Stejný muž vyhrával nová BMW M rok co rok 7 let v řadě, letos konečně zbylo na jiného

Bylo to už skoro trapné, jako v případě každého klání, jehož výsledek pomalu znáte předem. Letos ale konečně došlo ke změně, nové BMW M místo Marca Marquéze dostal Fabio Quartararo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Stejný muž vyhrával nová BMW M rok co rok 7 let v řadě, letos konečně zbylo na jiného

včera | Petr Miler

Stejný muž vyhrával nová BMW M rok co rok 7 let v řadě, letos konečně zbylo na jiného

/

Foto: BMW

Bylo to už skoro trapné, jako v případě každého klání, jehož výsledek pomalu znáte předem. Letos ale konečně došlo ke změně, nové BMW M místo Marca Marquéze dostal Fabio Quartararo.

Marc Marquéz je nejúspěšnějším jezdcem MotoGP posledních let a do loňského roku šampionát jasně ovládal. Ze sedmi sezón, kterých se účastnil, vyšel jako vítěz šestkrát, přičemž jedinou výjimkou v jeho nadvládě byl rok 2015, kdy v pořadí skončil až třetí za Jorge Lorenzem a Valentinem Rossim. Nicméně i během této ne zcela povedené sezóny nakonec na jeden trůn usedl, podařilo se mu být nejlepším v rámci kvalifikací. Nejinak tomu bylo i dva roky předtím, stejně jako čtyři poté. Díky tomu si Marquez přišel na celkem sedm ostrých BMW.

Pokud se teď divíte, co má jezdec ze stáje Honda společného s mnichovskou značkou, pak je třeba dodat, že byť BMW motocykly též vyrábí, v motocyklovém šampionátu je za oficiálního sponzora a dodavatele všech aut. Poskytuje jak safety car, tak zajišťuje i oficiální přepravu hostů a jezdců ve firemních SUV. Kromě toho pak automobilka ještě sponzoruje tzv. BMW M Award, cenu udílenou nejlepšímu kvalifikačnímu jezdci. A právě na tomto poli byl Marquéz sedm let k neporažení.

Letos se ale tak trochu porazil sám, neboť se zranil při první závodě sezóny v Jerezu, když se pokoušel stíhat Fabia Quartarara. Trochu to připomíná doby Ayrtona Senny, který v roce 1994 marně stíhal již tehdy dominantního Michaela Schumachera, až smutně havaroval v Imole a jistě nemusíme dodávat, jak dopadl. Marquéz měl více štěstí, jeho zranění jej ale nakonec beztak vyřadilo z celé sezóny a jeho pozici převzal Quartararo. A to právě i v kvalifikacích.

Je to tedy on, komu letos připadla BMW M Award, tentokrát v podobě libového BMW M2 CS. Poněkud absurdně drahá (2 533 700 Kč, tedy skoro o milion dražší než M2 Competition) specialita s šestiválcovým motorem, manuální převodovkou a pohonem zadních kol je jistě auto snů svého druhu a vzhledem k tomu, že Quartararovi podobné libůstky jistě nemohly zevšednět, jeho úsměvu na prezentačních fotkách BMW docela věříme.

Dodejme, že M2 CS disponuje motorem z modelů M3 a M4 Competition, tedy 450koňovým 3,0 R6, na stovku zrychlí za 4,2 sekundy a rozjede se až na maximálku omezenou na 280 km/h. Vzhledem k velikosti vozu famózní parametry, takový bavorský vdolek, možná poslední pochoutka svého druhu.


Stejný muž vyhrával nová BMW M rok co rok 7 let v řadě, letos konečně zbylo na jiného - 1 - BMW M2 CS M Award 2020 01Stejný muž vyhrával nová BMW M rok co rok 7 let v řadě, letos konečně zbylo na jiného - 2 - BMW M2 CS M Award 2020 02Stejný muž vyhrával nová BMW M rok co rok 7 let v řadě, letos konečně zbylo na jiného - 3 - BMW M2 CS M Award 2020 03Stejný muž vyhrával nová BMW M rok co rok 7 let v řadě, letos konečně zbylo na jiného - 4 - BMW M2 CS M Award 2020 04Stejný muž vyhrával nová BMW M rok co rok 7 let v řadě, letos konečně zbylo na jiného - 5 - BMW M2 CS M Award 2020 05Stejný muž vyhrával nová BMW M rok co rok 7 let v řadě, letos konečně zbylo na jiného - 6 - BMW M2 CS M Award 2020 06Stejný muž vyhrával nová BMW M rok co rok 7 let v řadě, letos konečně zbylo na jiného - 7 - BMW M2 CS M Award 2020 07Stejný muž vyhrával nová BMW M rok co rok 7 let v řadě, letos konečně zbylo na jiného - 8 - BMW M2 CS M Award 2020 08
Fabio Quartararo přerušil úžasnou šnůru zisků BMW M Award Marquem Marquézem. Právě on si tak domů odváží nové BMW M2 CS. Foto: BMW

Zdroj: BMW

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše