Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Insignia se rýsuje, chce brát zákazníky BMW a spol.
26.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Opel chce na zákazníky základních aut prémiových značek útočit větší a luxusnější, ale lehčí a nikoliv dražší novou Insignií. Nabídne světla z LED.
Opel Insignia dostane během dvou let nástupce, který bude větší, elegantnější a luxusnější než současná inkarnace, ale ceny udrží na zhruba stejných úrovních. Cílem takového posunu má být uzmout zákazníky základních modelů prémiových značek tím, že Insignia nabídne prostornost a komfort srovnatelný s Audi, BMW nebo Mercedesem, ale s hromadou výbavy za cenu téměř „holého” produktu německého trojlístku.
Neočekávejme nicméně představení na blížícím se frankfurtském autosalonu, tam uvidíme „jen” novou Astru. Na Insignii má ještě vývojový tým spoustu práce, třebaže testovací prototypy už pod spoustou maskovací fólie jezdí. Pod ní se také skrývá cosi, co Mark Adams, designový šéf GM Europe, popisuje jako Opel/Vauxhall Design 2.0.
Pro novou Insignii to bude znamenat přiblížení vzhledu kupé, alespoň tedy ve verzi liftback, jak vidíme na ilustracích Auto Expressu. Vůz má být o nějakých 15 cm delší a střecha bude níže. „Křídla” u loga v přední masce mají být užší a širší a celá příď se má inspirovat konceptem Monza z roku 2013. Přední světla nabídnou matricové LEDky, vzadu budou protažené „fajfky”, které známe v určitých formách už ze současných Opelů a které zde budou zdůrazňovat šířku auta.
S větší délkou se pochopitelně zvětší i rozvor náprav, interiér nabídne prostor srovnatelný s novým Passatem či Superbem. I přes svažující se linii střechy nemá na zadních sedadlech být nedostatek místa na hlavu, což ale může znamenat zadní sedadla položená níže. Někde ale musíte prostor najít, takže jednak si děti mohou připadat jako v bunkru a jednak může být palivová nádrž nesmyslně malá. To nicméně spekulujeme.
Kabina kromě prostoru navíc také nabídne více luxusu, a to zejména v použitých materiálech. I design ale má být jiný, mají dominovat velké dotykové obrazovky, ovšem nečekejme takovou futurističnost jako v případě konceptu Monza. V nabídce, patrně nikoliv ve standardu, bude také asistenční systém OnStar, známý z amerických produktů General Motors.
Nová Insignia je vyvíjena v Evropě, ale bude stát na globální platformě, která bude nová a oproti současnému autu uspoří prý až 200 kg hmotnosti. To se samozřejmě příznivě projeví na spotřebě paliva i na jízdních vlastnostech a ovladatelnosti vozu. Pod kapotami budou další vývojové stupně současných motorů, zejména u rodiny dieselů Whisper, a je možné, že se dočkáme také plug-in hybridní verze. Na druhé straně nabídky, alespoň u britského Vauxhallu, bude stát model VXR a vznikne také VX-line, něco na způsob S-line u Audi. Opel a OPC to bude téměř jistě mít stejně.
Kromě nové Insignie má do nabídky Opelu přibýt také sedmimístné SUV, které by mělo na zákazníky prémiových značek útočit podobným způsobem jako Insignia, jen to tentokrát budou zákazníci Land Roveru Discovery Sport. A trochu víc směrem k SUV by měly zamířit také modely Meriva a Zafira, a to možná už v příštím roce.
Nová Insignia by podle AutoExpressu mohla vypadat tahkle
Pod maskováním se prohání testovací prototypy
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz