Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pancéřovaný Hyundai Equus: srdečné pozdravy z Ruska
27.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ruská oligarchie obávající se o svou bezpečnost může nově sáhnout i po méně nápadných pancéřovaných automobilech, než jsou BMW nebo Mercedesy.
K vrcholnému dílu automobilky Hyundai se v Evropě tak snadno nedostanete, každopádně jde to i bez individuálního importu ze Spojených států nebo Koreje. Limuzínu Equus (prodávanou také pod jménem Centennial) lze bez obtíží oficiálně pořídit v Rusku, kde jsou požadavky na automobily přeci jen trochu jiné. Samotnou jinakost preferencí tamních zákazníků navíc podtrhuje i tento konkrétní vůz postavený Hyundai ve spolupráci s německou společností Stoof International.
Na první pohled to poznáte jen stěží, ale Equus na fotografiích je podle úpravce schopen ochránit svou posádku před výbuchem patnáctikilogramové nálože trinitrotoluenu, případně ekvivalentu jiných trhavin. Aby Hyundai něco takového dokázal a vyhověl normám balistické ochrany EEC CEN B6 - B7/VR7, pochopitelně musel být náležitě přepracován, což znamená doplněný o laminovaná vrstvená skla a spoustu plátů pancíře, kevlaru a podobných materiálů.
Protože jde ve výrobním programu Stoof International o novinku, prozatím nám chybí bližší specifikace. Víme však, že obrněný Equus bude možné pořídit se standardním nebo prodlouženým rozvorem, který auto protáhne až na 5,46 metru a navýší jeho hmotnost z 2 010 na 3 840 kilogramů. Součástí výbavy bude komplexní kamerový systém, automatický hasicí okruh, interkom, infračervené osvětlení s dalšími kamerami, výstražný akustický systém, případně satelitní sledování.
Zbytek automobilu by měl vycházet ze sériové techniky špičkové verze a to znamená přímovstřikový pětilitrový vidlicový osmiválec série Tau o výkonu 430 koní při 6 400 ot./min., nejvyšší točivý moment 510 newtonmetrů při 5 000 ot./min. a pohon zadních kol zajištěný osmistupňovou automatickou převodovkou.
Kolik bude Hyundai resp. Stoof International požadovat za korejského bodyguarda, pro tuto chvíli netušíme. Vůz si ale odbude svou výstavní premiéru tento týden na moskevském autosalonu a je proto pravděpodobné, že se firma stavějící také pancéřovaný Bentley Continental Flying Spur nebo Mercedes třídy S na výstavě pochlubí dalšími podrobnostmi.















Prodloužení rozvoru a masivní pancéřování zvýší hmotnost auta na téměř čtyři tuny
Zdroj: Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejnovější články
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
včera
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
