Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Hyundai i30: detailní informace a živé fotky
15.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
První i30 prolomila ledy a přesvědčila Evropany, že Korejci umí vyrábět dobrá auta. Očekávání od nástupce jsou proto vysoká. Má na to jim dostát?
Žádné přeplňované benzínové motory, technologie monitorující dopravní značky, sledování mrtvého úhlu, ani vibrující volanty při nechtěném vybočení z jízdního pruhu... Ne že by to někteří řidiči nepotřebovali nebo nechtěli, ale Hyundai se i s příchodem nové generace modelu i30 evidentně snaží vyrábět hlavně funkční auta na prověřeném technickém základu.
Proto lze považovat za tu nejvíce zásadní změnu design, který měl být sjednocen s limuzínou a kombi i40. Hyundai svému stylu říká „fluidic sculpture“ a nechává se „inspirovat přírodou“. Těžko říci, kde v přírodě lze najít podobné tvary, ale ať tomu automobilka říká, jak chce, podstatné je, jestli se nová i30 lidem líbit bude nebo ne. A podle reakcí na větší i40 a také diskuse nad prvními fotografiemi, by uspět mohla. Posouzení bude nicméně čistě individuální.
Jak jsme zmínili již v předchozím odstavci, změnil se především design. Což znamená, že Hyundai neustoupil snižování nákladů, pokud jde o platformu. A přestože se v jistých kuloárech mluvilo o výměně složitější a výrobně dražší víceprvkové zadní nápravy za jednodušší vlečená ramena s torzní příčkou z nové Elantry, nestalo se tak. Také vpředu kámen na kameni zůstal. Opět zde najdeme osvědčený MacPherson se stabilizátorem a obě nápravy využívají k eliminaci přenosu nežádoucího hluku a vibrací pomocné rámy.
Budoucí klientele Hyundai slibuje, že dostane více místa v kabině i zavazadlovém prostoru, který narostl o deset procent - na respekt budících 378 litrů. Konstruktéři ovšem mohli pracovat pouze s tím, co měli u předchůdce, jelikož rozvor 2650 mm zůstal naprosto identický. Prodloužena byla pouze délka (4 300 mm) a vůz by rozšířen (na 1 780 mm), naopak výška byla redukována o zanedbatelný centimetr na 1 470 mm.
Hyundai i30 nabídne celkem šest motorů a podle parametrů to vypadá, že Korejci budou opět vyrábět hlavně to, co se prodává a ne zajišťuje image. Základ šestnáctiventilových zážehových jednotek tvoří čtrnáctistovka o výkonu rovných 100 koní s maximálním točivým momentem 137 Nm. Nad ní najdete čtyřválec 1,6 l se 120 koni a 156 Nm a na vrcholu benzínových agregátů stojí ten samý motor doplněný přímým vstřikováním GDI a maximálním výkonem 135 koní (plus 164 Nm).
Firma očekává podíl prodaných dieselů vůči benzínovým motorům v poměru padesát na padesát a tomu přizpůsobila své portfolio. Nejslabší ze tří naftových čtyřválců vybavených turbodmychadly s variabilní geometrií lopatek má objem 1,4 litru, 90 koní a 220 newtonmetrů. Uprostřed je šestnáctistovka se 110 koni a točivým momentem 260 Nm a za největší chloubu Hyundai považuje ten samý motor, jen se zvýšenými výkony.
Automobilka tvrdí, že jde o nový motor, i když na objemu nic nového není - činí 1582 centimetrů kubických. Nejvyšší výkon 128 koní dosáhne při 4000 otáčkách za minutu a maximum točivého momentu 260 newtonmetrů odevzdná v rozsahu od 1 900 do 2 750 ot./min. Hyundai uvádí čas potřebný k akceleraci na stovku za 10,9 s a maximálku 196 km/h. To nejsou nijak závratná čísla, ale ta by měl zákazník poznat při tankování. Podle udávaných emisí oxidu uhličitého (méně než 100 g/km) to zhruba vychází na průměrnou spotřebu pod 4 l/100 km. To s nádrží o objemu 53 litrů dává teoretický dojezd působivých cirka 1 300 km.
Všechny motorizace modelu i30 budou mít standardně šestistupňovou manuální převodovku a ve spojení se šestnáctistovkami (bez ohledu na jejich výkon nebo druh paliva) bude k mání též šestistupňový automat. Kromě výbavy brané již jako samozřejmost i v nižší střední třídě, jako je duální klimatizace, šest až sedm airbagů, panoramatické střešní okno, tu můžeme najít i jeden neobvyklý prvek.
Hyundai bude do tohoto vozu montovat systém nazvaný Flex Steer a jeho jméno si nechal patentovat. Ve zkratce jde o posilovač řízení se stavitelným účinkem. Podle oficiích dat se nedá přesně vyčíst, o jaký typ posilovače jde. Zpráva tvrdí, že i30 dostala „motor-driven power steering“, a to by s největší pravděpodobností mělo být zkomolené označení pro elektrický systém. Ty, jak je známo, vesměs zabíjí cit, nicméně i30 nabídne tři režimy nazvané Comfort, Normal a Sport, jež upraví alespoň důraz posilovače.
Jak jsme již několikrát psali, nová generace i30 se bude opět vyrábět v Nošovicích a v prodeji by se měla objevit již za pár měsíců, na začátku roku 2012. Samozřejmostí má být pětiletá záruka a namlsaný zákazníci budou očekávat minimálně stejné kvality jako u modelu i40. Jestli těmto závazkům dostojí, budeme vědět již brzy.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.
Hyundai i30 na nových oficiálních snímcích
Hyundai i30 naživo ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva