Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi

(+ video) Přes 500 koní Renova znamená stovku za 3,4 s. Bude to schopný sporťák, ale jen na několik desítek kilometrů. A za skoro 11 milionů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi

18.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Přes 500 koní Renova znamená stovku za 3,4 s. Bude to schopný sporťák, ale jen na několik desítek kilometrů. A za skoro 11 milionů.

V kalifornském Silicon Valley člověk běžně najde firmy zabývající se nejnovějšími technologiemi a podobné organizace. Automobilku, která kromě snahy o elektrickou budoucnost silnic si také je vědoma minulosti amerického motorismu, by tu však čekal málokdo. Přesně takovou je podle všeho Renovo, které ukázalo svůj nový vůz, pojmenovaný Coupe.

Pokud vám vůz na snímcích přijde povědomý, nejste sami - jako by z oka vypadl Shelby Daytona Coupe. Podobnost není náhodná, Renovo používá jako základ pro stavbu svého Coupe šasi Shelby American CSX9000. Do něj montují 740voltové lithium-ionové baterie a dva sekvenční elektromotory. Ty pohánějí zadní kola výkonem přes 500 koní a točivým momentem až 1 361 Nm, který je dostupný okamžitě a pořád. Maximálka (pravděpodobně omezená kvůli limitům baterií) okolo 200 km/h neohromí, zrychlení na stovku za 3,4 vteřiny však je úctyhodné.

Zbytek vozu je stavěný tak, aby takovouto sílu ukočíroval; ve skutečnosti to není žádná převratná technologie a známe to z ostatních podobně schopných sportovních vozů. Podvozek využívá dvojitých lichoběžníků s rozdílnými délkami ramen, nastavitelných tlumičů Öhlins TTX36 MkII a pružin Hyperco. O brzdění se starají šestipístkové třmeny a vrtané 355mm kotouče vepředu, vzadu najdeme čtyři pístky a kotouče o průměru 340 milimetrů. A konečně, kontakt s asfaltem obstarávají pneumatiky Michelin Pilot Super Sport obuté na trojdílných kolech značky HRE.

Neznáme kapacitu baterií; víme jen o teoretickém dojezdu, který má činit 160 km, a hmotnosti auta 1 474 kilogramů. Rychlé dobití, pravděpodobně tak na tři čtvrtiny kapacity akumulátorů, jak je obvyklé, má s použitím správné zásuvky trvat půl hodiny. Plné nabití baterií bude údajně trvat pět hodin.

Uvedené parametry jsou vskutku zajímavé, ostatně marketing Renova také hovoří o prvním americkém zcela elektrickém superautě. Chtělo by se říci, že tomu odpovídá i cena, ale to není pravda - tento stroj bude k mání v omezené sérii za ohromujících 529 tisíc dolarů, tedy zhruba 10,8 milionu korun. Zda lze automobilce Renovo předpovídat úspěch i s takovouto cenovou politikou, těžko říct. Slovíčka „omezená série” dost možná velmi rychle zaplní knihy objednávek, i kdyby žádné omezení v plánu nebylo.

Zabalení do dobře známého a obdivovaného designu nicméně nebude na škodu, jen nechápeme, proč musí být pod kapotou něco, co má připomínat víka ventilů úzce sevřeného vidlicového motoru. A konečně, nejsme si jisti, nakolik fanoušci elektromobilů ocení padesát let starý design, podobně jako instalace elektrického pohonu do šasi a skoro i karoserie Shelby Daytona nemusí být po chuti jeho příznivcům. A jistě si dokážete představit, co udělá plné využívání potenciálu elektromotoru se zásobou elektřiny v bateriích.


Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 1 - renovo coupe 01Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 2 - renovo coupe 02Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 3 - renovo coupe 03Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 4 - renovo coupe 04Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 5 - renovo coupe 05Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 6 - renovo coupe 06Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 7 - renovo coupe 07Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 8 - renovo coupe 08Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 9 - renovo coupe 09Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 10 - renovo coupe 10Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 11 - renovo coupe 11Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 12 - renovo coupe 12Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 13 - renovo coupe 13Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 14 - renovo coupe 14
Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 15 - renovo coupe 15Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 16 - renovo coupe 16Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 17 - renovo coupe 17Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 18 - renovo coupe 18Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 19 - renovo coupe 19Renovo Coupe: elektrické superauto kombinuje retro-design s 500 koňmi - 20 - renovo coupe 20
Renovo Coupe využívá šasi Shelby American, je velmi podobné vozu Shelby Daytona. Pohání jej však elektřina

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše