Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodeje aut v Evropě válcuje značka, o které jste nejspíš nikdy neslyšeli, je to maskovaný Číňan
12.2.2023 | Petr Miler
Číňané nejsou hloupí a ví, že když přijdou na trh s modelem Šaolin Velká zeď, lidé od něj už kvůli předsudkům dají ruce pryč. A tak na to jdou chytřeji, zjevně s velkými úspěchy.
Nedávno jsme vám ukazovali nejprodávanější čínské auto Evropy. Jde o i u nás dobře známý model značky MG, která má sice britské kořeny, ve skutečnosti ale nabízí auta čínské provenience. Jiný model téže automobilky je čerstvě dokonce jedničkou na trhu ve Velké Británii, čímž jen dokazuje, že lidem čínský původ aut jako takových nevadí, pakliže tak nepůsobí navenek.
Této myšlenky se nechopil jen koncern SAIC, který za MG stojí, ale i další velké čínské automobilky. A ty pro změnu dokazují, že ani nepotřebujete slavnou britskou značku s dekády starou historií, abyste uspěli, stačí si vycucat z prstu v podstatě cokoli. Tak vznikla značka DR Automobiles, se kterou začíná Evropu válcovat automobilka Chery.
Ve statistikách JATO Dynamics vidíme, že jde o jednu z nejrychleji rostoucích značek v celé Evropě, i když jste o ní nejspíše nikdy neslyšeli. A o jejích modelech teprve ne. Zatím působí jen v Itálii, přesto třeba typu DR 4.0 prodala loni 12 142 kusů, což je meziročně o neskutečných 651 % víc. Chce se říci: Kdo z vás to dnes má?
Humor stranou, tohle auto není žádná novinka vytřepaná z ničeho, ale SUV Chery z řady Tiggo, které je na různých místech světa známo pod různými jmény, přičemž nejčastěji se prodává pod označením Tiggo 5x. Do Evropy dorazilo jako DR 4.0, je to ale pořád ten samý vůz.
K dispozici je tedy s atmosféricky plněným motorem 1,5 o 116 koních výkonu a 136 Nm točivého momentu (v Číně se prodává i verze 1,5 turbo, tu ale v Evropě zatím nevidíme). S motorem pracuje výlučně pětistupňová manuální převodovka (verze turbo nabízí i automat), k dispozici je ale také provozně levnější varianta spalující LPG. Veškerý výkon míří na přední kola, čtyřkolka k dispozici není. Hodnotu akcelerace neznáme, při hmotnosti 1 360 kg ale nebude nutně úplně marná. Maximální rychlost ale činí 175 km/h.
Z „palety” motorů se může zdát, že jde o menší auto, ale není to úplně pravda - jedná se o SUV velikosti velikosti Škody Karoq. DR 4.0 měří na délku 4 318 milimetrů na délku (Karoq +64 mm), 1 831 mm na šířku (+10 mm) a 1 662 mm na výšku (-39 mm). Rozvor měří 2 610 milimetrů, což je o 20 milimetrů menší hodnota než u Škody. Pohonnými jednotkami má k českému zástupci blízko jen v základu, ovšem i tehdy ho dalece překonává výbavou a cenou.
Již základ počítá třeba se 16palcovými litými koly, parkovacími senzory nebo vyhřívanými sedadly, tedy výbavou, za kterou se u evropských značek obvykle připlácí. Tohle v Itálii začíná na 19 990 Eur, což je asi 474 tisíc Kč. Není to vyloženě láce, oproti Karoqu (od 665 900 Kč za verzi s tříválcem 1,0 a téměř žádnou výbavou) je to ale hodně málo. Bavíme se tu o autě s bohatou výbavě za cenu, která je o několik set tisíc nižší než u srovnatelné specifikace českého SUV. A tak se ani obchodnímu úspěchu nelze divit, však co si dnes koupíte za SUV za takové peníze? A že DR skoro nikdo nezná? Co už, hlavně že to nezní čínsky...
DR Automobiles DR 4.0 je u nás naprosto neznámé auto, které ale v Evropě prodejně roste jako z vody. Je to přeznačované Chery Tiggo 5x v jeho poslední evoluci, interiér vám můžeme ukázat jen přímo z Chery. Auto nabízí muziky za slušné peníze a lidé jej kupují. Foto: DR Automobiles/Chery
Zdroje: DR Automobiles, Chery, JATO Dynamics
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 6 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nové na MotoForum.cz
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval včera 18:39
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side včera 14:52
- 18. Pilníkovo pozdní odpoledne 15. června 2024: FMX, BMX a show Martina Šonky včera 09:00
Nejčtenější články
- Tesla se znovu pokouší prodat své autonomní řízení jiným výrobcům aut, nikdo ho ale nechce
7.4.2024 - První silniční F1 Mercedesu ve volném prodeji nikdo nechce, majitel ji jedním tahem zlevnil o 13,5 milionu
7.4.2024 - Prodeje elektromobilů v Německu dál kolabují, teď už o masivních 29 procent. I diesely je znovu válcují
7.4.2024 - GM ukázal, jak se rodilo jedno z nejošklivějších aut všech dob, byla to od začátku velká bolest
7.4.2024 - Pár vyrazil na Kanárské ostrovy s elektrickým karavanem. Jel tam 18 dnů, dobíjel každých 36 km, potřeboval 19 aplikací
7.4.2024
Živá témata na fóru
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 17:38 - code
- BMW Divize 05.07. 16:05 - Předseda
- Politický koutek 05.07. 15:55 - jerry
- Policejní kontroly a měření 05.07. 12:42 - Spectral
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.07. 12:40 - řidičBOB
- Onboard videa 05.07. 12:00 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 05.07. 07:36 - Snowman000
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.07. 07:34 - Truck Daškam