Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev

Co dostane GT 86, musí po chvíli inkasovat také BRZ. Nový modelový rok tedy i u Subaru znamená modeifikace na podvozku, novou anténu a další drobnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev

23.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Co dostane GT 86, musí po chvíli inkasovat také BRZ. Nový modelový rok tedy i u Subaru znamená modeifikace na podvozku, novou anténu a další drobnosti.

Subaru BRZ je stejně jako jeho sestra Toyota GT 86 vzpomínkou na minulost, a tedy něčím, co není ověšeno zbytečně těžkými komponenty. Mezi fandy je také respektováno pro absenci přeplňování, která v kombinaci se zadním pohonem může znamenat i zábavu, jenž je mnohdy modernějším vozům zcela zapovězena. Tradiční vlna kritiky se snáší na střechu obou vozů jen v případě, že dojde na hodnocení výkonu a projevu motoru vůbec - chybí trocha šťávy hlavně v nižších otáčkách, motor neokouzlí ani svou ovladatelností.

Oba dvoustopé léky na krizi středního věku nyní procházejí modernizací pro další modelový rok a po faceliftu GT 86 tedy podstupuje návštěvu nejen kosmetického salonu o týden později i Subaru. S výjimkou výrazného perleťového laku WR Blue Pearl a nového klíče k vozu se změny na obou japonských sourozencích v podstatě nikterak neodlišují.

Subaristé u GT 86 tedy budou muset vystačit s novou žraločí anténou ve stylu BMW, která nahradila ošklivý prut na ryby, dále pak s dvojicí nových barev karoserie, dekory palubní desky, jenž vzbuzují dojem, že jde o karbon, a nakonec se změnami na podvozku. Lepší jízdní vlastnosti má zajistit jiné naladění přední nápravy a také přenastavená charakteristika zadních tlumičů.

Zlepšené uchycení přední nápravy bude mít blahodárný vliv na její tuhost, přičemž vzadu si od nových tlumičů slibují konstruktéři vytříbenější pohlcování nerovností a lepší komunikaci zádě s řidičem. Očekáváme tedy snadnější ovladatelnost a předvídatelnější chování. K tomu je nutné připočíst strmější řízení a zredukované sklony k nedotáčivosti.

Pod kapotou se nic nemění. Na domácí, a tedy japonském trhu, dorazí nový modelový rok BRZ údajně 27. června a Subaru zatím neprozradilo, zda bude facelift rozšiřovat i na ostatní trhy. Nedá se předpokládat nic jiného, než že to tak prostě bude, dříve nebo později.


Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev - 1 - Subaru BRZ MY 2015 prvni fotky 01Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev - 2 - Subaru BRZ MY 2015 prvni fotky 02Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev - 3 - Subaru BRZ MY 2015 prvni fotky 03Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev - 4 - Subaru BRZ MY 2015 prvni fotky 04Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev - 5 - Subaru BRZ MY 2015 prvni fotky 05Subaru BRZ 2015: facelift bez senzace aneb úpravy podvozku a žraločí ploutev - 6 - Subaru BRZ MY 2015 prvni fotky 06
Nový modelový rok Subaru BRZ znamená prakticky tytéž změny, co u GT 86

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše