Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki iK-2 a iM-4 oficiálně: nový Swift a Jimny zřejmě ukázaly své tváře
3.3.2015 | Marek Bednář | 14 příspěvků
(+ živé foto, videa) Koncepty malého hatchbacku a malého SUV naznačují budoucnost Suzuki jasně. iK-2 má pod kapotou tříválec, iM-4 mikrohybrid a 4x4.
Jak automobilka Suzuki slíbila, tak i plní - v Ženevě představuje dva nové koncepty iK-2 a iM-4. Jejich vzhled už pár dní známe díky úniku, i tak ale oficiální fotografie spolu s informacemi o novinkách nejsou bez zajímavosti. Třeba tím, že ač je iK-2 z obou novinek větší, měří na délku jen 23 milimetrů přes čtyři metry.
iK-2 je z obou novinek také nejspíš podstatnější, protože míří do segmentu B, který je v Evropě jedním z nejnabitějších. Právě zde o zákazníky soupeří například Renault Clio, Volkswagen Polo, Škoda Fabia nebo Opel Corsa. Anebo také Suzuki Swift, na jehož nástupce se s dost velkou pravděpodobností díváme, i když to oficiálně zatím nikde nezaznělo. Nejspíš totiž nebude shodou okolností, že iK-2 je o nějakých 17 cm delší než současný Swift, kterému by trochu víc prostoru uvnitř neškodilo.
Novinka stojí na nové platformě a pochopitelně má pohon předních kol, alespoň ve standardu. V konceptu otáčí 18" koly litrový tříválec s turbodmychadlem, označený Boosterjet. Zní to trochu jako něco, čím se vpřed pohybuje nějaký komiksový superhrdina, ale budiž. Výkon zatím známý není. A také to pravděpodobně nebude jediná pohonná jednotka pod kapotou produkční verze iK-2, počítá se také s mikrohybridem SHVS, tedy Smart Hybrid Vehicle by Suzuki.
Designový jazyk exteriéru je označen jako Liquid Flow a má vyjadřovat dynamiku a způsob, jakým se kapalina pohybuje okolo placatého předmětu. Podobný dojem navozuje i vcelku agresivní příď s LEDkovými světlomety a přední maska, která může trochu připomínat model Kizashi. Napojení černých A-sloupků na blatníky možná není úplně ideální, dojem plovoucí střechy to ale příliš nepodrývá. Způsob, jakým se dolní hrana oken ohýbá v C-sloupek, může trochu připomenout Saaby.
Exteriér je tedy elegantní a moderní dostatečně a zároveň vypadá, že by mohl z fleku do výroby. Taková rychlovka to asi nebude, ale možná se do produkce dostane více než v případě konceptů ostatních značek. Jak vypadá interiér, zatím nevíme, ale očekávejme podobnou modernu. Oproti současným Suzuki by také uvnitř mělo být méně hluku a vibrací, jak uvádí dostupné materiály.
Zmíněná platforma má rozvor náprav 253 cm a bude s největší pravděpodobností schopna pojmout i pohon všech kol; že by se Suzuki chtělo vzdát tradice do každého modelu čtyřkolku nabídnout, nemáme zprávy. Také má být tužší ve zkrutu a bude součástí plánu na zefektivnění výroby - japonská automobilka chce ze svých čtyř platforem udělat tři pro snížení výrobních nákladů napříč portfoliem.



Druhý koncept s názvem iM-4 je malým SUV, chcete-li, na délku měří bez sedmi milimetrů 3,7 metru, což je jakoby náhodou velmi, velmi blízko současné délce off-roadu Jimny. Nazývat ho tedy SUV se může zdát poněkud nevhodné, ale detailní technické specifikace zatím k mání nejsou. Tak u tohoto označení zůstaneme s tím, že se výhledově může jednat o nové Jimny.
Co Suzuki do světa pustilo, je informace o pohonu všech kol a 1,2litrovém čtyřválci Dualjet, spárovaném s mikrohybridním ústrojím SHVS. Čtyřkolka to tak bude zcela mechanická, neboť mikrohybridy nezvládnou celou nápravu pohánět jen elektricky. Také v útrobách iM-4 najdeme novou platformu, s největší pravděpodobností to ale není ta stejná jako v iK-2.
Design se snaží kombinovat moderní a retro prvky, ale ve výsledku je příď spíše moderní a záď spíše retro, ať už žábrami na C-sloupcích - které mimochodem jsou zajímavým řešením, jen je otázka, jestli se dostanou do výroby - anebo celou zádí, která je z určitých úhlů pohledu retro možná až příliš. Sedmnáctipalcová kola se ale vcelku povedla.
Podle dostupných informací se sériová verzei iK-2 dostane na trh někdy v půlce roku 2016, jak to bude s iM-4, zatím není známo. Jak moc se změní design, je zatím také otázkou, ale přední světla obou strojů asi v základu LEDkami svítit nebudou a také kola budou menší.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
Koncepty iK-2 a iM-4 ani v Ženevě neodhalily interiér
Suzuki iK-2 pravděpodobně naznačuje nový Swift...
... a iM-4 je zase téměř na chlup stejně dlouhé jako Jimny
Diskuze 14 příspěvků
Bleskovky
- Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
před 6 hodinami - Dlouho nejlepší auto, jaké kdy řídil Jeremy Clarkson, po letech ukázalo, proč ho tak miloval
28.2.2021 - Vrcholný VW Golf ukázal sílu lidového sporťáku, drahou konkurenci roznesl na kopytech
26.2.2021 - Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021
Nejnovější články
- Lada Niva, která slavně rozvrátila bodové hodnocení Němců, se nakonec vrátí
před hodinou - Novou Abramovičovu jachtu za 13 miliard spustili na vodu, je tou nejsilnější na světě
před 2 hodinami - Asi největší naděje na rozmach elektromobilů pohasíná, její velký zastánce vzdal vývoj
před 3 hodinami - Chirurg se jednání soudu o jeho dopravním přestupku zúčastnil během operace
před 4 hodinami - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
před 5 hodinami - Legenda ožívá, do výroby se vrací další díly na 19 let nevyráběnou ikonu
před 6 hodinami - Němci upravují Porsche 911 na stroj do velké nepohody, dělají něj tak trochu Škodu Kodiaq
před 7 hodinami - Nové SUV nabízí vychytávku jako žádné jiné auto světa, nechá si za ni ale řádně zaplatit
včera - Další nové Hyundai se ukázalo do detailu, designově zkouší zase něco úplně jiného
včera - Japonci chystají novinky, které ohromí i nadšence, vzejdou z nového hitu mezi kombíky
včera
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12:42 - M.Z.
- Koronavirus 12:04 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 09:31 - rhinos
- Rychlodotazy 09:31 - 970ka
- BMW Divize 07:18 - Vokys
- Octavia IV 16:42 - ctrl_j
- Elektromobily a vse kolem nich 11:03 - rhinos
- Za kolik jezdíte s dieselem? 08:57 - risomas
- Politický koutek 00:27 - ExFun
- 2 auta za spolu cca 35000€ 28.2.2021 - Snowman000