Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche 911 Carrera 4 GTS: stylová labutí píseň
13.5.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Na závěr kariéry modelu 997 přichází na trh další varianta „polopuristické” verze GTS. Výkonnému atmosférickému motoru u ní sekunduje pohon všech kol.
Už jsme si mysleli, že Porsche 911 GT3 RS 4.0 bude onou slavnostní tečkou za bohatým životem současné generace modelu 911, ale Porsche na poslední chvíli přišlo ještě s jedním přídavkem. Je jím Carerra 4 zkřížená s posíleným modelem GTS.
Jak už jsme uvedli v původním představení, model GTS je postaven na karoserii právě „čtyřkolkové” Carerry 4. Důvodem byla o 44 mm širší karoserie, do které se tak vešla zadní náprava s větším rozchodem kol a širší kola. Přidání pohonu přední nápravy tak už nepředstavovalo žádný zásadní problém. Za zadní kapotou se nachází stejný motor, tedy plochý atmosféricky plněný šestiválec o objemu 3,8 l, který dosahuje maximálního výkonu 408 k při 7 200 1/min. Je vybaven šesti samostatně ovládanými podtlakovými klapkami, což přispívá nejen ke špičkovému výkonu, ale také k linearitě v širokém rozsahu. Maximální točivý moment 420 Nm je dosahován mezi 4 200 a 5 600 1/min ovšem podle Porsche je k dispozici 320 Nm už při 1 500 1/min.
Carerra 4 GTS sprintuje z 0 na 100 km/h za 4,6 s (4,8 s u otevřené verze), tedy za stejnou dobu jako varianta s pohonem zadní nápravy. To jasně ukazuje, že náhon na všechny 4 kola rozhodně není montován kvůli nedostatku trakce za běžných podmínek, s tou RWD verze žádný problém nemají. Pokud je auto místo standardního šestistupňového manuálu vybaveno dvouspojkovým automatem PDK, zrychlí na stovku o 0,2 s dříve.
Průměrná spotřeba je v případě C4 GTS stejná jako u standardní Carerry 4, tedy 11 l/100 km, u otevřené verze 11,2 l/100 km. Ve srovnání s dvoukolkou to jsou o půl litru vyšší čísla.
Jako všechny modely s pohonem všech kol, i GTS poznáte podle reflexního pruhu mezi zadními světly a samozřejmě také podle nápisů na dveřích a víku motoru. Nechybí ani standardně montovaná 19" litá kola RS Spyder uchycená centrální maticí. Také uvnitř je vše jako u RWD modelu. Sportovní sedadla, spodní část palubní desky, dveřní panely, volant, řadicí páka a madlo ruční brzdy jsou obšity Alcantarou.
Máte-li zájem, připravte si 111 956 Eur na kupé a 122 071 Eur na Cabrio. Prodeje na německém trhu začnou už v červenci.


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
dnes„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nejnovější články
Bugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 6 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 7 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
před 9 hodinamiNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
před 10 hodinamiVolkswagen na nejnáročnějším okruhu světa překonal rekord, o jehož existenci dosud nikdo nevěděl
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva