Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Chevrolet Camaro ZL1 je venku, 648 koní dá za 1,45 milionu Kč
16.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Nové Camaro ZL1 je lehčí a silnější než předchůdce a může mít 10st. převodovku. Nabídne 648 koní a vzhled žrouta matek s kočárky.
Šestá generace Chevroletu Camaro rozhodně na výkonu strádat nebude, ani když jedním z motorů v nabídce je dvoulitrový čtyřválec. Vrchol u Camara bude tvořit verze ZL1, která se krátce po provedení 1LE právě představuje veřejnosti. Pod kapotou má osmiválec LT4 o objemu 6,2l , který pracuje i v Chevroletu Corvette Z06. Podle prvních zpráv má 648 koní a 868 Nm.
Je samozřejmé, že aspoň na papíře Camaro ZL1 nepřekoná vrchol sportovní nabídky značky, ale motor přesto není úplně stejný. Minimálně dostal kompletně nové sání a výfukový systém. Na videu níže si ho můžete poslechnout v plném kalupu na trati. Je to sice maskovaný prototyp, ale nepočítáme s tím, že by se zvuk produkčního auta nějak výrazně měnil.
Motor v základu spolupracuje se šestistupňovým manuálem, ale v nabídce bude také desetistupňový automat; Camaro ZL1 bude první vůz GM, který tuto novou převodovku nabídne. Deset kvaltů podle dostupných zpráv není pět pro řidiče a pět pro emisní normy, stupně jsou kratší, což elektronickému mozku umožňuje motor snáze držet v nejlepším pásmu otáček. Nepochybujte ale, že pár nejvyšších převodů tu bude zejména pro snížení otáček ve vyšších rychlostech a tedy pro co nejnižší normovanou spotřebu.
Převodovka údajně řadí velmi rychle a na videu to je poznat, Kyle Lindsey, jeho autor, se veze právě v autě s automatickou převodovkou. Podle jeho slov to je jeden z nejrychleji řadících automatů, které měl možnost poznat, a to i přesto, že nemohl řídit. Stále to je automatická převodovka s hydrodynamickým měničem točivého momentu, takže nebude rychlá jako dvouspojka, ale bude o to pohodlnější při klidné jízdě. A stále bychom si vybrali manuál.
Nové Camaro ZL1 je o 90 kg lehčí než to předchozí a má o nějakých 60 koní víc. Chevrolet zatím nezveřejnil detaily o dynamice, minulá generace ale byla na 60 mph (96,6 km/h) za 4 vteřiny a maximálka byla 290 km/h, pokud jste si vybrali manuál. Už to je úctyhodné a nový vůz nebude pomalejší s manuálem, natož s automatem, který má na výběr tolik rychlostí.
Vůz jezdí na 20" kovaných kolech s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Supercar o rozměru 285/30 ZR20 vpředu a 305/30 ZR20 vzadu. Pod nimi jsou brzdy Brembo se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu; nevíme zatím, jestli budou na výběr i karbon-keramické kotouče. Vůz nabídne tlumiče Magnetic Ride, elektronicky řízený samosvor, nastavitelný launch control a možnost volby jízdních režimů, jak je dnes celkem obvyklé. Nejvíc nás ale těší tlačítko u řadicí páky se symbolem stabilizace a velkým nápisem OFF; snad bude fungovat, jak slibuje.
Po stránce designu vidíme novou, částečně karbonovou kapotu s otvorem pro odvod horkého vzduchu. Ohromná tlama v předním nárazníku nemá za cíl požírat cyklisty a matky s kočárky, i když tak vypadá, ale zásobovat motor vzduchem a pomáhat s aerodynamikou. Vpředu je nové lízátko, vzadu spoiler na víku zavazadelníku, upraveny byly nárazníky a prahy - všechno s cílem optimalizovat aerodynamiku a chlazení při použití na okruhu. Tam má být ZL1 jako doma, ale také má být schopno vás každé ráno vozit do práce.
Nové Camaro ZL1 je psáno jako modelový rok 2017, takže se dá očekávat jeho vstup do prodeje ve Spojených státech někdy v létě letošního roku. V Evropě bychom se ho mohli dočkat někdy na podzim. Rychlejší než Corvette Z06 určitě nebude, ale možná bude hodně, hodně blízko, cenou se přitom bude držet o mnoho dále. Oficiální cena zatím není známa, dosavadní ZL1 ale byla k mání za 57 650 dolarů a ani cenovka té nové se nemá podívat za hranici 60 000 USD. To by znamenalo v přepočtu asi 1,45 milionu Kč za 648 koní. Docela slušná nabídka, řekli bychom, třebaže v Evropě s tak vstřícnou základní cifrou příliš počítat nemůžeme...










Nové Camaro má design takový, aby mělo co nejlepší aerodynamické vlastnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva