Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce Ghost oficiálně představen
7.9.2009 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Rolls-Royce oficiálně představil model Ghost, který se stane novým základem nabídky firmy. Je téměř komické mluvit v případě takového auta o základním modelu, přesto tomu tak je. Ghost je menší, levnější a uhlazenější než větší Phantom, přesto je to Rolls-Royce každým coulem. Hlavní konkurent, Bentley Continental Flying Spur, dostává těžkého soupeře.
Příchod nového Rollsu není žádným překvapením, poprvé jsme o něm slyšeli na pařížském autosalonu v roce 2006, letos byl v podobě konceptu s názvem 200EX představen letos v Ženevě a od té doby se průběžně dozvídáme další a další podrobnosti o motoru, podvozku atd. V souvislosti s postupným zahájením výroby a samozřejmě plánovanou světovou premiérou produkčního modelu na frankfurtské Motor Show uvolnil výrobce další podrobnosti a sadu fotografií, které nám umožní seznámit se s řadou detailů.
Už od prvního pohledu je jasné, že design exteriéru našel inspiraci u vlajkové lodi firmy, modelu Phantom. Ghost v podstatě je jeho zmenšeninou, přesto si zásluhou oblejších tvarů zachovává vlastní osobnost. Je zajímavé, že produkční verze se v podstatě neliší od již zmíněného konceptu 200EX. Od něj pochází i možnost objednat si speciální povrchovou úpravu kapoty, A sloupků a rámu masky chladiče nazvanou Silver Satin.
Také interiér, a není to žádným překvapením, neodbočuje z cesty vyšlapané Phantomem. Obvyklá skladba luxusních prvků hýčká nejen řidiče, ale hlavně pasažéry v zadní části vozu. Na tomto místě bych si dovolil jeden vlastní postřeh. Přestože to nikde oficiálně nezaznělo, Ghost je daleko více orientován na řidiče a nebojím se říci, že jeho majitelé nezřídka usednout i za volant. To ale neznamená, že by nějak trpěl v případě, že se přesune vzad. Při koupi lze interiér individualizovat do sebemenších detailů a tak je mimo jiné možnost objednat individuální sedadla, tedy spíše křesla, vybavená masážní funkcí, perforovanou kůží s odvětraným povrchem. Zajímavé je, že přestože je Ghost o celých 40 cm kratší než Phantom, velikost interiéru má být srovnatelná.
Je všeobecně známo, že za základ Ghostu posloužilo prodloužené BMW řady 7. Hliníkový prostorový rám Phaetonu tak musel ustoupit ocelové samonosné karoserii. Přední kola jsou upevněna na dvojitých závěsech, zadní na nápravě multilink. Odpružení zajistí pneumatický systém s elektronicky ovládanou tuhostí tlumení, který má být natolik citlivý, že odhalí přesun pasažéra z jedné strany vozu na druhou a podle toho upraví své parametry. Součástí je i možnost změny světlé výšky v rozmezí 25 mm, což usnadní nastupování nejen dámám s úzkými a dlouhými sukněmi. O bezpečnou jízdu se starají všechny myslitelné elektronické systémy
Už jsem mluvil o tom, že budoucí majitelé Ghostu se nebudou zcela vyhýbat předním sedadlům. Jedním z důvodů bude i dvěma turbodmychadly přeplňovaný dvanáctiválec o objemu 6,6 litru a výkonu 570 koní při 5 250 otáčkách za minutu. Krásný výkon, na druhou stranu při hmotnosti blížící se 2,5 tunám bude potřeba. Samozřejmostí je přítomnost automatické převodovky. Má 8 stupňů a pochází od firmy ZF.
Ghost není žádný drobek, váhu 2,5 t jsem již zmínil, na délku měří 5,4 m, přesto to není loudal. Na 100 km/h zrychlí za 4,9 s a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba má být 13,6 l/100 km. To mi ovšem připadá jako číslo z říše snů.
Prodeje Ghostu začnou někdy ke konci tohoto roku a cenová nabídka bude začínat na 191 000 EUR. Docela by mě zajímalo, jaká by byla cena verze ve vrcholné specifikaci.












































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
před 6 hodinami - Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
včera - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021 - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
28.2.2021 - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - Ford má na krku žalobu kvůli motorům EcoBoost, odcházejí jim klíčové díly
9.12.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1) - Parkování elektromobilů v garážích je příliš velké riziko, první město jim zakázalo vjezd
15.2.2021 (1)
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 13:09 - pavproch
- Koronavirus 22:52 - Lachende Bestien
- STK 22:17 - spooon
- BMW Divize 2.3.2021 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 2.3.2021 - Bond007
- Rychlodotazy 2.3.2021 - řidičBOB
- Octavia 1 1.9 TDI 66 kW - nastartuje a zhasne 2.3.2021 - Stepin
- Onboard videa 2.3.2021 - Lachende Bestien
- Octavia IV 1.3.2021 - ctrl_j
- Elektromobily a vse kolem nich 1.3.2021 - rhinos