Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Škoda představila facelift modelů Octavia Scout a RS
21.4.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Mladoboleslavská automobilka představuje novou tvář modelů Octavia RS a Scout. Oba vozy nabídnou kromě designových změn také technologické novinky, mezi něž patří např. senzor kvality vzduchu pro klimatizaci Climatronic či nové prvky světelné techniky.
Po faceliftu základní Octavie představeném na konci loňského roku se omlazení dočkaly i sportovně laděná verze RS a Octavia Scout. Ta první dostala nově tvarovanou masku chladiče s logem RS a výrazněkšími světlomety. Ty mohou být poprvé ve verzi RS osazeny xenonovými výbojkami s funkcí natáčení do zatáčky. Inovovaný nárazník s širším a výraznějším nasávacím otvorem nabídne mlhová světla s funkcí přisvětlováním zatáček a do nabídky doplňkové výbavy RS přibyla i LED světla pro denní svícení. Atraktivnější tvar dostaly také sdružené kryty zadních svítilen. K dispozici je nově metalická barva Anthracite a litá kola Neptune velikosti 18 palců. Sportovní podvozek snížený na 127 mm, snížená hmotnost vozu (o 20 kg u zážehové a 15 kg u vznětové verze) a nižší hodnota koeficientu odporu vzduchu pozitivně ovlivnily výkonnostní parametry. Zvýšila se nejvyšší rychlost a zlepšily se také hodnoty pružnosti a zrychlení.
Pohonné jednotky modelu Octavia RS plní normu EU 5. Zážehový motor o objemu 2,0 l TSI s výkonem 147 kW nabízí spotřebu 7,5 l/100 km a emise CO2 175 g/km a vznětový agregát o objemu 2,0 l TDI CR s výkonem 125 kW ujede 100 km za 5,7l s emisemi CO2 150 g/km. Oba motory jsou nabízeny se šestistupňovým manuálem či dvouspojkovou DSG převodovkou.
Omlazená silueta vozu Octavia Scout dostala tvář společnou pro celou modelovou řadu Octavia: přepracovaná maska chladiče je lemována výraznými světlomety. Masivní přední nárazník s mlhovými světlomety s Corner funkcí dále podtrhuje terénní vzhled vozu. Plastové ochranné prvky karoserie doplňuje nová metalická barva Rosso Brunello.
Omlazená novinka nabídne i jistou prostupnost terénem, 179 mm světlé výšky a ochrana podvozku jsou dostačující i pro cesty mimo zpevněnou silnici. Pohon všech kol je řešen čtvrtou generací spojky Haldex. O dostatek výkonu se starají dva výkonné motory ve spojení se šestistupňovou mechanickou převodovkou: zážehový motor o objemu 1,8 l TSI s výkonem 118 kW (EU 5) a vznětový agregát o objemu 2,0 l TDI PD DPF s výkonem 103 kW (EU 4).


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
14.11.2025
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
14.11.2025
Další stát zrušil povinnost používat často ohyzdné přední poznávací značky aut, stačí splnit jedinou podmínku
15.11.2025
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
