Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru BRZ STi: sourozenec Toyoty FT-86 odhalen, tentokrát oficiálně
1.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
O Toyotě FT-86 víme díky únikům oficiálních tiskovin takřka vše, ale co sourozenec od Subaru? Je čas odhalit i druhou dostupnou zadokolku.
O designu nové Toyoty FT-86 jsme měli díky koncepčním studiím jakous takou představu a před pár dny odhalená dokumentace potvrdila, že finální auto se od původních návrhů výrazně neodlišuje. K Subaru BRZ, vlastním klonu koncernu Fuji Heavy Industries (kde má Toyota téměř 17procentní podíl), jsme toho ale moc neměli. Automobilka předváděla na autosalonech pouze šasí zviditelňující pod průhlednou siluetou uspořádání pohonného systému, což sice dávalo jistou představu o základních obrysech, ale design ponechávalo čistě na představě pozorovatele. Tomu je nyní konec.
Subaru zveřejnilo oficiální obrázky jejich vlastní verze FT-86, která ponese označení BRZ - B (boxer), R (rear wheel drive - pohon zadních kol), Z (Zenith - značka mířící k vrcholu). Sériový automobil to ale ještě není. Na místě espézetky nese slůvko „Concept“ a překvapivě také tři pro příznivce značky velmi důležitá písmenka STi. Což znamená, že Subaru se neuspokojí se základním atmosférickým dvoulitrem typu boxer s přímým vstřikováním a výkonem 200 koní při 7 000 otáčkách, ale dostane něco silnějšího, co bylo dříve charakterizováno jako „méně než 300 koní“. Turbodmychadlem to ovšem nebude, zpráva striktně říká „atmosférický“ a zmiňuje se akorát o vrtání a zdvihu - 86 x 86 mm.
Jinak šestistupňový manuál a stejně vybavený automat najdete v kombinaci se samosvorným diferenciálem i zde. V tom se Subaru lišit nebude. Podobné jsou i rozměry karoserie 4 234 x 1 801 x 1 280 mm a rozvor náprav 2 570 mm. Na rozdíl od Toyoty ale nebude mít BRZ STi premiéru na prosincovém tokijském autosalonu, ale o něco dříve, již 17. listopadu na Los Angeles Auto Show. A ještě dvě odlišnosti - Subaru ve smyslu svých nejlepších tradic přidá velké žehlicí prkno na zádi, jako novinku směřující k dalšímu rekordnímu snížení těžiště i karbonovou střechu, 18palcová kola s pneumatikami o rozměru 215/45 R18 (vpředu), 225/45R18 (vzadu) a brzdy Brembo.
Výroba BRZ odstartuje příští rok, na detaily o dostupnosti a ceně si ale budeme muset ještě chvíli počkat.





Detail zádě odhaluje, že to se nejedná o běžnou verzi BRZ, nýbrž STi. Prozatím jde ale jen o koncept.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 2 hodinami
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před 4 hodinami
Kruh se uzavírá, VW má v plánu zachránit své elektromobily s pomocí spalovacích motorů
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
