Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 5 hodinami | Petr Miler
Ani modrý ovál nemůže říci, že by před očima neměl jasnou informaci o tom, co je dnes možné úspěšně prodávat. Má ji. Přesto u nás tlačí do popředí nechtěné zboží a na klasické žádané modely už téměř zcela zanevřel. Jinde se dá pořád koupit nové Mondeo a lidé toho využívají.
Možná si ještě vzpomenete na chvíli, kdy jsme vás trochu se slzou v oku informovali o příchodu tehdy zbrusu nové, páté generace Fordu Mondeo. Je tomu už pár let, kdy byla představena s tím, že na rozdíl od všech předchozích nebude k mání v Evropě - prodávat se začala primárně v Číně a postupně se dostala na některé další dám více či méně vzdálené trhy.
Zájemci z vybraných zemí tak dostali ještě větší a především o poznání atraktivnější vůz s výkonnějším motorem, který na trh vstoupil s až překvapivě nízkými cenami. Zaujmout dokáže také interiérem s masivním 43palcovým (neboli 1,1metrovým, to kdyby někomu „nešly palce”) digitálním panelem, který nahrazuje klasickou palubku i displej infotainmentu. Také to je přinejmenším zajímavé, třebaže ne nutně vítané.
Tohle všechno ale víme už od premiéry, dnes je tato novinka třetím rokem v prodeji, a tak si můžeme udělat lepší obrázek o tom, jak si vede na trhu. A je třeba říci, že navzdory fiasku předchozího provedení je úspěšná, a to i za obecného úpadku zahraničních aut na čínském trhu. Může to zarazit, ale nakonec jen do chvíle, než se podíváte do ceníku.
Nové Mondeo dnes totiž v Číně začíná na 149 800 CNY, tedy asi jen na 440 tisících Kč. Za to dnes v Česku nekoupíte vůbec nic, malá tříválcová Puma začíná na 629 900 Kč (484 900 Kč „v akci”), Focus pak na 669 900 Kč (542 850 Kč „v akci”). Ani absolutně vrcholná verze Mondea číslo pět ke všemu nestojí víc než 229 800 CNY (asi 675 tisíc korun). Ve výsledku boduje tak způsobem, ve který mohli doufat jen velcí optimisté.
Vůz, který v Evropě zacházel na úbytě a v závěrečném tažení čtvrté generace oslovil jen 5 320 na kontinentu za celý poslední rok v prodeji, v Číně uhání víc zákazníků za jeden každý měsíc. Letos podle dat CAAM oslovil 73 861 kupců, což je při roztříštěnosti čínského trhu a charakteru Mondea pozoruhodně vysoké číslo. Letos se drží na stejné úrovni, což ale vzhledem k prodejům zbytku vozů Fordu v Číně znamená, že se tam stal prodejní jedničkou. Je znovu bestsellerem Fordu na největším automobilovém trhu světa - takový návrat snad nikdo nečekal.
Navíc je třeba si všímat změn oproti dřívější generaci. Také za velkou zdí Mondeo přišlo skoro o všechno, a tak s těmito výsledky prodejně roste o stovky procent oproti odbytům předchozího provedení. To je pořádný odraz skoro ode dna, který by Fordu mohl otevírat oči - navzdory své vlastní skepsi pořád může s „normálním” novým autem bodovat jako s žádným jiným. A může to být klidně starý známý v novém hávu, stačí nabídnout atraktivní vůz za atraktivní cenu.
Proč se tomuto prostému receptu v Evropě vyhýbá, jde mimo nás. Sám musí vidět, že nesmysly za miliony typu elektrický Mustang Mach-E (letos dle SDA pouhých 22 aut) či znovu elektrická Capri, Explorer a Puma (63 resp. 73 resp. 54 aut, to je při jejich podpoře strašně málo) nekupuje prakticky nikdo, i „pitomá”, pět let prodávaná Kuga oslovila čtyřikrát víc lidí než všechny elektrické Fordy dohromady. Jsme si jisti, že Mondeo by šlo na odbyt podobně, zvlášť pokud by u toho byly jakkoli přijatelné ceny. Ale Ford zkrátka řekl „ne” a trvá na tom - ať říká, co chce, nedělá nic, aby situaci změnil.





























Nové Mondeo (zde ve verzi ST-Line) vypadá lákavě. A lákavé jsou i jeho ceny. Proč si Ford myslí, že lépe bude prodávat dražší a hůř použitelné vozy kontroverzních koncepcí? Zjevně to nefunguje, zjevně... Foto: Ford
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Šéf Fordu pořád nepochopil nic. Z elektrické pasti couvá jen na oko, nový elektromobil prý bude něco jako druhý Model T
před hodinouPadlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 3 hodinamiSvého času největší lidová atrakce Nürburgringu míří do zapomnění, po fiasku a tragické nehodě ji demolují
před 4 hodinamiNový Ford Mondeo se potichu vrátil na pozici bestselleru, s cenou od 440 tisíc Kč to ale nakonec není překvapení
před 6 hodinamiNové spalovací motory od Číňanů, Arabů a Francouzů bude nakupovat další značka, v tomto případě může jít o zlomový moment
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva