Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda představila facelift modelů Octavia Scout a RS
21.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Mladoboleslavská automobilka představuje novou tvář modelů Octavia RS a Scout. Oba vozy nabídnou kromě designových změn také technologické novinky, mezi něž patří např. senzor kvality vzduchu pro klimatizaci Climatronic či nové prvky světelné techniky.
Po faceliftu základní Octavie představeném na konci loňského roku se omlazení dočkaly i sportovně laděná verze RS a Octavia Scout. Ta první dostala nově tvarovanou masku chladiče s logem RS a výrazněkšími světlomety. Ty mohou být poprvé ve verzi RS osazeny xenonovými výbojkami s funkcí natáčení do zatáčky. Inovovaný nárazník s širším a výraznějším nasávacím otvorem nabídne mlhová světla s funkcí přisvětlováním zatáček a do nabídky doplňkové výbavy RS přibyla i LED světla pro denní svícení. Atraktivnější tvar dostaly také sdružené kryty zadních svítilen. K dispozici je nově metalická barva Anthracite a litá kola Neptune velikosti 18 palců. Sportovní podvozek snížený na 127 mm, snížená hmotnost vozu (o 20 kg u zážehové a 15 kg u vznětové verze) a nižší hodnota koeficientu odporu vzduchu pozitivně ovlivnily výkonnostní parametry. Zvýšila se nejvyšší rychlost a zlepšily se také hodnoty pružnosti a zrychlení.
Pohonné jednotky modelu Octavia RS plní normu EU 5. Zážehový motor o objemu 2,0 l TSI s výkonem 147 kW nabízí spotřebu 7,5 l/100 km a emise CO2 175 g/km a vznětový agregát o objemu 2,0 l TDI CR s výkonem 125 kW ujede 100 km za 5,7l s emisemi CO2 150 g/km. Oba motory jsou nabízeny se šestistupňovým manuálem či dvouspojkovou DSG převodovkou.
Omlazená silueta vozu Octavia Scout dostala tvář společnou pro celou modelovou řadu Octavia: přepracovaná maska chladiče je lemována výraznými světlomety. Masivní přední nárazník s mlhovými světlomety s Corner funkcí dále podtrhuje terénní vzhled vozu. Plastové ochranné prvky karoserie doplňuje nová metalická barva Rosso Brunello.
Omlazená novinka nabídne i jistou prostupnost terénem, 179 mm světlé výšky a ochrana podvozku jsou dostačující i pro cesty mimo zpevněnou silnici. Pohon všech kol je řešen čtvrtou generací spojky Haldex. O dostatek výkonu se starají dva výkonné motory ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou: zážehový motor o objemu 1,8 l TSI s výkonem 118 kW (EU 5) a vznětový agregát o objemu 2,0 l TDI PD DPF s výkonem 103 kW (EU 4).



Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025
Nejnovější články
Ford chce rozjet revoluci ve výrobě aut, dnes je ale vyrábět neumí. Letos vyhlásil už 104. svolávací akci!
před hodinouLéta nechtěné Ferrari je najednou v kursu. Kus po slavném módním návrháři zlomil aukční rekord, prodal se skoro za 200 milionů
před 3 hodinamiOšizené nové AUDI, které nemělo kazit pověst značce Audi, se aspoň skutečně prodává levně
před 4 hodinamiOjetý VW ID.3 láká už po pár letech na extra nízké ceny, koupě ojetého elektromobilu ale nebývá dobrý nápad
včeraJaponci odhalili svůj chystaný nový supersport, fascinuje designem i vychytávkami typu řešení výfuků
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 08:55 - spooon
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 07:51 - Vrooom
- Onboard videa 08.19. 22:23 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 08.16. 19:59 - Vrooom