První informace o nové Audi A6

Nová generace Audi A6 má přijít až za dva roky, přesto už nyní se objevují první informace.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

První informace o nové Audi A6

16.5.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek

První informace o nové Audi A6

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová generace Audi A6 má přijít až za dva roky, přesto už nyní se objevují první informace.

Podle dosavadních náznaků se v oblasti designu nestane nic překvapivého a nová A6 bude pokračovat v trendu nastoleném modely A4 a A5. Aby lidé přece jen dokázali odlišit A6 od A4, lze předpokládat, že i pro ni Audi vymyslí nějaká efektní denní světla využívající technologii LED. Pojďme se ale podívat na tu zajímavější část zprávy, tedy na techniku, kterou můžeme čekat.

Ve stopách TT

Audi pro své nové TT vyvinulo technologii ASF II (Audi Space Frame nebo taky Aluminium and Steel Frame), která kombinuje prvky vyrobené z hliníku a oceli. Ve srovnání v současnosti používaným rámem vyrobeným čistě z oceli dochází při aplikaci ASF II ke značné úspoře hmotnosti a až o 50% navýšení torzní tuhosti. Prostor pro posádku tvoří čistě hliníkový rám, který je v potřebných místech zesílen pěnovými nebo ocelovými díly. Na něj je připojen přední a zadní pomocný rám. ASF II bude základem nejen pro novou A6, ale i pro příští generaci A8, A7 (ekvivalent Mercedesu CLS) a nástupce Q7. Zrovna v jeho případě to jistě bude mít velký přínos, protože se očekává úspora až 300 kg.

Nevýhodou ASFII je jeho technologická náročnost a tím i vyšší výrobní cena (ve srovnání s ocelovým rámem). Snížená hmotnost ale může značně přispět k úsporám paliva na straně jedné a vylepšení jízdních a dynamických vlastností na straně druhé.

Chceš-li rychlost, přidej lehkost

To jsou slova legendárního Collina Chapmana. Znamená to tedy, že A6 začne v jízdních schopnostech dohánět např, konkurenční BMW řady 5? Těžko říct, přece jen i pro příští A6 zůstane standardem náhon na přední kola. To ale zase až tak moc neznamená, při vhodném naladění se rozdíly mezi jednotlivými koncepcemi při jízdě čistou stopou stírají.

A6 bude mít motor stejně jako A5 posunut co nejdále za přední nápravu, což by ve spojení s nižší hmotností mohlo přinést vyšší obratnost a vyváženost. Na druhou stranu velká část z prodaných aut bude stejně jako dnes vybavena pohonem všech kol Quattro, který hmotnost zase zvyšuje. Uvidíme, zlepšení agility nám bylo slibováno už při příchodu nové A4 a nelze říct, že by realita odpovídala prohlášením.

Pod kapotou staří známí

O motorech se zatím spekuluje, ale stejně jako ostatní výrobci, i Audi nabídku motoru průběžně modernizuje. Nic převratného v souvislosti s uvedením nové A6 tedy očekávat nelze. S největší pravděpodobností budou k dostání benzínové šestiválce 2,8l (190 a 220 koní), 3,2l (265 koní), osmiválec 4,2l (350 koní), desetiválec 5,2l o výkonu 420 koní pro variantu S6 a konečně dvakrát přeplňovaný desetiválec 5,0l s výkonem 580 koní pro RS6. Všechny benzínové motory budou vybaveny technologií přímého vstřikování paliva FSI.

V nabídce samozřejmě nebudou chybět ani šestiválcové diesely 2,7l (185 koní) a 3,0l (238 koní).

Zdroj Car magazine

Mirek Brokeš

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše