Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Propouštění kvůli přechodu na elektromobily nekončí, po dělnících došlo i na lidi z vývoje
2.5.2023 | Petr Miler
Nejdříve se říkalo, že umělý tlak na rozmach elektromobility nebude stát místo nikoho, pokud dokonce nová místa nepřinese. Pak se říkalo, že dopadne jen o dělníky. Teď je jasné, že půjde o kohokoli - problémem je ekonomická neefektivita elektrických aut jako takových.
Pokud chcete uspět na trhu, musíte nabízet co nejlepší řešení za co možná nejmenší peníze. A je celkem jedno, co ono „nejlepší” znamená - může jít o cokoli od kvality po prestiž. Čím více tohle zvládáte, tím víc se vám daří. Co ale když vám někdo začne do vašeho podnikání „hrabat” a nařizovat vám nabízet řešení horší nebo dražší, popř. obojí najednou? To se pak logicky musíte smířit s opačným trendem.
Přesně tohle se v posledních letech děje v automobilovém průmyslu, kde jsou výrobci bez vazby na poptávku nuceni nabízet stále více elektrických aut. Takové vozy jsou pro většinu lidí horší a dražší než ty spalovací, takže nevyhnutelně přinesou snížení prodejů. To stejně nevyhnutelně znamená snížení objemu výroby, a tedy i nepotřebnost některých zaměstnanců, zvláště když jsou elektromobily konstrukčně jednodušší. Nejde ale jen o to - negativně to zasahuje hospodaření automobilek jako takové, což logicky vede k nutnosti šetřit. A zaměstnanci jsou v případě škrtů jedněmi z prvních na ráně.
Bylo tak skutečně naivní věřit těm, kteří tvrdili, že tlak na rozmach elektromobility nepřinese propouštění, pokud dokonce nezaměstná nové lidi. Nemohlo se to stát, a tak se to ani neděje, o propouštění kvůli elektromobilům jsme psali už mnohokrát. Obvykle šlo o dělnické profese, jak se ale nyní potvrzuje, vyhazovy v těchto sférách neskončí.
Dle informací Detroit Free Press koncern General Motors přistoupil k propuštění řádově stovek vývojářů především ze svého globálního technického centra v městě Warren. Jde tak o další kolo vyhazovů poté, co asi 5 000 zaměstnanců GM z výroby souhlasilo s „dobrovolným” odchodem. Před dvěma měsíci pak firma propustila dalších 500 lidí převážně z administrativy.
Podle Marie Raynal, mluvčí GM, jde v nejnovějším kole o zaměstnance z různých koutů firmy. „Jsou v oblasti globálního vývoje produktů ve všech možných oblastech,“ řekla Raynal Detroit Free Press (DFP). Mluvčí nechtěla situaci dále komentovat, profesor ekonomie Marick Master z Wayne State University ale k věci řekl, že vyhazovy budou pokračovat. Proč? Protože společnost utrácí příliš mnoho peněz na financování svého přechodu na elektrická vozidla, který jednoduše není efektivní.
„GM, stejně jako jeho konkurenti z detroitské trojky, se neustále snaží změnit svou nákladovou strukturu tak, aby přešli od vnitřního spalování k elektrifikaci. To si žádá škrty v platové oblasti,“ řekl dále pro DFP Marick Master z Wayne State. Elektromobilita prostě není výhra ani v tomto ohledu, nemůže jí být - efektivní řešení jsou obvykle tažena technickým vývojem nebo poptávkou, přechod na elektrický pohon nevznikl z žádného z těchto popudů. Je to primárně politický, ideologický výmysl, nic jiného.

Technické centrum GM ve Warrenu prořídne, přechod na elektromobilitu si žádá úspory na všech frontách. Foto: General Motors
Zdroj: Detroit Free Press
Bleskovky
Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
před 4 hodinamiNové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
před 9 hodinamiNovému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Další vítězství Michaela Dunlopa včera 17:46
- Twiny vyhrál Michael Dunlop, 18. Dokoupil 3.6.2025
- Vítězem Stocků Harrison 3.6.2025
- MotoGP míří do Aragonu 3.6.2025
- Michael Dunlop zůstává neporaženým 2.6.2025
Nejčtenější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
5.5.2025Hračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
6.5.2025Ceny ojetých aut znovu rostou, ale jen těch spalovacích. Elektromobily dál ztrácí hodnotu hrozivou rychlostí, až o pětinu za rok
6.5.2025Zisky Audi se dramaticky propadly, prodeje na jeho největším trhu též, volných peněz ubývá. A firma se přesto tváří, že se nic neděje
6.5.2025Nový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
6.5.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.05. 15:26 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.05. 13:30 - pavproch
- Politický koutek 06.05. 12:42 - jerry
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.05. 12:19 - delphin
- Rychlodotazy 06.05. 08:55 - jerry
- kola e89+Tiguan+Scout a Thule 06.04. 15:32 - pavproch
- BMW Divize 06.04. 10:30 - pavproch
- Hybridní pohon Dacia - přímovstřik spolehlivost 06.04. 08:37 - Prong1994