Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda Octavia RS 4x4 je realitou, ale jen s dieselem a automatem
24.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Škoda se odhodlala ke zvláštnímu kroku. Do nabídky doplnila mnohými vyprošovanou Octavii RS 4x4, ale jen v její naftové verzi.
Připusťme, že v době zuřící aféry Dieselgate, která se nepochybně dotýká všech mainstremových filiálek koncernu Volkswagen, tu českou nevyjímaje, je obtížné s nadšením a za patřičné mediální pozornosti vypustit do éteru jakoukoli automobilovou novinku. Škoda se o to pokusila a minimálně v České republice má na to publikum zaujmout, nejsme si ale jisti, jestli její nejnovější prostředek něco takového svede.
Na první pohled jde o velmi atraktivní zboží, alespoň z pohledu jisté části klientely. Prakticky od příchodu nové generace Škody Octavia RS se lidé ptají po verzi s pohonem všech kol a připusťme, že benzinové provedení by jej aspoň za určitých okolností dokázalo efektivně využít a představovat konkurenci i pro nový vrchol jménem RS 230, který si na přední nápravě pomáhá samosvorným diferenciálem. Jenže takovou novinku Škoda do placu nedává, přichází s naftovým RS TDI s pohonem 4x4, které navíc dostanete jen s automatem DSG. A takový stroj bude mít k pravověrnému RS jistě daleko.
Pokud je vám tato konfigurace povědomá, vzpomeňte našeho testu Octavie Scout 2,0 TDI 135 kW, který jsme uvodili slovy „RS k táboráku”. Tak přesně takové auto bude nyní nabízet škodovka i jako RS, akorát... ne k táboráku. A zřejmě právě existence této konfigurace v rámci modelové řady stojí za tím, že RS 4x4 přichází zprvu - a možná jedině - právě v této verzi.
Nečekejme tedy nic převratného. Motor disponuje známým motorem 2,0 TDI s maximálním točivým momentem 380 Nm a výkonem 135 kW (184 koní), který míří na asfalt přes kombinaci dvouspojkové převodovky (DSG) a pohonu všech kol (Haldex 5). Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 7,6 s a maximální rychlost 228 km/h. Kombinovaná papírová spotřeba činí 4,9 l/100 km.
Automobilka dále uvádí, že vůz disponuje „všemi přednostmi modelu Octavia RS s pohonem předních kol”, tedy např. i sportovním podvozkem s víceprvkovou zadní nápravou a elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS+ či progresivním řízením. Též vizuálně se vůz od „standardního” RS neliší, počínaje designovými prvky karoserie, pokračuje koly z lehkých slitin a konče třeba i imitací sportovního zvuku motoru v „eReSově” laděné kabině.
Škoda zatím neprozradila, kdy přesně bude Octavia RS TDI 4x4 DSG k mání a známa zatím není ani cena - v ceníku se tato varianta dosud nevyskytuje. Jisté je tak pouze tolik, že k dispozici bude jako liftback i kombi, což naznačují dvě dosud jediné zveřejněné retušované (znáček 4x4 + upravená RZ + umazaný výfuk benzinového provedení) fotografie. Více se snad dozvíme brzy...


Škoda Octavia RS 4x4 na prvních fotkách není tak úplně 4x4. A ani TDI
Byly-li vám snímky povědomé, gratulujeme vám k vaší paměti, tohle jsou ty původní
Více prozradí snímky RS TDI z našeho někdejšího testu. Tady ale mělo naftové RS manuální řazení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Misanu zemřel traťový komisař včera 22:18
- Toprakův misanský hattrick včera 16:10
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný včera 15:55
- Po chybě a pádu Manziho vyhrál Can Öncü, 17. Vostatek včera 13:30
- Toprak vyhrál Sprint Superpole, Bulega crash včera 11:17
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva