Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev
23.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Co dostane GT 86, musí po chvíli inkasovat také BRZ. Nový modelový rok tedy i u Subaru znamená modeifikace na podvozku, novou anténu a další drobnosti.
Subaru BRZ je stejně jako jeho sestra Toyota GT 86 vzpomínkou na minulost, a tedy něčím, co není ověšeno zbytečně těžkými komponenty. Mezi fandy je také respektováno pro absenci přeplňování, která v kombinaci se zadním pohonem může znamenat i zábavu, jenž je mnohdy modernějším vozům zcela zapovězena. Tradiční vlna kritiky se snáší na střechu obou vozů jen v případě, že dojde na hodnocení výkonu a projevu motoru vůbec - chybí trocha šťávy hlavně v nižších otáčkách, motor neokouzlí ani svou ovladatelností.
Oba dvoustopé léky na krizi středního věku nyní procházejí modernizací pro další modelový rok a po faceliftu GT 86 tedy podstupuje návštěvu nejen kosmetického salonu o týden později i Subaru. S výjimkou výrazného perleťového laku WR Blue Pearl a nového klíče k vozu se změny na obou japonských sourozencích v podstatě nikterak neodlišují.
Subaristé u GT 86 tedy budou muset vystačit s novou žraločí anténou ve stylu BMW, která nahradila ošklivý prut na ryby, dále pak s dvojicí nových barev karoserie, dekory palubní desky, jenž vzbuzují dojem, že jde o karbon, a nakonec se změnami na podvozku. Lepší jízdní vlastnosti má zajistit jiné naladění přední nápravy a také přenastavená charakteristika zadních tlumičů.
Zlepšené uchycení přední nápravy bude mít blahodárný vliv na její tuhost, přičemž vzadu si od nových tlumičů slibují konstruktéři vytříbenější pohlcování nerovností a lepší komunikaci zádě s řidičem. Očekáváme tedy snadnější ovladatelnost a předvídatelnější chování. K tomu je nutné připočíst strmější řízení a zredukované sklony k nedotáčivosti.
Pod kapotou se nic nemění. Na domácí, a tedy japonském trhu, dorazí nový modelový rok BRZ údajně 27. června a Subaru zatím neprozradilo, zda bude facelift rozšiřovat i na ostatní trhy. Nedá se předpokládat nic jiného, než že to tak prostě bude, dříve nebo později.






Nový modelový rok Subaru BRZ znamená prakticky tytéž změny, co u GT 86
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 11 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Automobilka chtěla během pár let přejít jen na elektromobily. Teď investuje 19,5 miliardy, aby od roku 2027 vyráběla nové motory V8
28.5.2025Mercedes léta cpe do upadající třídy C nedůstojné motory 1,5 a chce za ně velké peníze. Teď s tím končí, ale možná ne u nás
28.5.2025Hyundai chystá návrat do Ruska, dochází mu totiž čas, musí to stihnout ještě letos. A není v tom samo
28.5.2025Přijela pouť, ale pekelně rychlá: Nejnovější BMW vypadá opravdu podivně, nic lepšího ale v jeho třídě prostě nekoupíte
29.5.2025Pokus Mazdy o nové řešení elektromobilu předčasně skončil jako totální propadák. U nás se loni prodalo 6 aut, letos 0
29.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva