Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Clio RS 2017: facelift i pro ostrou verzi, má chytrá světla ve tvaru šachovnice
5.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Inovované Clio jako takové je venku už pár týdnů, výkonná verze RS si ale na svůj debut počkala až do dnešní dne. Techniku příliš nemění, vzhled ano.
Nemusíte být držiteli ceny za brilantní postřeh, abyste si při premiéře faceliftovaného Renaultu Clio 2017 všimli jedné věci - že Francouzi vynechali verzi RS. Pravda, o té nedávno také byla řeč, šlo ovšem o koncept RS 16 pro tvrdé jádro fňukalů, kteří nemohou snést ostré Clio s automatem. Řadíme se mezi ně, takže nad manuální verzí s dvoulitrovým motorem jsme jásali, z faceliftu sériového Clia ale zase tak u vytržení nejsme.
Nevykládejte si to ovšem tak, že není zajímavý. Minimálně po vizuální stránce dokáže upoutat pozornost a jeho nové hlavní světlomety s LED za tím stojí jen zčásti. Mnohem více dokáže zaujmout pozornost přední nárazník, který vůz vizuálně rozšiřuje a skýtá docela překvapivou novinku - mlhová světla ve tvaru šachovnice.
Můžete se zhrozit, co to je za lacinou show, ale úplně samoúčelný takový tvar těchto světel není. Ony to totiž nejsou jen mlhovky, jde o součást nového řešení osvětlení, kterému Renault říká R.S. Vision a dodává, že jej nabízí jako jediný na světě. I tuto věc jsme viděli na konceptu RS 16, teď už víme, k čemu slouží - měla by pracovat především, když už ne výlučně s LED a fungovat krom mlhovek také jako světla pro nasvěcování zatáček a míst po straně přídě. A to automaticky tak, aby řidič viděl co nejlépe.
Zní to zajímavě, ale počkejme si na osobní zkušenost, jak taková věc může fungovat. Podíváme-li se na další vizuální změny, pak tu máme i modifikovaný zadní nárazník, upravenou vnitřní grafiku koncových světel a pozměněné vnější prahy. Nová je též nabídka 18" kol z lehkých slitin, která vidíte na fotkách. O interiéru Renault specificky nehovoří, takže nečekejme více než drobné retuše vzhledu i elektronických systémů na palubě, jak je naznačují přiložené fotky.
Velké změny nepostihly ani techniku, i když se Francouzi rozplývají nad tím, jak široké možnosti zákazníkům nabízejí. Přejdeme-li ale marketingové fráze o tom, kterak je Clio RS jediným vozem své třídy s trojím dostupným nastavením podvozku a spoustou dalších možností volby, zbývá nám holá realita: je tu dále verze Clio RS 200 EDC s nezměněným motorem 1,6 turbo o výkonu až 147 kW (200 koní) a varianta Clio RS Trophy s týmž motorem a opět stejným výkonem až 162 kW (220 koní).
Oba motory lze spojit pouze s nepřesvědčivým dvoupojkovým automatem EDC a s volbami podvozku to také není tolik žhavé - k základu můžete mít Sport se 17- nebo 18palcovými koly či Cup s „osmnáctkami”. A k Trophy pořídíte jen podvozek... Trophy s 18" koly, který je oproti Cupu dále sníže o 20 mm vpředu a 100 mm vzadu.
Právě verze Trophy je logiky tou nejrychlejší, když sprintuje na stovku za 6,6 sekundy, jede až 235 km/h a čtvrtmíli s pevným startem zvládne za 14,5 sekundy. Nyní u toho navíc může lépe znít, protože do nabídky přímo od automobilky se dostává laděný výfuk firmy Akrapovič.
Na fotkách níže navíc můžete zhlédnout inovované provedení GT Line, které je k mání i se slabšími motory a na RS si jen tak nepřesvědčivě hraje. Renault se také hned pochlubil novými francouzskými cenami, které se ovšem oproti současnosti zvýšily jen o 250 Eur, tedy necelých 7 tisíc Kč, tedy opravdu jen kosmeticky. Vůz by tedy měl být k objednání ihned, bude ale zřejmě pár dnů či týdnů trvat, než se dočkáme i oficiálního českého ceníku.


















Inovované Clio RS 2017...



...se představilo po boku faceliftovaného provedení GT Line
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejnovější články
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 5 hodinami
Nový šéf Stellantisu naléhá, aby se Evropa vrátila ke spalovacím motorům. Hrozbou průmyslu je pro něj EU, ne Čína
před 11 hodinami
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
včera
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
