Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový vrcholný McLaren W1 kompletně odhalil únik, designově je to jeden velký chaos a bída
6.10.2024 | Petr Miler
Uvážíme-li, že se výjimečná supersportovní auta prodávají v posledních letech pomalu sama, je McLaren při svých nezdarech v mimořádně špatné situaci. I proto by potřeboval vzpružit image opravdu dechberoucí novinkou, tohle auto jí ale skoro jistě nebude.
McLaren zažívá po velmi dlouhé době znovu chvíle dominance ve Formuli 1. Britskou značku vnímáme jako jedno z obvyklých jmen mezi vítězi, ničím takovým ale dlouho nebyla. O tuto image se zasloužil v podstatě jen Ron Dennis, po jehož odchodu z firmy McLaren léta nic velkého neznamenal - poslední titul šampiona mezi jezdci získal v roce 2008, poslední titul šampiona mezi konstruktéry pak v roce 1998. Pro srovnání měřítek - dnes úřadujícímu mistru světa F1 Maxi Verstappenovi byl tehdy jeden rok...
I když marketingová fráze „vyhraj v neděli, prodej v pondělí” dávno nezabírá tak jako kdysi, pořád by to pro divizi silničních aut značky měla být velká vzpruha. O McLarenu se píše, kde jen může, oba jeho piloti jsou nekonfliktní sběrači popularity a spojení zrovna této značky se světem F1 je snad nejsilnější, jaké může být - McLaren byl podobně jako Ferrari v prvé řadě sportovní tým, pak až výrobce silničních aut. Přesto to nějak nefunguje.
Firma je roky ve velkých ztrátách, pořád působí dojmem, že se hledá a nemůže najít a ani od dealerů nevíme o tom, že by poslední týdny a měsíce přinesly zásadní zlom v jejích obchodních úspěších. McLaren by potřeboval výjimečný nový silniční model, ránu přímo doprostřed terče, která donutí nadšence všech generací přehodnotit dekorace jejich garáží a pokojů. Už nic jako 75. verzi existujícího stroje, ale něco jako kdysi model F1, převratné auto do posledního šroubku. A právě to bylo na spadnutí.
Automobilka po příchodu vrcholného F1 v 90. letech vytáhla v roce 2013 model P1 a teď nastal čas na další pokračování. Už chvíli víme, že ponese označení W1 a oficiálně se odhalí při příležitosti 50. výročí prvního mistrovského titulu McLarenu ve Formuli 1, což volá po něčem opravdu velkém. Ale bude tím W1? Po vzhledové stránce určitě ne.
Ven se totiž ještě před premiérou dostaly přes Supercar Blog první oficiální fotky vozu a designově jde o stroj tak generický a nenápaditý, až se nám skoro nechtělo věřit, že jde o skutečné záběry. Ale jde, bohužel ano.
Výsledek působí dojmem, jako by ambiciózní student designu po první hodině zkusil dát dohromady něco ohromujícího a četl si přitom příběh o tom, jak pejsek vařil dort s kočičkou a nakonec do něj přidal i kus své zvířecí konkubíny. Podívejte se na to sami a řekněte nám o jednom místě auta, na kterém vidíte nějaký nápad - příď vypadá jak z podobně nenápaditého posledního Lamborghini, profil je jen změtí existujících pojetí z mnoha aut s motorem uprostřed a záď vypadá jako zparchantělý P1. A interiér je jen další variací na to, co jsme v silničních McLarenech za poslední skoro dekádu a půl viděli milionkrát.
Upřímně, ani McLaren F1 nebyl nikdy žádný krasavec, fascinoval spíš svou technikou, konstrukcí, oddaností funkci, přesto (a vlastně i právě proto) je dnes terčem nekonečného obdivu. To by W1 mohl být teoreticky též, jenže design F1 byl diktovaný onou technikou a byl originální, taková hodnocení tady vůbec nevidíme jako možná. Je to jeden velký chaos a bída, jako by někdo nevěděl, kde začít a skončit, marně hledal inspiraci pro cokoli koherentního. Jsme upřímně řečeno až z šoku z toho, jak chladnými nás pohled na tento stroj nechává.
Technika bude jistě zajímavější, ale ani z uniklých informací se nezdá, že by šlo o něco opravdu mimořádného. Auto má mít znovu přeplňovaný motor V8, který bude spojen s hybridním systémem „odvozeným od techniky Formule 1”. Celkový výkon soustavy má činit 1 200 britských koní, takže by mělo jít o 1 218 PS, točivý moment pak má vrcholit na 1 340 Nm. Vzniknout má 399 aut s cenou v přepočtu od 66 milionů Kč.
Počkáme si na víc, ale první dojem je opravdu velmi rozpačitý a víte, jak to je - první dojem dvakrát neuděláte. V docela povrchní době, v jaké zrovna žijeme, je vzhled velmi důležitý. A tím W1 snad ani nemá šanci zabodovat.






Tohle je nový vrcholný McLaren W1. Designově opravdu neohromuje. Foto: McLaren
Zdroj: Supercar Blog
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
