej na britských ostrovech začne v říjnu a bude to poprvé kdy Porsche bude podobný vůz nabízet.
Porsche Cayman Clubsport doznal řadu odlehčení. Od interiéru, přes karoserii a litá kola bylo ušetřeno 100 kg hmotnosti. Tradiční modely s označením Clubsport jako například typ 968 CS měly nezměněnou převodovku i motor. Odlehčený Cayman dostal zážehový agregát o objemu 3,4 l s výkonem 320 koní, který pochází z inovovaného Caymanu S
Ručně řazená šestistupňová převodovka a samosvorný diferenciál budou standardem. Celek bude dotvářet optický balíček obsahující přední, zadní nárazník a prahy.
Cena této verze zatím není oficiálně známa, zdroje v automobilce ale hovoří o ceně na úrovni 109 % ceny základní verze Caymanu S. Příplatek tedy není nikterak dramatický a v našich podmínkách by se měl pohybovat okolo 150 tisíc Kč.
Inovací doznalo i Porsche 911 GT3 RSR. Vůz dostal nový motor, který má sice o 15 koní méně než předchozí ročník, ale křivka výkonu má nyní plošší průběh.
Předcházející generace měla k dispozici vzadu umístěný šestiválec o objemu 3,8 l s výkonem 465 koní při 8000 ot./1min. Nový motor má větší objem 4,0 l, ale chlubí se menším počtem 450. Maximální výkon je dostupný v 7800 ot./1min a točivý moment 430 N.m v 7250 ot./1min.
Vizuálně se inovovaná 911 GT3 RSR liší předním a zadním nárazníkem. Změny se dotkly i přítlačného křídla. V kabině se objevil také informační displej. Porsche tvrdí, že nové GT3 RSR je připraveno na závody v maximální míře lépe než přecházející verze. No, uvidíme, jak si nový vůz povede můžete sledovat při letošním Le Mans.



Poslední novinkou je výfukové potrubí pro modely 911 Carrera a Targa 4. Řidič si totiž bude podle libosti upravovat zvuk svého miláčka, A to vše z pohodlí interiéru pomocí páčky na středové konzoli. K dostání bude od února za cenu 44 226 kč (přepočet z eura při kurzu 27,6 Kč/Eur).
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 4 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 24 minutami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před hodinou
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 3 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 4 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
