Škoda dosáhla dalšího smutného „prvenství”, kolaps jejích prodejů v Itálii nemá obdoby

Ať už mezi důvody propadu prodejů Škoda patří cokoli, jedno je jisté - české automobilce slunce nad hlavou nesvítí a se současnou situací se vypořádává daleko nejhůře ze všech. Jasně patrné je to i v Itálii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Škoda dosáhla dalšího smutného „prvenství”, kolaps jejích prodejů v Itálii nemá obdoby

28.11.2021 | Petr Miler

Škoda dosáhla dalšího smutného „prvenství”, kolaps jejích prodejů v Itálii nemá obdoby

/

Foto: Škoda Auto

Ať už mezi důvody propadu prodejů Škoda patří cokoli, jedno je jisté - české automobilce slunce nad hlavou nesvítí a se současnou situací se vypořádává daleko nejhůře ze všech. Jasně patrné je to i v Itálii.

Pokud jste nestrávili posledních pár měsíců v izolaci, patrně vás nepřekvapíme konstatováním, že automobilový svět trápí nedostatek čipů a dalších komponentů potřebných k výrobě nových vozů. Je to nepochybně dominantní důvod nevídaného propadu odbytu téměř všech aut, jedním dechem je ale třeba dodat, že jistě není jediný. A především to, že situace nezasahuje každého stejně.

Asi bychom si této věci příliš nevšímali, kdyby na smutném piedestalu nevíce zasažených automobilek nestála česká Škoda. Registrujeme to už několik měsíců v řadě na spoustě trhů světa a platí to i v celoevropském kontextu. V takovém září se prodeje aut v Evropě propadly nejníže za 26 let, Škoda ale byla mezi třemi nejhoršími značkami a byla tou nejhorší mainstreamovou. A v říjnu, kdy se odbyt propadl dokonce nejníže v historii měření, na tom škodovka byla nejhůř ze všech.

Nyní jsme se ponořili do čerstvé detailní analýzy prodejů nových aut v Itálii, který vydala tamní asociace ANFIA, a musíme znovu říci, že Škoda prostě dělá něco špatně. Buď dobu nedostatku dílů zvládá daleko nejhůře, nebo zkrátka není schopna prodávat to, co má. A lidé chtějí to, co nemá. Jinak si nelze vysvětlit, že na ní situace v Itálii dopadá jednoznačně nejhůře ze všech automobilek, ještě mnohem hůře než v evropském měřítku.

Za letošní říjen tak v zemi pizzy, fotbalu a nadužívání klaksonu sice šly prodeje aut dolů o 35,7 %, Škoda ale padla - podržte se - o 68,3 %, skoro dvakrát víc. Neexistuje skutečně žádná automobilka, která by se škodovce v tomto byť jen blížila. Ford klesá o 56,3 % a to je tak všechno, většina velkých značek jde přibližně s celým trhem. A i mateřský VW je dole „jen” o 40,1 %.

Stejně jako v Evropě pak některým situace svědčí - takové Hyundai je nahoře o 7,1 %, to je fascinující. V absolutních čísle to znamená 4 362 aut, což Korejce posouvá na hranici první pětky značek, Škoda na tom bývala podobně. Teď je ale s pouhými 868 auty skoro na nule, horší než Mini nebo Land Rover, okrajoví výrobci drahých vozů. Pozoruhodný a pro celou českou ekonomiku vpravdě nepříjemný stav, bohužel.


Škoda dosáhla dalšího smutného „prvenství”, kolaps jejích prodejů v Itálii nemá obdoby - 1 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 01Škoda dosáhla dalšího smutného „prvenství”, kolaps jejích prodejů v Itálii nemá obdoby - 2 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 06Škoda dosáhla dalšího smutného „prvenství”, kolaps jejích prodejů v Itálii nemá obdoby - 3 - Skoda Octavia IV 20 TDI test CT ilu 10
Ať už jsou důvody tohoto stavu jakékoli, je zjevné, že Škoda se se současnou situací v automobilovém světě vypořádává jasně nejhůře ze všech větších výrobců aut. Foto: Škoda Auto

Zdroj: ANFIA

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše