Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 308 Sedan: závist není na místě
21.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jsou věci, které Číňanům závidět nemusíme. Krom jejich komunistické vlády jsou to i některá auta. Třeba takový Peugeot 308 Sedan oželíme snadno.
Tříprostorová verze u nás dobře známého kompaktního Peugeotu 308 není úplně žhavou novinkou. Automobilka toto provedení poprvé představila již v září na autosalonu v čínském Chengdu, kterému jsme u nás věnovali zmínku hlavně v souvislosti klony Audi, VW a Infiniti od tamní Yemy, 308 Sedan se nám pod tíhou této zprávy poněkud ztratila z dohledu. Jak už ale asi tušíte z místa prvotního odhalení, tento vůz není určen pro evropské trhy, a tak nám snad prominete, že vám jej představujeme až nyní. Přesto stojí za to se na něj podívat. Už minimálně proto, abychom viděli, že jeho zdejší nedostupnosti nemusíme příliš litovat.
U nás letos prošla 308 poměrně výrazným faceliftem, čínské provedení ale zdá se vychází především z neomlazené verze. Její slabé místo se ale nachází docela jinde - v zadních partiích. Jak už to u podobných vozů bývá, 308 Sedan není tak docela svébytným modelem, ale „zesedanovaným” hatchbackem. A to je konverze, která pro vůz málokdy proběhne bez ztráty květinky. V případě 308 se ovšem zřejmě vysypal celý květináč, neboť vozu to opravdu moc nesluší.
Nechtěl bych být v kůži designéra, který dostane tuto proměnu za úkol, neboť z většiny hatchbacků se bez zásadních proměn zbytku karoserie pěkný sedan udělat nedá. Na výběr máte v podstatě jen ze dvou možností: Buď přilepit vozu běžně vypadající „kufr”, s nímž bude vůz na okolí působit tak, že po jeho otevření na vás snad musí vyskočit klávesy piána (bude zkrátka příliš nízký ve srovnání se zbytkem auta a tato disproporce bude bít do očí). Nebo jej udělat tak, aby na zbytek auta svou velikostí alespoň přibližně navazoval, v takovém případě ale chtě nechtě zjistíte, že samotná záď vypadá jako krosna pro předškoláka, bude příliš mohutná.
Zdá se nám, že u Peugeotu zvolili jakousi zlatou střední cestu, jejíž lesk se ale v průběhu realizace vytratil. Zepředu totiž záď vozu vypadá, jako by se za sloupky C kamsi ztrácela, zezadu je ale přesto příliš mohutná. Pokus s prolnutím víka zavazadelníku a zadních světel ve stylu Mercedesu třídy S sice působí zajímavě, výsledek ale nezachraňuje.
Krok Peugeotu je ale třeba chápat spíše z obchodního než designového hlediska. Číňané mají sedany této třídy rádi a výrobce očekává, že díky vstupu 308 Sedan prodá na tamním trhu 60 000 aut ročně navíc. Dosud totiž působí v kompaktní třídě pouze s hatchbackem 307 a mezi sedany operuje výlučně s 408 Sedan, což je pro automobilku též ryze čínská záležitost.
Ale vraťme se zpět k samotné 308 Sedan. Krom zádi má specifickou i příď, jež se díky upravenému přednímu nárazníku snaží tvářit vznešeněji a odlišit se tak od skromněji pojatého hatchbacku. O technice a dalších parametrech nevíme mnoho - vůz bude v Číně nabízen s benzinovými motory s objemy 1,6 a 2,0 litru o výkonu 80 resp. 110 kW. Jejích síla bude přenášena na přední osu skrze pětistupňovou manuální nebo čtyřstupňovou automatickou převodovku. Dynamika ani spotřeba zveřejněny nebyly.
Novinka bude vyráběna ve společném závodě Peugeotu a čínské automobilky Dongfeng a do prodeje se dostane ještě před koncem října. Na ceny řeč zatím nepřišla, vzhledem k pojetí vozu a situaci na čínském trhu ale jistě nelze očekávat nic jiného než láci.
Peugeot 308 Sedan
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 22:11 - Eda
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB