Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf Audi nepřeháněl, firma v problémech zastavila výrobu téměř všech konvenčních modelů
16.10.2021 | Petr Miler
V obchodě je lepší nikomu nevěřit - někteří malují realitu narůžovo, aby neztratili přízeň investorů, jiní zase načerno, aby si důrazně řekli třeba o vládní podporu. Šéf Audi zjevně nepřeháněl žádným směrem.
Šéf Audi Markus Duesmann se minulý týden nechal slyšet, že firma je ve velkých problémech a situaci řeší ze dne na den. Podle jeho slov ji naplno dostihl nedostatek čipů, se kterým se ještě do třetího letošního kvartálu dokázala prát celkem obstojně. Tyhle časy ale prý skončily a generální ředitel čtyř kruhů varoval, že konec roku bude pro firmu velmi problematický.
Taková prohlášení nelze brát na lehkou váhu, také jim ale nelze nikdy stoprocentně věřit. Mást konkurenty, věšet bulíky na nos politikům či vytvářet si prostor pro argumentaci před odbory, to vše patří k práci manažera a Duesmann mohl přehánět. Podle všeho ale nepřeháněl, neboť Audi už oficiálně oznámilo podobný krok, k jakému se nedávno uchýlila Škoda.
Ta pro letošek zastavila výrobu prakticky všech modelů a byť čtyři kruhy zatím nezašly tak daleko, v problémech jsou zjevně až po uši. Produkce modelů A3, A4, A5, A6, A7 a Q2 byla zastavena a většina dalších se vyrábí v omezeném režimu. Nejvíce to platí v případě A8, naopak typy R8 a e-tron GT se mají dále vyrábět bez omezení.
Zaměstnanci skončili na kurzarbeitu a v tuto chvíli neexistuje konkrétní termín, kdy by se na tom mohlo něco změnit. Už s ohledem na to lze předpokládat, že se to hned tak nezmění a při pohledu na dění ve škodovce je docela dobře možné, že půjde o týdny či měsíce trvající problém.
Neztrácejme naději - pokud Audi situaci ze dne na den řeší, může ji také kdykoli vyřešit. Soudě podle vyjádření dalších automobilek a šíře problémů jednotlivých značek koncernu VW to ovšem spíše vypadá, že problémy neskončí ani s posledním letošním prosincovým dnem.
Továrny Audi se z velké části zastavily, většina konvenčních modelů se nevyrábí a vyrábět ani v dohledné době nebude. Lépe jsou na tom SUV, nejlépe elektrický e-tron GT a sportovní R8. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva