Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 991 Club Coupe: 430 koní pro tucet vyvolených
27.5.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Chybí vám po příchodu nového Porsche 911 nepřeberné množství jeho zvláštních edicí? Tak tady je první a hned dost neobyčejná - 991 Club Coupe.
Asi žádné Porsche 911, tuplem pak ve specifickém provedení, není obyčejné. Ale co si budeme nalhávat, některé zvláštní edice přidávají vozu jen pár vizuálních změn či výbavových prvků, a to není nic až tak mimořádného. Nyní přichází úplně první tovární specialitka postavená na základech nové generace s označením 991 a špatně rozhodně nezačíná.
Proč jsme o žádné takové 911 už dlouho neslyšeli? Důvodem je právě příchod nové 991, která je sama o sobě tak atraktivní novinkou, že přes tři čtvrtě roku, během něhož jsme ji stihli i otestovat, vydržela i bez podobné podpory. Naopak předchozí 997 už hodně dožívala právě z takových specialit, na jejichž vrcholu se ocitla GT3 RS 4.0, a proto se stav věcí tak rychle a tak dramaticky změnil. Ale dost bylo vysvětlování, pojďme se podívat, proč 911 991 Club Coupe vznikla a co nabízí.
Vůz byl stvořen jako oslava šedesátého výročí vzniku prvního Porsche Clubu a jak za chvíli uvidíte, je s ním stále úzce spojen. Novinka vychází z provedení Carrera S a vizuálně se vyznačuje hodně tmavě zelenou barvou Brewster Green a světlými nápisy „911 Club Coupe” na spodní části dveří. Standardně je vybavena tzv. „Sport Design Package”, který vozu dodává specifický přední, ale hlavně pak zadní nárazník, jenž se odkazuje na doby známého „kachního ocasu”. Dosti neobvyklá jsou též 20" kola SportTechno v černo-stříbrném lakování, jenž pracují s o 20 mm sníženým podvozkem používajícím aktivní zavěšení kol PASM.
Interiér je oděn do světlé kůže Luxor a dále se vyznačuje nápisem 911 Club Coupe na opěrkách hlavy a obložení palubní desky, ve kterém bude dokonce gravírováno jméno majitele („personally built for...”, k vidění na jednom ze snímků). Podobný motiv, akorát bez jména prvního řidiče pak najdeme na vnitřních prazích dveří, akorát v podobě svítícího obložení z údajně nerezavějící ocele. Vnitřek vozu je pochopitelně specifický i bohatou výbavou, to by ale bylo na dlouhé vyprávění.
Spoustu z výše uvedeného (minimálně kompletní vnější provedení) si ale můžete u Porsche objednat i pro jakoukoli „běžnou” 911 z programu Individual, a tak by nešlo o nic až tak mimořádného. Vůz se ale naštěstí liší i svou technikou.
Pohání jej nadále plochý šestiválec o objemu 3,8 litru, díky novým hlavám válců, vačkám, upravenému sání s proměnnou délkou, přepracovanému výfukovému potrubí a pochopitelně i novému motormanagementu si vysloužil citelných 30 koní k dobru, které standardní výkon Carrery S posouvají až k velmi sympatickým 430 koním. Na dynamice se projeví zlepšením času zrychlení z 0 na 100 km/h na rovné 4 sekundy, Porsche navíc říká, že motor si vysloužil nový kryt z titanu a uhlíkových vláken, takže minimálně tím se budete moci kochat i jindy než za jízdy.
Má to ale jednu podstatnou podmínku. Vůz vznikne pouze ve 13 exemplářích, z nichž jeden zamíří rovnou do muzea Porsche. Zbylých 12 si budou moci pořídit jen členové Porsche Clubu, kteří se do 16. července automobilce přihlásí se závazným zájmem. Cena? Pro německý trh je to 169 968,89 Eur ve výchozím provedení, tedy něco kolem 4,3 milionu Kč. Žádná láce, ale také žádná „umělá” mimořádnost, tato verze je opravdu zvláštní.





Porsche 911 991 Club Coupe se od standardní Carrey S odlišuje vzhledem i technikou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejčtenější články
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
