Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Talisman Grandtour: kombi je venku, na Superb se nechytá
26.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Zavazadelník Talismanu kombi je o 36 l menší než u sedanu, naložíte-li ho pouze po roletku.
Renault Talisman s tříprostorovou karoserií nebude jediná verze v nabídce, jak ukazuje oficiální odhalení Talismanu s karoserií kombi nazvaného u nás nejspíše Grandtour, možná také Estate. A pro českého zákazníka to není nezajímavá premiéra - nejen proto, že jde o kombi, ale i proto, že praktičtější provedení Talismanu bylo považováno za horkého kandidáta na překonání Škody Superb Combi v případě „kufrové jedničky” své třídy.
Ve fotogalerii se můžeme přesvědčit, že kombík nebude horší volbou přinejmenším po stránce designu. Francouzům se tahle pětidveřová karoserie docela povedla a na zádi zůstala světla elegantního, i když poněkud nefrancouzského sedanu. Vnější rozměry Grandtouru jsou úplně stejné jako u sedanu - délka je 4,85 metru, šířka 1,87 m, výška 1,46 m a rozvor 2,81 metru. Nejpodstatnější je u kombíku samozřejmě objem zavazdelníku a zde za jistých okolností může být sedan lepší. Kombi totiž nabídne „jen” 572 litrů prostoru pro zavazadla v základní konfiguraci, tedy pod krycí roletou. Sedan zde má 608 litrů.
Talisman Grandtour tedy bude patrně cílit spíš na ty, kteří budou často využívat výšky zavazadelníku. Ta zatím přesně známa není, ale víme, že na délku sem dáte předmět dlouhý nanejvýš 1 116 mm; po sklopení sedaček se délka zvětší na 2 010 mm a objem zavazadelníku také naroste na 1 700 litrů. To je o dost méně než např. Škoda Superb Combi, ale další konkurent, Opel Insignia Sports Tourer, na Renault nemá.
Výbava kabiny bude totožná se sedanem, můžeme se tedy těšit na adaptivní podvozek s natáčením všech čtyř kol, hromadu elektroniky na straně hlídačů a jízdních asistentů i na straně infotainmentu, na spoustu odkládacích prostor nebo třeba speciální přední sedadla Cover Carving, která jsou lehčí a nabídnou víc místa pro kolena cestujících vzadu. Také dost pravděpodobně bude zavazadlový prostor mít nějakou dvojitou podlahu či podobný systém organizace nákladu, zde ale zatím detaily nejsou známy.
Také je jisté, že kombík dostane stejné motory jako sedan. To znamená maximum na objemu 1,6 litru a přeplňování, kam se člověk podívá. Benzínové motory budou dva, Energy TCe 150 a TCe 200, kde čísla označují výkon v koních. Diesely budou tři, nabídnou 110, 130 nebo 160 koní a dva slabší vznětové motory budou jediné k mání s manuálním šestikvaltem. Zbytek motorů si bude muset vystačit se sedmistupňovou dvouspojkou, bohužel.
Obě verze Talismanu, jak sedan, tak kombík, se ukážou na frankfurtském autosalonu již zanedlouho. Tam se snad také dozvíme dynamiku jednotlivých verzí, protože tu stále neznáme. Do prodeje by kombík měl vstoupit v první půlce roku 2016. Do té doby se jistě dozvíme i ceník.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Renault Talisman Grandtour má elegance dosti, zavazadelník je ale v základní konfiguraci o kousek menší než u sedanu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda