Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Chevrolet Camaro 1LE je venku, ostřejší verze umí být výrazně rychlejší
10.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Chevy nabídne paket 1LE poprvé i pro šestiválec, prý si to zákazníci přejí. Verze SS ale dostane lepší díly a na okruhu bude o 3 s rychlejší.
Fanoušci Chevroletu Camaro, kteří chtějí jezdit po okruzích, se vždycky těší na vrcholové verze ZL1 a Z/28. Jenže na ty si u nového Camara šesté generace ještě asi budeme muset počkat. Zatím se aspoň představila trochu méně ostrá sportovní verze, označená 1LE. A nově je k mání nejen pro osmiválec, ale i pro V6. Čtyřválcový motor ji zatím v nabídce nemá, ale vyloučeno to není.
Šestiválcové Camaro 1LE má stále 3,6litrovou V6 o 339 koních, výkon tu nenarůstá. Toto Camaro dostalo některé prvky odpružení z osmiválcové verze SS - má lepší odpružení s označením FE3 včetně příčných stabilizátorů a jsou tu čtyřpístkové přední brzdové třmeny. Také přibyl mechanický samosvor mezi zadními koly a lepší palivový systém.
Vůz stojí na 20" kovaných kolech, obutých do pneumatik Goodyear Eagle F1 o rozměru 245/40 R20 vpředu a 275/35 R20 vzadu. A cena paketu 1LE pro šestiválcové Camaro bude prý okolo 3 500 dolarů (cca 84 300 korun). Podle Todda Christensena, marketingového manažera Camara, je 1LE v nabídce V6 proto, že to zákazníci požadovali. A podle zájmu se možná tento paket objeví i u čtyřválce. Oproti V8 totiž má šestiválec výhodu v hmotnosti nižší o 90 kg.
Paket 1LE pro Camaro SS, tedy osmiválcovou verzi, bude nicméně pořád obsahovat lepší výbavu. Odpružení tu je označeno FE4 a má systém Magnetic Ride Control, přední brzdové třmeny mají pístků šest. A pneumatiky Goodyear Eagle F1 Supercar jsou širší, mají rozměry 285/30 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu, a jejich směs byla vyvinuta speciálně pro Camaro.
Také tu není striktně mechanický samosvor, ale diferenciál s elektronickým řízením. Camaro SS 1LE je samozřejmě těžší než V6 1LE, ale pořád má 461 koní z 6,2litrové V8. A díky novinkám je na okruhu Willow Springs údajně o tři vteřiny rychlejší než běžné Camaro SS. Cena tohoto balíčku zatím není známa, ale počítejte s částkou vyšší než pro V6, když je lepší i obsah.
Pro obě verze bude k mání Performance Data Recorder, tedy systém, který nahraje vaši jízdu včetně základních telemetrických dat. Po designové stránce se 1LE liší od ostatních verzí černou kapotou, spoilerem na zádi a lízátkem pod předním nárazníkem. V kabině najdeme semišem potažený volant a hlavici řadicí páky; balíček 1LE bude k mání jen k manuálu.
Oba motory dostaly lepší chlazení a chladiče také pro převodový olej a diferenciál. Řazení má kratší dráhy a Camaro SS 1LE má standardně lepší sedadla Recaro. U šestiválce si je můžete přiobjednat navíc. A obě auta mají také sportovní výfuk se dvěma režimy. Chevrolet nyní čeká na to, jaký zájem bude o 1LE u šestiválce a podle toho se rozhodne, jestli nabídne něco podobného i pro čtyřválcovou verzi. Ta by byla nejlehčí, ale s 279 koňmi také jasně nejslabší.







Nové Camaro dostalo paket 1LE (černé auto má V8, zelené V6)
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1