Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S: nová čtyřkolka naporuhé oficiálně
27.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Nová generace Porsche 911 991 dostala podle očekávání pohon všech kol. To je výčet nejdůležitějších technických změn.
O víkendu jsme vám s několikadenním předstihem před oficiální premiérou představili první fotografie aktuálního Porsche 911 991 s pohonem všech kol ve verzi kupé i kabriolet a avizovali, že automobilka vypustí vše důležité právě dnes. Stalo se, takže plníme slíbené a nabízíme zbytek chybějících informací.
Už z úvodních záběrů jsme se shodli na tom, že novou Carreru 4 a Carreru 4S typové řady 991 rozpoznají v provozu pouze lidé s dobrým pozorovacím talentem a i ti pouze zezadu. Čtyřkolka má jako poznávací znamení červený spojovací pruh mezi zadními světly a pochopitelně nápisy, ačkoli ty můžou být na přání majitele odstraněny.
Už tradičně dostaly verze s pohonem všech kol širší záď, ale bez přímého srovnání se standardním modelem v podstatě nemáte šanci rozpoznat, že byl pravý i levý zadní blatník rozšířen o 22 milimetrů. Teoreticky tak můžou jako jistá nápověda posloužit zadní sériové pneumatiky, které jsou u vozů s pohonem všech kol o 10 mm širší.
Technika jednotlivých modelů se nemění, takže tady opět mám dvojici přímovstřikových motorů s protiběžnými písty typu boxer o objemu 3,4 a 3,8 litru a výkonu 350, respektive rovných 400 koní. Obě pohonné jednotky lze spárovat buď se sériově dodávaným sedmistupňovým manuálem anebo dvouspojkovým PDK o stejném počtu převodových stupňů.
K samotné technice přenosu výkonu na přední nápravu se Porsche nijak zevrubně nerozepisuje a pouze naznačuje, že vychází z ověřené techniky. Také proto máme za to, že zde opět pracuje elektronicky řízená vícelamelová spojka, jejíž úkolem je připojovat pohon předních kol pouze v případě nutnosti - tedy při akceleraci, prokluzu nebo pomáhat se zatáčením.
Tato technika zvyšuje hmotnost devětsetjedenáctky o 50 kg, Porsche se nicméně chlubí, že ve srovnání s 911 997 došlo ke snížení váhy jednotlivých modelů o 65 kg. Beztak jsou ale čtyřkolky ve srovnání s výchozími verzemi krapet pomalejší. Kupříkladu základní Carrera 2 s manuálem potřebuje při akceleraci na stovku 4,8 sekundy a jezdí 289 km/h, kdežto Carrera 4 zvládne to samé za 4,9 vteřiny a jede 285 km/h.
Hmotnostní handicap a ztráty v komplikovanější mechanice se daří stírat převodovce PDK, která dokáže roztáhnout 911 s motorem 3,8 l na 100 km/h za 4,3 sekundy bez ohledu na typ pohonu, ačkoli Carrera 4S PDK má trochu nižší maximálku (297 vs. 302 km/h). Podobně se to má také se spotřebou. Pokud nutně potřebujete ve svém Porsche 911 systém 4x4, počítejte se zvýšením průměrné spotřeby od 0,2 do 0,4 litru na sto kilometrů. Automobilka i zde ale tvrdí, že ji podařilo srazit apetit 991 oproti 997 o šestnáct procent.
Novinkou 911 s pohonem všech kol PTM (Porsche Traction Management) je indikátor na přístrojovém panelu, který řidiče informuje o aktuálním rozložení přenosu výkonu mezi nápravami, ale je toho více. Pro všechny devětsetjedenáctky je nyní za příplatek k dispozici adaptivní radarový tempomat ACC spojený se systémem Porsche Active Safe (PAS) pomáhající zamezit kolizím, ačkoli tisková zpráva se nezmiňuje, jestli to znamená také schopnost automaticky brzdit před překážkami.
Světová premiéra Porsche 911 991 Carrera 4 a 4S proběhne podle očekávání na pařížském autosalonu, nicméně automobilka už nyní zveřejnila doporučené německé ceny. Za 911 Carrera Coupe 4 po vás budou prodejci chtít minimálně 97 557 Eur, což aktuálně dělá přibližně 2,44 milionu. V ČR bude však tato částka zcela jistě vyšší i vzhledem k odlišné výši DPH - základní Carrera 2 u nás stojí 2,42 milionu.
Kabriolet s výchozím motorem a 4x4 stojí 110 290 Eur (v přepočtu cca 2,76 milionu Kč), Carrera 4S 112 313 Eur (2,81 milionu Kč) a Carrera 4S Cabrio 125 046 Eur (3,13 milionu Kč). Skutečné české ceny by měly být zcela jistě známé ještě před představením čtyřkolek na autosalonu.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Pro jistotu připomínáme, že je nový vůz ve srovnání se standardním modelem širší o 44 mm
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda