Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
včera | Petr Miler
Duster jako Renault byl ve své předchozí iteraci spíš rarita, navíc prodávaná hlavně na trzích, které jsou nám charakterově velmi vzdálené. Teď už to neplatí a jsme docela zaskočeni tím, jako cenovou strategii při tom Renault zvolil.
Dacia Duster je u nás velmi dobře známým autem, jde o nejprodávanější model rumunské značky v Česku, který se teprve loni začal prodávat ve své nové generaci. V zemích, kde se rumunská automobilka historicky neprosadila, ale mateřský Renault už nějaký ten pátek nabízí stejné či velmi podobné auto pod svou vlastní značkou, což jen rozšířilo jeho záběr a znásobilo jeho úspěch - Duster je v mnoha svých podobách už pěkných pár let nejprodávanějším autem skupiny Renault na celém světě.
Není tedy divu, že Francouzi už v roce 2023 oznámili, že v případě nové generace vozu, která je vizuálně, technicky a snad i jakkoli jinak na vyšší úrovni než ta předchozí, přijdou s Renaultem Duster II resp. III (to podle toho, zda dvojku budete považovat za skutečně novou generaci, kterou není, nebo jen větší facelift) bez velkého váhání. A zjevně nepřeháněli. Nový Renaultu Duster se už dříve začal prodávat v Turecku, což lze označit za překvapení (víc k tomu za chvíli). A teď vtrhl dokonce do Austrálie, což je v podstatě už trh našeho ražení.
Vidět jsme ho mohli už dřív, ale podívejte se na něj znovu po boku Skippyho a spol. a uznejte, že ač je auto tentokrát snad úplně stejné jako výchozí Dacia, jeho vnímání už nápis Renault na přídi a loga značky rozesetá různě po voze mění. Jsme přesvědčeni, že už těchto pár detailů by řadu dalších lidí přesvědčilo, že nad Dusterem není třeba ohrnovat nos, povrchní vnímání je (bohužel) spoustě lidí vlastní.
Jak už jsme naznačili, tento vůz nikdy dřív nevznikal jako „plnohodnotný Renault”, teď se věci mají jinak. V Turecku se prodává jako přímý konkurent Dacie Duster, která je tam také k mání, v Austrálii je prezentován jako standardní součást nabídky francouzské značky. Už tedy nejde o jakousi z nouze ctnost, ale o cestu k nabízení modelů Dacie pod hlavičkou Renaultu zcela standardním způsobem.
A tento krok je pozoruhodný i cenami, které jej provází. Nový Renault Duster totiž vstoupil v Austrálii do prodeje ve dvou výbavových provedeních Evolution a Techno s motory 1,3 turbo se čtyřmi válci a tříválcovým mild-hybridem postaveným okolo motoru 1,2 turbo. Nabídka motorů je tedy zajímavější než u nás, hlavně standardní jedna-trojka se 154 koňmi tu schází. Výbavy jsou též podstatně bohatší než místní Essence a spol., motor 1,3 turbo je tím levnějším a převodovka je vždy automatická. Přesto verze 1,3 turbo 4x2 Evolution začíná na 31 990 australských dolarech, tedy asi 440 tisících Kč. Verze s pohonem 4x4 jsou pak k dispozici od 36 490 AUD (cca 500 tisíc Kč), nejvyšší provedení 4x4 Techno začíná na 37 990 AUD (cca 520 tisíc Kč). Vždy s automatem v ceně.
To jsou nutně velmi atraktivní ceny v momentě, kdy u nás Dacia Duster sice začíná na podobné sumě (442 tisíc Kč), ale za oholenou verzi 1,0 Essence 4x2 s manuálem. Už 130koňový mild-hybrid v provedení Expression stojí nejméně 528 tisíc Kč, pohon 4x4 pak nedostanete za míň než 527 tisíc Kč. Duster jako Renault tedy nabízí v Austrálii podstatně víc za podstatně míň, dorovnat tamní specifikace v místních podmínkách znamená přidat aspoň 20 procent ceny navíc. A stejně nedostanete jediný opravdu kloudný motor.
Platit tedy tyto pořádky u nás, z nového Renaultu Duster by byl prakticky okamžitě obrovský hit. Ale něco takového se asi nestane. Francouzi se sice už dřív nechali slyšet, že stejnou strategii mohou rozjet i na jiných trzích, takže se nakonec můžeme dočkat toho, že Renault Duster u nás bude jednoho dne k mání. Pochybujeme ale, že v tu chvíli bude stát míň než Dacia...









Nový Renault Duster je docela fešák, co říkáte? I Skippy na něj kouká jako péro z gauče. Už se totiž prodává i v Austrálii, a to za vlastně až neuvěřitelné nízké ceny. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
před 10 hodinamiDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
před 11 hodinamiHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
včeraOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
včeraNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva