Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Carrera 4 GTS: stylová labutí píseň
13.5.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Na závěr kariéry modelu 997 přichází na trh další varianta „polopuristické” verze GTS. Výkonnému atmosférickému motoru u ní sekunduje pohon všech kol.
Už jsme si mysleli, že Porsche 911 GT3 RS 4.0 bude onou slavnostní tečkou za bohatým životem současné generace modelu 911, ale Porsche na poslední chvíli přišlo ještě s jedním přídavkem. Je jím Carerra 4 zkřížená s posíleným modelem GTS.
Jak už jsme uvedli v původním představení, model GTS je postaven na karoserii právě „čtyřkolkové” Carerry 4. Důvodem byla o 44 mm širší karoserie, do které se tak vešla zadní náprava s větším rozchodem kol a širší kola. Přidání pohonu přední nápravy tak už nepředstavovalo žádný zásadní problém. Za zadní kapotou se nachází stejný motor, tedy plochý atmosféricky plněný šestiválec o objemu 3,8 l, který dosahuje maximálního výkonu 408 k při 7 200 1/min. Je vybaven šesti samostatně ovládanými podtlakovými klapkami, což přispívá nejen ke špičkovému výkonu, ale také k linearitě v širokém rozsahu. Maximální točivý moment 420 Nm je dosahován mezi 4 200 a 5 600 1/min ovšem podle Porsche je k dispozici 320 Nm už při 1 500 1/min.
Carerra 4 GTS sprintuje z 0 na 100 km/h za 4,6 s (4,8 s u otevřené verze), tedy za stejnou dobu jako varianta s pohonem zadní nápravy. To jasně ukazuje, že náhon na všechny 4 kola rozhodně není montován kvůli nedostatku trakce za běžných podmínek, s tou RWD verze žádný problém nemají. Pokud je auto místo standardního šestistupňového manuálu vybaveno dvouspojkovým automatem PDK, zrychlí na stovku o 0,2 s dříve.
Průměrná spotřeba je v případě C4 GTS stejná jako u standardní Carerry 4, tedy 11 l/100 km, u otevřené verze 11,2 l/100 km. Ve srovnání s dvoukolkou to jsou o půl litru vyšší čísla.
Jako všechny modely s pohonem všech kol, i GTS poznáte podle reflexního pruhu mezi zadními světly a samozřejmě také podle nápisů na dveřích a víku motoru. Nechybí ani standardně montovaná 19" litá kola RS Spyder uchycená centrální maticí. Také uvnitř je vše jako u RWD modelu. Sportovní sedadla, spodní část palubní desky, dveřní panely, volant, řadicí páka a madlo ruční brzdy jsou obšity Alcantarou.
Máte-li zájem, připravte si 111 956 Eur na kupé a 122 071 Eur na Cabrio. Prodeje na německém trhu začnou už v červenci.

Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
včera
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
13.11.2025
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position pro finále si vyjel Marco Bezzecchi, 16. Bagnaia; 17. Martin 11:32
- V královské kubatuře Pedro Acosta, 14. Bagnaia; 22. Martin; 24. Bulega včera 16:32
- V Moto2 musí Salač do opravného Q1 včera 16:14
- Honda dominovala dnes v Moto3 včera 15:42
- Ve Valencii začal nejrychleji Jack Miller včera 11:57
Nejčtenější články
Tesla se lidem rozhodla vrátit to, co jim sebrala. Dřív to měli zadarmo, teď za to chce 13 tisíc korun
16.10.2025
V Evropě je už 8 zbytečných továren na auta, pro které neexistuje využití. A situace se má dál jen zhoršovat
16.10.2025
Zákazník otočil hru. Tachometr auta, které prodal dealerovi, chytře stočil na desetinu skutečného nájezdu a kasíroval
17.10.2025
Ferrari zkouší uchlácholit zklamané investory tsunami prý ziskových novinek, rychle představí 20 nových modelů
17.10.2025
Chorvat naplňuje pohádku o chudákovi, který se stal králem. Chce vyplatit Porsche a ovládnout celé Bugatti
17.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
