Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Smart Forspeed: elektrický speedster realitou
21.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Smart v Ženevě odhalí koncept elektřinou poháněného roadsteru na bázi modelu ForTwo. Do výroby se nechystá, pozornost si ale zaslouží.
Možná jste v průběhu loňského roku zaznamenali únik materiálů z evropského patentového úřadu, které zachycovaly otevřenou verzi Smartu ForTwo. S ohledem na tehdejší situaci značky, jež předtím zúžila své portfolio na jediný model, se ale zdálo být zvláštní, že by se opět vrhla do jeho rozšiřování skrze velmi specifické otevřené supermini. Nicméně cesty automobilových koncernů jsou někdy nevyzpytatelné a tehdy nikdo nevěděl, co má Mercedes se Smartem vlastně v úmyslu.
Včera se ale situace poněkud vyjasnila. Smart totiž odhalil koncept Forspeed, který svým pojetím plně odpovídá dříve uniknuvším nákresům. Vůz je přitom ryzím zhmotněním fantazie konstruktérů a druhým modelem značky se zcela jistě nestane. Co zajímavého chce tedy předvést?
Jednak je to specifický vzhled, který je poněkud futurističtější než u současného ForTwo a má naznačit pojetí jeho další generace. Navíc obsahuje několik zajímavých funkčních prvků. Odlišností si všimneme hlavně na přídi, která postrádá klasické světlomety, jenž jsou nahrazeny LED, upraven je též přední nárazník a „usměvavá” maska chladiče, které jsou vyplněny mřížkami ve tvaru včelích pláství. Zaujmou i minimalizovaná vnější zpětná zrcátka a integrace solárních panelů do omezeného množství skleněných panelů chránicích posádku před proudícím vzduchem.
Interiér Forspeedu je variací na současné provedení a má znázorňovat „minimalizovaný prémiový design”. Ze zajímavých částí si můžeme všimnout viditelných šroubů upevňujících výplně dveří, středove konzole a volantu nebo svérázných sedadel se čtyřbodovými pásy. Také materiály interiéru jsou své - lesklé plasty, kartáčovaný hliník a hnědé či zelené kožené prvky určitě nepřehlédnete. Nechybí ani pár technických vymožeností jako místo pro uložení mobilního telefonu na palubní desce před sedadlem spolujezdce.
Ale dost bylo řečí o vzhledu, ten ostatně můžete nastudovat z přiložených snímků, pojďme se nyní podívat na techniku vozu. Forspeed pohání vzadu umístěný elektromotor o výkonu 30 kW (40 koní), který čerpá energii z akumulátorů neznámé kapacity. Vzhledem k udávanému dojezdu 135 km na jedno nabití to ale přĺiš velká sada „baterek” nebude, ostatně ta by se do malého Smartu ani neměla jak vejít. Bez zajímavosti není, že motor zvládá i krátkodobé navýšení výkonu o 5 kW (7 koní) a celkové stádečko 47 koní zvládne vozu dodat rychlost nejvýše 120 km/h.
Smart rovnou popŕel, že by podobný vůz mohl vyrábět, s jeho prvky se ale máme setkat v budoucích novinkách značky. Netřeba dodávat, že novinka bude vystavena poprvé na březnovém autosalonu v Ženevě, neočekáváme však, že bychom se tam o ni dozvěděli zásadně více než již v dnešní době víme.
Smart Forspeed na nových oficiálních fotografiích
Pro úplnost dříve uniklé patentové snímky téhož
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva