Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Swift Dzire: sedan z rodu obludných oficiálně odhalen
21.1.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V Indii již proběhlo představení sedanu Swift Dzire a média jej vesměs hodnotí lépe než hatchback. V Evropě se ale této podivnosti nedočkáme.
Novém Suzuki Swift Dzire alias sedan se dozajista nezapíše mezi nejelegantnější vozy historie, naše první zmínka o něm vás ale zaujala natolik, že se mu budeme věnovat ještě jednou. Napoprvé byl totiž vůz pouze přistižen jedním pohotovým Indem, nyní, po oficiálním představení je k dispozici i pár nových informací. A o ty se se s vámi nemůžeme nepodělit.
Nový sedan nabízený na asijských trzích je oproti svému předchůdci poněkud kratší, hlavně proto vypadá tak, jak vypadá. S délkou jen těsně pod čtyři metry (3 995 mm) pozbyl na délce přesně 165 mm a to není málo. Jako pravdivá se tak ukázala naše domněnka, že celý „připosražený” vzhled vozu je následkem snahy výrobce vyjít vstříc lokálními daňovým úlevám, které zvýhodňují vozy kratší než čtyři metry. To ostatně mělo za následek i zmenšení objemu zavazadlového prostoru, který teď činí 315 litrů.
Kabina auta je naopak nepatrně větší, za což ale vděčí lepším genetickým základům. Dzire stojí na upravené platformě hatchbacku a jeho rozvor byl oproti minulé generaci prodloužen o 40 mm. Z této změny profitují především kolena cestujících na zadních sedadlech, stejně jako prostor pro jejich hlavy díky pozvolněji padající linii střechy. Lide, kteří již měli možnost do Swiftu Dzire usednout ovšem upozorňují, že zadní opěradla jsou příliš skloněna v poněkud nepřirozeném úhlu.
Firma Maruti-Suzuki již nabídla svůj vůz některým indickým médiím, které se vesměs shodují na tom, že podvozek sedanu je ve srovnání s hatchbackem komfortnější, ačkoli auta v lepších výbavách (ZXi a ZDi) jezdí na patnáctipalcových kolech - minulá generace měla čtrnáctky. Odhadují též, že při překonávání krátkých příčných nerovností bude kvalita jízdy modelu Dzire lepší, ale první testovací jízdy probíhaly kdesi na okruhu s kvalitním povrchem, takže tuto domněnku zatím nemůžou stoprocentně potvrdit. Naopak vesměs pozitivně vyznívá zpětná vazba v řízení i schopnost tlumičů držet pohyby karoserie pod kontrolou.
Automobilka do vozu opět montuje dva motory - benzín a diesel. Zážehový čtyřválec K12 o objemu 1,2 litru má výkon 87 koní při 6 000 otáčkách a točivý moment 114 Nm při 4 000 ot./min. Diesel, který si podle indických kolegů s Dzire rozumí lépe, má objem 1,3 litru, výkon 75 koní a točivý moment 75 newtonmetrů. Obě jednotky jsou k mání s pětistupňovou manuální převodovkou, nicméně benzín lze za příplatek pořídit také se čtyřstupňovým automatem. Spotřeba motoru 1,2 vychází podle tamních norem ARAI na 5,2 litru a diesel 1,3 se uspokojí s 4,3 l/100 km.
Ceny zveřejní Maruti-Suzuki 1. února a podle zákulisních informací mají být naprosto stejné jako u předchůdce. V Evropě nám to ale není nic platné. Přestože Swift sedan byl kdysi k mání také u nás, s prodejem Dzire se na starém kontinentu nepočítá, tento se zdá být šit na míru pouze Indii.
Indičtí kolegové chválí komfortnější podvozek, cit v řízena celkově lepěí kvalitu jízdy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 4 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 6 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 7 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 8 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda