Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rinspeed microMax detailně: minibus pohání motor z vysokozdvižného vozíku
19.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Švýcarské mini-MHD od Franka Rinderknechta dostala pohon ze skladové techniky, v případě zájmu se může dočkat i výroby.
Poslední úlet švýcarské společnosti Rinspeed nazvaný microMax, který má být jakousi devalvovanou obdobou prostředku městské hromadné dopravy, jsme premiérově představili loni v prosinci, kdy nechal majitel společnosti Frank M. Rinderknecht zveřejnit na svůj nový stroj první upoutávku. Dva týdny před startem ženevského autosalonu, kde bude vůz vystaven, zde máme kompletní set fotek, videosnímek i podrobnější technické parametry.
Studie microMax je dlouhá pouze 3,7 metru a je tedy o celých třicet centimetrů kratší než běžná Škoda Fabia. Přesto najde na palubě Rinseedu místo až pět osob, ačkoli s pohodlím to už tak horké nebude. V krychlovité kabině s přístupem vyřešeným pomocí dveří připomínající ty v autobusech si totiž posádka normálně nesedne. Cestující jsou za jízdy v polosedu, polostoji a především zážitek z řízení s volantem „na kolenou“ patrně nebude z těch, které byste mohli nazvat zábavným.
Díky extrémní výšce vozu až 2,2 metru, má posádka tolik místa nad hlavami, že se může postavit přímo v interiéru. Zní to poněkud divně, v microMaxu je však nainstalován kávovar a lednička, takže důvod k menší „procházce“ se zde asi najde. Tím však vzrušení z pobytu na palubě asi končí, i když příznivci surfování na internetu by to mohli díky integrovaným tabletům vidět poněkud jinak.
Jak jste jistě sami poznali, Rinspeed microMax velké ambice jezdit mimo město nemá, ale i kdyby, se svou pohonnou jednotkou si toho moc dovolit nemůže. Kapacita akumulátorů, ani jejich typ známý není, vozík je však poháněný elektromotorem o výkonu jen 38 koní, který společnost Linde Material Handling montuje do svých vysokozdvižných vozíků.
Pokud máte dojem, že jde o vtip, tak není, Rinspeed se dokonce netají zájmem nabídnou případným zájemcům výrobu. Prodejní cena microMaxu by se pak měla v závislosti na provedení, počtu sedadel a pohonné jednotky pohybovat od pět do deset tisíc Eur.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Vůz dostal jako primární zdroj tepla nezávislé topení Eberspächer, které za hodinu spotřebuje 0,16 litru etanolu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23