Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Rusové svůj drsně vyhlížející armádní stroj prodávají i civilistům, dokonce do zahraničí
5.4.2020 | Mirek Mazal
Strach nahánějící novinka o hmotnosti 14,5 tuny je primárně konstruována pro přepravu 12 po zuby ozbrojených vojáků nebo rozličných zbraní. Krytí mohou využívat i civilisté.
Nový ruský víceúčelový obrněný vůz VPK-Ural stále podstupuje zátěžové zkoušky, přesto byl už první kus předán zákazníkovi. Nejde navíc o ruskou armádu a dokonce ani o nikoho z Ruska - auto si koupil civilista z blíže neupřesněné země toužící po maximální ochraně. „Auto pro armádu prochází testy, ale jeden kus jsme již prodali. Na žádost kupce jsme vůz trochu zmenšili pro osmičlennou posádku,“ řekl ředitel vývoje.
Ural ve své standardní podobě měří na délku 6,5 metru, na výšku 2,8 metru, do šířky zabere 2,5 metru a s celkovou hmotností 14,5 tuny snadno předčí starší model Atlet, se kterým sdílí mnoho komponentů. Novinka s mezinárodními ambicemi jezdí na čerstvě vyvinuté platformě integrující části konstruované přímo v Rusku. Auto lze podle potřeby konfigurovat do podoby pěchotního vozidla nebo výhradního nosiče zbraní. A jak vidno, možná je i úprava pro použití na běžných silnicích.
V přepravní verzi může poskytovat úkryt až tuctu plně vybaveného personálu. Do akce jej žene přeplňovaný turbodieselový motor YaMZ-536 s výkonem 268 kW (365 koní) schopný rozpohybovat masu pancíře až do rychlosti 100 km/h. Zájemci si mohou vybrat mezi pětistupňovou manuální převodovkou a šestistupňovým automatem, obojí deklaruje nízkou spotřebu s dojezdem až tisíc kilometrů na jednu plnou nádrž.
Motorový prostor včetně dalších náchylných sekcí vozu chrání pancíř balistické ochrany podle GOST R 50963 úrovně 5, který odolá palbě náboji 7,62 mm × 39 PS nebo 7,62 mm × 54R LPS. Prostor posádky je obalen stejně certifikovanou vrstvou neprůstřelného štítu, zároveň tento standardní může zájemce nechat rozšířit na lepší konfiguraci GOST R 50963 úrovně 6a. Ural má zabudované protiminové prvky schopné zvládnout detonaci šesti kilogramů nastražené výbušniny.
Pojízdný kryt jezdí na listových pružinách zhruba 0,4 metru nad zemí. Z hlediska mobility je vozidlo schopno zvládnout stoupání do třiceti stupňů s bočním náklonem jen o deset stupňů menším. Neměly by vadit brody hluboké 1,2 metru nebo vertikální překážky vysoké 0,4 metru či půlmetrové zákopy. Vojsko by mohlo být spokojeno, stejně jako civilní zákazníci odkudkoliv. Jezdit s monstrem takových schopností v běžném provozu musí být vážně něco.
VPK-Ural primárně pro ruskou armádu je k mání i jako civilní vozidlo. První zákazník, dokonce mimo Rusko, už si jej převzal
Zdroj: VPK
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 10 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis