Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel Astra GTC 2014: motor 1,6 SIDI Turbo z Cascady přináší 200 koní
7.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Bylo jen otázkou času než Opel nasadí do Astry GTC silnější verzi agregátu 1,6 SIDI Turbo. Nová motorizace v ceníku zaplní místo vedle vznětového BiTurba.
Opel si dával ještě do minulého roku s přímým vstřikováním benzinu zatraceně načas. Musel ale snížit normovanou spotřebu resp. redukovat emise oxidu uhličitého a tím pádem také omezit své výdaje za pokuty do euro-kasičky za vyšší než limitní hodnoty. Proto ve snaze tohle manko dohnat vyrukoval s novými jednotkami SIDI (Spark Ignition Direct Injection) Turbo Ecotec. S nejsilnějším provedením ale přesto v třídveřové Astře až dosud vyčkával.
Pokud tedy netoužíte po vrcholném a velmi povedeném OPC a vůně benzinu vám byla stále bližší než mastnota nafty, měli jste až dosud na výběr jen dynamičtější, avšak nepříliš oslnivou variantu se starším motorem o výkonu 180 koní nebo modernější, ale o deset koní slabší 1.6 SIDI Turbo. Jenomže otevírají se i další obzory, neboť Opel zavádí silnější provedení 1,6 SIDI Turbo z kabrioletu Cascada a MPV Zafiry Tourer i pod kapotu Astry GTC.
Výkon 200 koní (Opel tak přepočítává 149 kW) při 5 500 otáčkách z objemu 1 598 cm3 znamená samozřejmě o něco lepší dynamiku, byť zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 7,9 sekundy (o 0,7 sekundy lepší) ani maximálka 230 km/h (o 11 km/h rychlejší) asi někoho bůh ví jak neohromí. Přední kola jsou roztáčena až 300 Nm, kterých je dosahováno v rozmezí 1 650 až 3 500 otáček. Dobře vypadá na papíře alespoň spotřeba, která se usadila na průměrných 6,6 litru. Kdo má zájem, ten může tenhle motor zvolit ve všech třech nabízených úrovních výbavy.
V té základní, pojmenované Enjoy, vychází nejnovější motorizace na 487 900 Kč. Pro nadšence o „mastnější“ varianty GTC je tu z těch silnějších jednotek nadále dvoulitr CDTI s jedním turbodmychadlem a 165 koňmi a dvojitě přeplňované BiTurbo se 195 koňmi. Zbytek portfolia reprezentují taktéž inovované motory 1,7 CDTI z nové řady a benzinové čtrnáctistovky s přeplňováním i bez. Nejzvláštnějším mohykánem ceníku je ovšem atmosférická jednotka 1,8 Ecotec s výkonem 140 koní, která dává vzpomenout na minulost. Pro úplnost přidáváme oficiální český ceník (PDF, 353 kB).
GTC není ošklivé, ale stále tomu něco chybí. OPC je naším oblíbencem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nejnovější články
- Legenda Chevroletu po 60 letech končí bez nástupce, přednost před ní dostal elektromobil s pětinovými prodeji
před 50 minutami - VW přiznal, že zájem o elektromobily klesá, spásu vidí v technologii, kterou před pěti léty odpískal
před 2 hodinami - SUV Rolls-Roycu vypadá po faceliftu jako knírač, pouťový vnitřek i vnějšek mají oslovit mladou klientelu
před 3 hodinami - Elektrický supersport Rimacu je propadák a skončí bez nástupce, přiznal šéf. Ani bohatí elektromobily nechtějí
před 5 hodinami - Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
včera
Živá témata na fóru
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda
- Jednostopé okénko 05.09. 08:35 - jarka
- BMW Divize 05.09. 08:34 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 08:03 - Truck Daškam
- Škoda Roomster- vybíjení baterie pojistka 22 05.08. 20:52 - Pokac1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.08. 20:46 - řidičBOB
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.08. 20:39 - HondaMan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 15:54 - pavproch