Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Opel GTC Paris: nová Astra GTC se odhaluje
10.9.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ani německé automobilky nebudou na pařížském autosalonu zahálet. Opel představí ve francouzské metropoli novou Astru GTC. Nazývá ji zatím konceptem GTC Paris, je ale jasné, že produkční verze o mnoho jiná nebude.
Opel zveřejnil první oficiální snímky sportovně laděného třídveřového hatchbacku, který bude chtít navázat na dosavadní úspěchy Astry GTC. Říká mu zatím GTC Paris, to proto, že svou premiéru si podle očekávání odkroutí na nadcházejícím autosalonu v Paříži.
Koncept nového GTC nepřináší po vizuální stránce žádné velké překvapení a naplňuje to, co se od něj očekávalo - je výrazně dynamičtěji pojatou verzí současné Astry. Zepředu zaujme hlavně agresivně pojatými předními světlomety (LED nechybí, nebojte...) a podobně tvarovaným nárazníkem nebo podélný prolis v kapotě motoru, z profilu pak nízkou stavbou a výraznými prolisy karoserie ve dveřích, které přecházejí až do zadních partií. Samotná záď osloví svažující se linií střechy, opět výrazně tvarovanými koncovými světly a vysokým nárazníkem s dvěma masivními koncovkami výfuků.
Karoserie měří na délku 4,46 m a ztělesňuje podle Opelu sportovně laděný kompaktní automobil ideální velikostii, který dokáže nabídnout místo až pro pětici pasažérů.
Po stránce použitých technologií zůstává zatím koncept GTC zahalen do značné míry rouškou tajemství. Víme, že mechatronický podvozek FlexRide je upravený na extrémně široký rozchod kol, vzadu najdeme nápravu s vlečenými rameny propojenými tyčemi Wattova přímovodu, vpředu má studie elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností. Pro koncept GTC Paris jeho tvůrci připravili efektní litá kola rozměru 21“, ta se ale v produkční verzi jistě neobjeví.
Koncept je poháněn čtyřválcovým přeplňovaným motorem 2,0 Turbo s přímým vstřikováním, je vybavený technologií Start/Stop a o přenos výkonu se stará šestistupňová manuální převodovka. Výkon motoru neznáme, spekuluje se však o hodnotě okolo 300 koní.
Produkční verze GTC bude pochopitelně umírněnější a nabídne především techniku známou již z pětidvéřové Astry, k výkonu 300 koní by se měla blížit jen verze OPC.
Na další informace a specifikace si musíme počkat do Paříže.












Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nejnovější články
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
před 9 hodinami
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
před 10 hodinami
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
včera
Nové Porsche Cayenne je dokonalý „nicburger”. Nepřichází s jedinou skutečnou předností, firmu může poslat do kolen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
