Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Adam S 2014: městský závodník dostal turbo se 150 koňmi
3.3.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Vezměme to od Adama, ale raději hned od toho nejsilnějšího. Verze S se stane jedním z nejsilnějších mini, jede až 220 km/h.
V Rüsselsheimu pěstují čím dál tím zajímavější vozy. Po velmi dobré Astře OPC právě koukáme na nejrychlejší mini, kterým se stává Adam S. Není to sice ještě topmodel s emblémy OPC, ale na ženevském autosalonu silnějšího Adama Opel neukáže. Vystaven bude například robustnější crossover Rocks či kabriolet coby soupeř pro Fiat 500C. Tisková zpráva hovoří talké o novém jednolitrovém tříválcovém motoru SIDI s přímým vstřikováním, nás ale musí primárně zajímat tenhle ostrostřelec do města.
Na dopisu se švýcarskou známkou je u ostřejší verze S napsaný benzinový motor 1,4 Turbo s přímým vstřikováním a výkonem 150 koní. Naše dřívější odhady tedy nelhaly a hodnota měrného výkonu tedy překročí hranici 100 koní na litr, maximální točivý moment přenášený na přední kola přes manuální šestistupňovou převodovku dosahuje 220 Nm. To vše bude jistě stačit na zdolání mnohdy silnějších, i když větších automobilů. Jiné „městské“ vysavače takovými hodnotami vládnou jen zřídka, oproti atmosférické verzi jde o 50procentní nárůst výkonu a 70procentní zlepšení točivého momentu.
Podle maximální rychlosti 220 km/h nemusí být Adam S určen zákonitě jen do města, záležet bude primárně na nastavených převodech. Nejdůležitější bude jednoznačně motor, kvůli dynamičtějšímu zaměření ale také podvozek s upravenou geometrií, sportovními pružinami, tlumiči a speciální brzdovou soustavou OPC oslazenou červenými třmeny. Přední kotouče prý mají průměr 16 palců, zadní jsou o palec skromnější. Na osmnáctipalcových kolech údajně najdeme pneumatiky s parametry 225/34. Kromě toho se inženýři zaměřili na snižování hmotnosti, a tak má pohonná jednotka litinový blok s dutým rámem, odlehčené vačkové hřídele, plastové sací potrubí a turbodmychadlo integrované do výfukového potrubí. Adam S plní s pomocí systému start-stop emisní normu Euro 6.
Aby toho nebylo málo, Adam se nám trochu rozzlobil. Na zádi se objevil kvůli přítlaku ve vyšších rychlostech upravený spoiler, o potenciálu čtrnáctistovky zase napovídá viditelná koncovka výfuku. Jinak bude verzi S prozrazovat červený lak, antracitově šedá střecha nebo písmenko S za názvem pod zadním plovoucím sloupkem.
Uvnitř se nacházejí parádní dobře známá sportovní sedadla Recaro a několik červených detailů. Čalounění má být replikou koženého nebo za příplatek pravou kůží, která se objeví na volantu, řadicí páce a madlu ruční brzdy. Jistotou je dotykový centrální sedmipalcový displej rozhraní IntelliLink a tónovaná okna. „Esko“ najdeme například na otáčkoměru a dekoru palubní desky. Na fotografiích si také všimnětě červeného prošívání sedadel a výplní dveří nebo červeného kroužku řadicí páky. Zajímavostí je stropní výplň s motivem šachovnice. Opel se jen musí modlit, aby mu 150 koní stačilo na Abarth 500 a Renault Twingo RS. Alespoň v druhém případě by mohlo. Může se totiž stát, že další ostré Twingo znovu nebude...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.









Opel Adam S nás v Ženevě nechal pořádně nahlédnout do interiéru
Malý Adam sice nepřijede do Ženevy ve verzi OPC, ale zajisté bude těch 150 koní pod kapotou stačit na široké úsměvy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 7 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 38 minutamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 2 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 3 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 5 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva