Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rolls-Royce Phantom Series II: facelift pro fantoma silnic
6.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Stáří se nevyhýbá ani automobilové aristokracii. Limuzína Phantom a odvozené kupé i kabriolet mají za sebou první facelift.
Zatím poslední Rolls-Royce Phantom vyráběný pod dohledem mateřské automobilky BMW je na trhu od roku 2003. Po počátečních rozpacích potenciální movité klientely se prodeje rozjely docela slušně a každým rokem se dokonce zvyšovaly. Svého času pak byli Britové schopni pouštět do světa dvakrát více Phantomů než koncern Daimler svých Maybachů. Šest metrů aristokratické elegance zkrátka stárne jinak, nebo spíše zraje jako láhev dobrého vína.
Pochopitelně průběžným modernizacím se nevyhýbá ani majestát „Spirit of Ecstasy“, takže v roce 2009 dostal Phantom hlasové ovládání navigace, elektrickou střešní sluneční clonu, kvalitnější kožené čalounění, zadní parkovací kameru, nové audio s 26 reproduktory, ale třeba i modernosti jako přípojku pro iPod, bezdrátové připojení pro sluchátka a několik další maličkostí. Žádná z nich se ovšem netýkala vnějšího vzhledu, který vydržel v nezměněné podobě téměř deset let.
Ne že by Phantom nějak zvlášť potřeboval měnit design a image, ale stalo se, a protože se na konzervativní značku jedná o relativně větší facelift, Rolls-Royce zvolil v zájmu snadnějšího rozlišené také nové označení - vůz dostal přezdívku Series II, tedy druhá série.
Jen pro pořádek, všechny novinky se týkají limuzíny, dvoudveřové verze Phantom Coupé i kabrioletu Phantom Drophead Coupé. Kosmetická operace se dotkla obou nárazníků a především hlavních světlometů. Ty horní se výrazně zvětšily a vůbec poprvé u sériového auta nyní obsahují ve standardní výbavě adaptivní LED s natáčením. Původní kruhová světla vystřídaly pásy LED.
Ještě výraznější úpravy se objevily u pohonu. Původní šestistupňovou automatickou převodovku ZF střídá osmikvalt stejné značky a k tomu vůz dostal také nový diferenciál. Podle dostupných informací Phantomu zůstala původní pohonná jednotka. Vidlicový dvanáctiválec s přímým vstřikováním a objemem 6,75 litru má mít pořád výkon 460 koní při 5 350 ot./min. a 720 Nm při 3 500 ot./min., ale díky nové vícestupňové automatické převodovce se povedlo cirka o deset procent snížit průměrnou spotřebu z 15,7 l na zatím nepotvrzených 14,4 litrů.
První zákazníci dostanou svá auta letos v červnu a podle prvních předpovědí bude Phantom Series II o něco dražší než verze před faceliftem. Přesnou částku automobilka zatím nepotvrdila.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012









Faceliftované Phantomy živě v Ženevě
I velcí elegáni musí čas od času „pod kudlu”. Phantom vyšel ze zákroku plastika hlavně s pozměněnou přídí a vylepšenou technikou.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva