Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Scion FR-S: americká Toyota FT-86 je fešák
22.4.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(40 foto, video) Toyota vystavuje v New Yorku Scion FR-S, který je americkou obdobou sportovního kupé FT-86. V červené mu náramně sluší.
Koncept Toyota FT-86 je už naším starým známým. Letos v Ženevě jsme očekávali jeho sériové provedení, nakonec ale Toyota přivezla jen přepracovaný koncept FT-86 II. Ne snad, že by nebyl zajímavý, i na živých fotografiích přímo ze Ženevy se jevil více než atraktivně, přesto jsme doufali ve více. Naše naděje na představení sériového provedení se pak upínaly k dalším autosalonům, nejblíže k těm New Yorku a Šanghaji, ani tam se ale produkční verze neobjevila. Přesto New York koncept FT-86 navštívil, jen v trochu jiné podobě.
Jmenuje se Scion FR-S a jeho písmena značí anglická slovíčka Front-engine, Rear-whell drive a Sport, tedy sportovní vůz s motorem vpředu a pohonem zadních kol (jak kreativní...). A pokud byste snad nevěděli, co je to Scion, pak dodáváme, že jde jen o značku společnosti Toyota určenou pouze pro severoamerické trhy.
Stejně jako jeho evropský kolega je vůz výsledkem společného vývoje automobilek Subaru a Toyota. Proto i hlavní technické údaje konceptu FR-S jsou shodné s kupátkem FT-86. Jde tedy o 4 272 mm dlouhý, 1 816 mm široký a 1 204 mm vysoký vůz s rozvorem náprav 2507 mm, poháněný dvoulitrovým plochým čtyřválcovým motorem s protiběžnými písty a rozvodem DOHC.
Toyota na severoamerickém autosalonu oznámila, že u vozidel Subaru s horizontálně uloženým motorem bude z motoru D-4S3 od Toyoty převzata technologie přímého vstřikování a vstřikování paliva do sacího kanálu. A to jsou zároveň všechny oficiální informace, které k této studii máme.
Za pozornost ovšem stojí i fakt, že FR-S se v mnoha detailech vizuálně liší od FT-86. Jsou to jen odlišnosti provedení pro americký trh, nebo jde FR-S lepším předobrazem sériového provedení? Kdo ví, ale vypadá to spíše na to druhé. Povšimněte si trochu odlišných nárazníků a světel, agresivněji tvarovaných blatníků bez výdechů vzduchu, absence zadního přítlačného křídla, pozměněného difuzoru a odlišností v linii střechy, které ovlivňují i tvarování zadního skla. To vše dělá z FR-S nepatrně jiný vůz, jak ostatně můžete posoudit v rozsáhlé fotogalerii všemožných detailů, kterou přikládáme.
Nyní můžeme jen doufat, že se na dalším velkém autosalonu konečně dočkáme i sériové verze tohoto jistě zajímavého sporťáku. Kdo si vsadí na Frankfurt?









































Scion FR-S na všech uvolněných snímcích včetně přiblížení příliš globálních záběrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
před 7 hodinamiNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nejnovější články
Krásně modrá, dodnes skoro nejetá Škoda Octavia RS TFSI za míň jak 300 tisíc Kč je přehlíženou perlou mezi ojetinami
před hodinouMajitel napravil největší nedostatek Tesly, přidal jí spalovací motor. Stálo ho to docela směšné peníze
před 3 hodinamiNejnovější Nissan dostal jméno Micra asi omylem, jeho odpudivá otylost čiší už z prvních fotek
před 4 hodinamiAudi vážně rozprodává části své firmy, dokonce prý ziskové. Jeho situace musí být ještě horší, než se zdá
před 6 hodinamiRusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.22. 13:21 - Brus
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.22. 11:00 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.22. 10:34 - Vrooom
- S větrem ve vlasech.... 05.21. 14:21 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.21. 07:53 - abgx1
- Výběr navigace do auta 05.21. 05:57 - GabrielMarks
- Fiat a vše kolem nich 05.20. 12:21 - Stepan
- Přestavba Peugeot 308 SW 05.20. 09:26 - JeanneFadel