Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki iK-2 a iM-4 oficiálně: nový Swift a Jimny zřejmě ukázaly své tváře
3.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto, videa) Koncepty malého hatchbacku a malého SUV naznačují budoucnost Suzuki jasně. iK-2 má pod kapotou tříválec, iM-4 mikrohybrid a 4x4.
Jak automobilka Suzuki slíbila, tak i plní - v Ženevě představuje dva nové koncepty iK-2 a iM-4. Jejich vzhled už pár dní známe díky úniku, i tak ale oficiální fotografie spolu s informacemi o novinkách nejsou bez zajímavosti. Třeba tím, že ač je iK-2 z obou novinek větší, měří na délku jen 23 milimetrů přes čtyři metry.
iK-2 je z obou novinek také nejspíš podstatnější, protože míří do segmentu B, který je v Evropě jedním z nejnabitějších. Právě zde o zákazníky soupeří například Renault Clio, Volkswagen Polo, Škoda Fabia nebo Opel Corsa. Anebo také Suzuki Swift, na jehož nástupce se s dost velkou pravděpodobností díváme, i když to oficiálně zatím nikde nezaznělo. Nejspíš totiž nebude shodou okolností, že iK-2 je o nějakých 17 cm delší než současný Swift, kterému by trochu víc prostoru uvnitř neškodilo.
Novinka stojí na nové platformě a pochopitelně má pohon předních kol, alespoň ve standardu. V konceptu otáčí 18" koly litrový tříválec s turbodmychadlem, označený Boosterjet. Zní to trochu jako něco, čím se vpřed pohybuje nějaký komiksový superhrdina, ale budiž. Výkon zatím známý není. A také to pravděpodobně nebude jediná pohonná jednotka pod kapotou produkční verze iK-2, počítá se také s mikrohybridem SHVS, tedy Smart Hybrid Vehicle by Suzuki.
Designový jazyk exteriéru je označen jako Liquid Flow a má vyjadřovat dynamiku a způsob, jakým se kapalina pohybuje okolo placatého předmětu. Podobný dojem navozuje i vcelku agresivní příď s LEDkovými světlomety a přední maska, která může trochu připomínat model Kizashi. Napojení černých A-sloupků na blatníky možná není úplně ideální, dojem plovoucí střechy to ale příliš nepodrývá. Způsob, jakým se dolní hrana oken ohýbá v C-sloupek, může trochu připomenout Saaby.
Exteriér je tedy elegantní a moderní dostatečně a zároveň vypadá, že by mohl z fleku do výroby. Taková rychlovka to asi nebude, ale možná se do produkce dostane více než v případě konceptů ostatních značek. Jak vypadá interiér, zatím nevíme, ale očekávejme podobnou modernu. Oproti současným Suzuki by také uvnitř mělo být méně hluku a vibrací, jak uvádí dostupné materiály.
Zmíněná platforma má rozvor náprav 253 cm a bude s největší pravděpodobností schopna pojmout i pohon všech kol; že by se Suzuki chtělo vzdát tradice do každého modelu čtyřkolku nabídnout, nemáme zprávy. Také má být tužší ve zkrutu a bude součástí plánu na zefektivnění výroby - japonská automobilka chce ze svých čtyř platforem udělat tři pro snížení výrobních nákladů napříč portfoliem.



Druhý koncept s názvem iM-4 je malým SUV, chcete-li, na délku měří bez sedmi milimetrů 3,7 metru, což je jakoby náhodou velmi, velmi blízko současné délce off-roadu Jimny. Nazývat ho tedy SUV se může zdát poněkud nevhodné, ale detailní technické specifikace zatím k mání nejsou. Tak u tohoto označení zůstaneme s tím, že se výhledově může jednat o nové Jimny.
Co Suzuki do světa pustilo, je informace o pohonu všech kol a 1,2litrovém čtyřválci Dualjet, spárovaném s mikrohybridním ústrojím SHVS. Čtyřkolka to tak bude zcela mechanická, neboť mikrohybridy nezvládnou celou nápravu pohánět jen elektricky. Také v útrobách iM-4 najdeme novou platformu, s největší pravděpodobností to ale není ta stejná jako v iK-2.
Design se snaží kombinovat moderní a retro prvky, ale ve výsledku je příď spíše moderní a záď spíše retro, ať už žábrami na C-sloupcích - které mimochodem jsou zajímavým řešením, jen je otázka, jestli se dostanou do výroby - anebo celou zádí, která je z určitých úhlů pohledu retro možná až příliš. Sedmnáctipalcová kola se ale vcelku povedla.
Podle dostupných informací se sériová verzei iK-2 dostane na trh někdy v půlce roku 2016, jak to bude s iM-4, zatím není známo. Jak moc se změní design, je zatím také otázkou, ale přední světla obou strojů asi v základu LEDkami svítit nebudou a také kola budou menší.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Koncepty iK-2 a iM-4 ani v Ženevě neodhalily interiér
Suzuki iK-2 pravděpodobně naznačuje nový Swift...
... a iM-4 je zase téměř na chlup stejně dlouhé jako Jimny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 6 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Mercedes chybu prostě nepřizná. Jeho propadák prý nikdo nekupuje jen proto, že příliš předběhl dobu
před 3 hodinamiUniklé e-maily ukazují, jak zoufalé kroky musí Nissan podnikat, aby se vyhnul totálnímu kolapsu
před 4 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 5 hodinamiPotopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 6 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral