Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 | Petr Miler
Téměř nic navíc nemusíte připlácet, pokud se rozhodnete místo předchozího Dusteru původem z roku 2010 sáhnout po tom novém v základním provedení se stejným motorem. Problém je jen v tom, že „první cena” je v tomto případě marketingovou vějičkou víc než kdy dřív.
Nová Dacia Duster se poprvé představila světu už loni v listopadu a od té doby jsme se k ní ještě mnohokrát vrátili. Ani její ceny už nějakou chvíli nejsou úplnou neznámou, dosud jsme ale znali jen ty platné v zahraničí. České zastoupení si s odhalením ceníku novinky dalo poněkud načas, nyní je ale venku i ten. A dá se říci, že je překvapivý - v pozitivním smyslu slova.
Jakkoli se ze zahraničních cen dalo očekávat, že vůz bude s cenou startovat okolo 450 tisíc Kč, což by nebylo špatné, ve skutečnosti začíná na 429 900 Kč ve výbavě Essential se stokoňovým turbomotorem 1,0 Eco-G schopným spalovat benzin i LPG. Je to jen o 19 400 Kč víc než za základ dosavadního provedení vozu a o pouhé 4 000 Kč víc než za nejlevnější variantu s tím samým motorem.
Výbava je ale o stupínek nižší. Nový základ Essential je skutečně esenciální, v tom jeho označení nelže. Jde o mimořádně „oholené” provedení, ale to jsme čekali a zvlášť u Dacie to jistě není problém. Ostatně navzdory prvkům jako ocelová kola s kryty pořád dostanete aspoň manuální klimatizaci, tempomat, parkovací senzory, dálkový centrál a základní multimédia, leckdo s tím jistě vyžije. Potíž je v tom, že jakýkoli posun výš je relativně drahý.
V oboru to není nic až tak zvláštního, jenže zrovna Dacia si léta zakládala na tom, že technický či výbavový posun výš moc navíc nestojí. Prostě základ stál málo, vrchol stál málo a cokoli mezitím stálo málo. Manažeři značky se dokonce v minulosti opakovaně chlubili s tím, že příplatky jsou tak levné, že základní provedení skoro nikdo nekupuje a i hůře situovaní lidé se nechávají rozmazlovat komfortními prvky navíc. Tohle teď nejspíš skončí.
Základní cena se totiž váže jen k jediné popsané verzi, už výše posazený Expression dostupný opět jen s motorem 1,0 stojí o 40 tisíc Kč víc. Je fajn, že dostanete třeba kola z lehkých slitin, parkovací kameru nebo lepší multimédia, pořád je to ale relativně skromné provedení a pořád máte k dispozici jen jeden motor. Jakmile byste zatoužili po jedna-dvojce TCe se 130 koňmi, jste nejméně na 536 900 Kč s výbavou Journey. A to je pořád auto s pohonem předních kol. Čtyřkolka za méně než 598 900 Kč vaše nebude.
Journey už je slušná výbava s mj. automatickou klimatizací, parkovací kamerou, mlhovkami, bezklíčovým vstupem a startem nebo navigací, pořád ale nedostanete třeba takovou věc jako vyhřívaná sedadla. Za těmi v základu musíte až k nejvyššímu provedení Extreme, ke kterému ale zase nedostanete jiné věci, a tak stojí ve výsledku stejně jako Journey. K oběma těmto provedením pak můžete mít hybridní pohon od 622 900 Kč, to už je na Dacii bez příplatků opravdu hodně.
Nebudeme vás touto cestou zatěžovat dalšími detaily, kompletní ceník si můžete projít níže. Nepochybujeme o tom, že v kulisách současného trhu bude nový Duster s těmito cenami a svým pojetím prodejní hit. Nic to ale nemění na tom, že vysloveně levné auto už to není, zvlášť pokud chcete víc než standard.





Ceny nového Dusteru jsou v podstatě příjemným překvapením, jen se v něm nesmíte začíst moc daleko... Grafika: Dacia












Tohle auto vypadá obecně dobře, na podobně vyhlížející provedení ale potřebujete dobrých 600 tisíc korun. A to už není málo. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 52 minutami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
včera
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
