Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayenne GTS 2012: znovu mezi turbem a eSkem
10.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Porsche neustává ve snaze přesvědčit nás, že SUV může být sportovní. Do Pekingu dorazí s novou generací vyladěného Cayenne GTS.
Podobně jako jeho předchůdce, se Cayenne GTS zařadí v hierarchii značky mezi typ S a Turbo a opět se bude spoléhat na vyladěnou verzi atmosférického osmiválce. Jednotka o objemu 4,8 litru posílila ze standardních 400 na 420 koní, které se budou přenášet na obě nápravy přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF.
Minulá generace byla kromě toho k mání také se šestistupňovou manuální převodovkou. Je možné, že se objeví také zde, ale aktuální tisková zpráva se o ní nezmiňuje a je proto více než pravděpodobné, že z důvodu nezájmu zákazníků z nabídky prostě vypadla. Potvrzuje to také několik zdrojů, včetně britského Autocar, jehož informace jsou obvykle důvěryhodné.
Mírně posílený výkon se postaral o jemné vylepšení dynamiky, které se při akceleraci na stovku projeví ve srovnání s Cayenne S zkrácením času z 5,9 na 5,7 sekundy. Při sprintu na 160 km/h by se ale obě verze měly dostat na tuto metu za identických 13,3 s. Maximálka vzrostla jen nepatrně z 258 na 261 km/h, stejně jako průměrná spotřeba z 10,5 na 10,7 l/100 km.
GTS se tradičně neodlišuje od eska pouze jinak naladěným motorem, ale také vzhledem připomínajícím typ Turbo a úpravami na podvozku. Nový Cayenne byl snížen o 24 mm a standardně je dodáván na ocelových pružinách v kombinaci s adaptivními tlumiči. Porsche slibuje více stability v zatáčkách a mnohem méně náklonů i lepší kontrolu nad pohyby karoserie.
Vzduchové pérování majitelům GTS samozřejmě nebude zapovězeno, můžou jej mít za příplatek. V jaké výši, není známo, základní cena vozu doporučená automobilkou ale činí 90 774 tisíc euro, v přepočtu přibližně 2 270 000 Kč. V prodeji by měl vůz objevit v červnu nebo červenci.





GTS dostalo bodykit modelu Turbo, tradičně ale zůstává u atmosférického osmiválce Cayenne S s mírně posíleným výkonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včeraLahůdka z dob lehkých lidových sporťáků je nedraze k mání dodnes skoro nejetá. Dostane každého, kdo o ní svého času snil
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
včeraŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva