Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E 2016 odhalil interiér, byli jsme u toho
8.12.2015 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(+ videa) Zbrusu nová třída E zčásti odhalila svá tajemství ještě před premiérou na autosalonu v Detroitu. Novátorská chce být hlavně uvnitř.
Německé trio prémiových limuzín vyšší střední třídy čeká v nejbližší době přepřáhnutí na nové generace a u jedné z nich to musí začít. Stane se tak u té stuttgartské, která se už za necelý měsíc pokusí nastavit laťku tak vysoko, aby si u Audi a BMW začali drbat hlavy. Ve spekulativní rovině jsme o ní mluvili mnohokrát, naposledy o variantě E 63 od AMG, teď se ale můžeme posunout dále.
Nová třída E staví na současné designové linii stuttgartských vozů, tedy supermoderní přístrojové desce a spoustě elektroniky na palubě. Dorazí nejprve jako sedan, později dorazí i další karosářské varianty. My jsme si mohli dnes jako jedná z mála redakcí poprvé sednout dovnitř, i když více než fotografie interiéru a světlometů nám německá značka zveřejnit nedovolila.
Asi není velkým překvapením, že nový designový směr současných stuttgartských sedanů C a S se přenesl v rozvinutější formě i na třídu E. Aktuálně je řeč pouze o sedanu, který by již v dubnu měl zamířit do zdejšího prodeje, nicméně počítat můžeme přibližně v září také s premiérou kombíku. O dalších dvanáct měsíců vzdálenější období je spojeno s odhalením kupé a kabrioletu, mimo to se ovšem v zákulisí mluví ještě o páté variantě. Ta by vznikla na základě kombíku, vůči standardu by ovšem přibyly ochranné plastové lemy ve spodní části karoserie a zvýšen by byl také podvozek. Jinými slovy tu tedy mluvíme o konkurenci pro Audi A6 Allroad, jenž má pod označením X213 dorazit taktéž v roce 2017.
Nová třída E bude stát na platformě MRA, díky které lze počítat s nárůstem do délky i šířky. Navzdory větším venkovním dimenzím se ovšem počítá se zhruba stokilovou dietou, což se jistě příznivě projeví na ovladatelnosti i spotřebě. Pod kapotou nás ovšem již žádná velká „radikalizace” nečeká, počítat můžeme s plejádou benzinových a turbodieselových čtyřválců a šestiválců. Na vrchol se postaví provedení E 63 AMG, v jehož případě je možné počítat s přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem, na tuto verzi však bude nutné vyčkat až do roku 2017. Ještě déle pak možná cesta do showroomů zabere plug-in hybridu.
Co se týče vnějšího designu, ukázat vám můžeme pouze více či méně kamuflovaná auta, ani vzhled karoserie novinky vás ale nepřekvapí. Mnohými detaily připomíná větší třídu S, zepředu ale nové Éčko bezpečně poznáte zejména díky světlometům s dvojitými proužky simulujícími někdejší dvojitá světla. Ve srovnání se minulou generací, která měla na každé straně 24 diod novinku ozdobí hned 84 LED diod v obou předních rozích. Zadní sdružené svítilny jsou hodně podobné těm u třídy S (ale poněkud protáhlejší), víko kufru má nápadnou odtrhovou hranu evokující zase legendární sedan W124. Jinak ovšem nový Mercedes-Benz třídy E nevybočuje ze zajetých kolejí a zvláště boční silueta tříprostorového vozu působí dosti konzervativně.
To se ovšem netýká interiéru. Zde by mělo dojít k menší revoluci, kdy palubní deska je prakticky celá zastavěna dvěma displeji s vysokým rozlišením (podobné najdeme u třídy S), na kterém lze zobrazit tři různé vzhledy kontrolních přístrojů. Souběžně s tím pochopitelně došlo k eliminaci většiny tlačítek. Ve středu přístrojové desky nalezneme čtyři menší výdechy klimatizace, po stranách pak dva větší. Celkově může působit interiér Mercedesu třídy E velmi luxusně (verze Classic) nebo sportovně (provedení Sport). Zcela výjimečně vyznívá speciální provedení Avantgarde v černobílé kombinaci či elegantní Exclusive.
Při pohledu dovnitř bych vyzdvihl ještě výtečná přední sportovní sportovní sedadla či skvěle hrající audiosystém Burmester nebo barevný head-up displej. Tedy prvky, jenž budou nepochybně za příplatek. Co se týče nabídky místa uvnitř, nebude mít čtveřice dospělých cestujících asi žádný problém, přičemž dlouháni nastupující dozadu se budou muset trochu více sklonit díky svařitému profilu C sloupku. Zavazadelník má dostatečný objem i pro převoz velkých kufrů.
Vraťme se však na kapitánský můstek nové třídy E. Na dvou obrazovkách jejichž zobrazení a nastavení jednotlivých funkcí lze jednoduše a bez většího rozptylování ovládat pomocí dotykových ovladačů na příčkách volantu a to tak, že levým se pohybujete v nastavení displeje před vámi a pravým můžete brouzdat menu informačního multimediálního systému ve středu přístrojové desky. Všechny funkce lze zdvojeně ovládat také pomocí ovladače systému Command na středové konzoli, nyní vybaveného i touchpadem. Navíc máte možnost zvolit neskutečných 64 barevných tónů nasvícení interiéru, což působí opravdu dobře a podle vaší nálady si tak můžete zvláště v noci přizpůsobit atmosféru interiéru.
Více vám prozradí přiložené fotografie a videa, na nichž si zejména interiér vozu můžete prohlédnout do detailu. Další podrobnosti k nové třídě E vám pak přineseme nejpozději 11. ledna 2016, na kdy je naplánována veřejná premiéra na autosalonu v Detroitu. Něco nám ale říká, že to podstatné budeme vědět ještě dříve...
Fotografie odhalených detailů nové generace Mercedesu třídy E
Uvolněná videa s novým Mercedesem třídy E
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 9 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Novou vrcholnou Teslu Model 3 odhalil únik z natáčení reklamy ve Španělsku, bude znovu „směšná”
26.2.2024 - Ford po zrušení dvou třetin výroby zastavil i prodej svého elektrického propadáku, důvod odmítá zveřejnit
26.2.2024 - Nový elektrický Renault 5 vypadá sexy a dával by i smysl, ale ne za avizovanou cenu
26.2.2024 - Rusové znovu mohou nakupovat svá oblíbená auta od Hyundai a Kie, akorát bez jejich log
26.2.2024 - My jsme vám to říkali: Japonci se mohou jen smát evropským a americkým automobilkám, jak si vylamují zuby na elektromobilech
26.2.2024
Živá témata na fóru
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova