Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes E kombi je venku. Kufr má menší a přesto největší
6.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zavazadelník nové třídy E kombi je sice menší než dříve, i tak je ale mezi přímými konkurenty největší. A prý se do něj vejde i europaleta.
Očekávané se stalo skutkem - Mercedes-Benz po po sérii upoutávek odhalil kombík třídy E generace S213, který označuje za nejchytřejší kombi ve své historii. Není ale největší, alespoň objemem zavazadlového prostoru, protože v této oblasti na předchůdce ztrácí 25 litrů ve standardní konfiguraci a 130 litrů se sklopenými sedačkami. Z konkurence je ale stále největší.
U kombíku zavazadlovým prostorem nezačínáme náhodou, je to klíčová vlastnost. Pod rolovacím platem je 670 litrů, méně než u generace S212, jak stojí i výše. Audi A6 Avant však nabídne o 105 litrů méně, BMW řady 5 Touring o 110 litrů méně. Po sklopení zadních sedaček, které jsou sklopné v poměru 40/20/40, je k dispozici 1 890 litrů prostoru, což je opět méně než u S212, ale více než u konkurence. Oproti ní bude mít kombík třídy E další eso v rukávu - dvě přídavné sedačky do zavazadelníku mezi příplatky. A podle Mercedesu se mezi zadní podběhy vejde standardní europaleta, šířka je tu 110 cm.
Důvod pro menší zavazadelník je zčásti i v designu nového vozu. Od přídě až po B-sloupek je to dobře známá třída E W213, věci se začnou dít až v zadní půlce auta. Pochopitelně jsou jinak tvarované dveře, zavazadelník má svá boční okna a je tu také prodloužená střecha s hliníkovými ližinami. Záď je méně krabicoidní než u předchůdce, ovšem její design, především v oblasti zadních světel, je poněkud diskutabilní.
Se zavazadelníkem se pojí několik chytrých řešení, které ale nejsou zas tak velkými novinkami. Vozy vybavené systémem bezklíčového přístupu budou mít i bezdotykové otvírání pátých dveří - po zamávání nohou pod nárazníkem se dveře otevřou. A rolovací plato po D-sloupcích vyjede nahoru, aby byl do zavazadelníku lepší přístup. Elektrické bude i jeho stahování standardním způsobem směrem k zadním opěradlům - a i ta bude možno sklopit elektricky tlačítkem v zavazadelníku, abyste nemuseli auto obíhat a sklápět je ručně.
Po stránce další výbavy si můžete koupit to, co je k mání pro sedan třídy E W213, tedy mimo jiné skoro-autopilota s názvem Drive Pilot, přesněji adaptivní tempomat a aktivní udržování v jízdních pruzích, různé parkovací asistenty včetně Remote Parking Drive, kdy auto můžete ovládat na dálku pomocí aplikace v mobilu, automatické brzdění v městských rychlostech a podobné vymoženosti. Kombík ovšem dostane do standardní výbavy i vzduchové odpružení zadní nápravy s automatickou nivelací, která bude udržovat světlou výšku pořád stejnou. Užitečná hmotnost je 745 kg a za vůz bude možno připřáhnout vlek o váze až 2 100 kg.
Mezi příplatky dále zmiňme dva 12,3" displeje na palubní desce, z nichž jeden nahradí přístrojový štít, podobně jako u sedanu. Tyto displeje budou u vyšších výbav standardně, nižší dostanou v základu analogové ukazatele. Od konce letošního roku bude k mání také lepší akustická izolace pro komfortnější jízdu a již zmíněná lavice do zavazadelníku, která z kombíku třídy E udělá sedmimístný vůz. Zda bude otočená proti směru jízdy, jako u Tesly Model S a spousty amerických kombíků z druhé půlky 20. století, zatím nevíme.
Pod kapotou čekejme to stejné, co nabídne sedan třídy E, tedy mezi diesely čtyřválec E 220d a šestiválec E 350d, mezi benzíny to bude E 200, E 400, AMG E 43 a později i AMG E 63, s největší pravděpodobností jediná osmiválcová verze. U zahájení prodeje však čekejme jen E 200 a E 220d - a možná E 350d, která je už v českém konfigurátoru sedanu k dispozici. Vrcholné benzíny si jistě dají na čas.
Víme, že prodeje odstartují v červenci; do té doby jistě budeme mít k dispozici ceník. První auta by se k zákazníkům měla dostat v říjnu letošního roku. Jak velký zájem bude o tuto karosářskou variantu, zatím nespekulujme, zejména atraktivitu designu zádě budete muset důkladně zvážit...
Oficiální fotografie Mercedesu-AMG E 43 Kombi S213


















Oficiální fotografie Mercedesu-Benz E Kombi S213
Zdroje: Autocar, AutoExpress
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 7 hodinamiUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Finové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před hodinouFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 3 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 4 hodinamiČínská Škoda Octavia se ukázala v novém. Její ceny pro nás budou při jejím výkonu a výbavě jako z pohádky
před 6 hodinami„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 11:14 - petr_riha
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1