Tesla Model X: elektrická pohádka, díl třetí

 | 48 příspěvků | 10.2.2012 Miro Mihálik
Reagovat

Nepřihlášený Jaromír Vegr EKOLO

Já bych věřil, to,co dopos.. | 11.2.2012 09:01reagovat
avatar

Já bych věřil, to,co doposud udělali bylo dost dobré a pan Musc dokázal přesvědčit řadu lidí, že elektrika umí. Nyní jsou zde další, kteří ho překonali. Ono to půjde.

www.elektromobily-os.cz

vana

Souhlasím, půjde to. A možn.. | 11.2.2012 09:52reagovat
avatar

Souhlasím, půjde to. A možná to bude už za deset, patnáct let... Taky tomu věřím.

Nepřihlášený Lovap

No ... zatiaľ to síce moc.. | 11.2.2012 15:15reagovat
avatar

No ... zatiaľ to síce moc dobre s Teslou nevyzerá, ale veľmi by ma zaujímalo, či si autor nasype popol na hlavu, ak to vyjde a bude to funkčné ... :-)

Nepřihlášený LukasS

"My bychom dali přednost p.. | 11.2.2012 20:02reagovat
avatar

"My bychom dali přednost první variantě..."

:-OO ?? To jako vážně by jste radši ať je to jen "pohádka" než aby to byla pravda??? Copak by to nebylo hezké kdyby to byla pravda? Něco tu asi není v pořádku nebo je ta poslední věta totálně mimo...

vana

LukasS: řek bych že to byl.. | 11.2.2012 20:29reagovat
avatar

LukasS: řek bych že to bylo myšlené jinak než jsi pochopil ty.

Taky bych chtěl pochválit konstruktéry za hezky vyřešené zvedací dveře. Za odměnu bych je nechal nastoupit do zasněženého auta. Případně by stačil i větší liják.

Pochopitelně i střešní box bude pro takové auto tabu. Ale kdoví jestli s tím vůbec v zimě jde jezdit.

Nepřihlášený MILAN - / USACARS.cz /

NO BODEJD´ BY NA TOM BYLA.. | 12.2.2012 11:42reagovat
avatar

NO BODEJD´ BY NA TOM BYLA FIRMA TESLA DOBŘE - KDYŽ BOJUJE PROTI ZÁJMŮM VŠECH PETROLEJÁŘSKÝCH NADNÁRODNÍCH MONOPOLŮ A NAVÍC I PROTI ZÁJMŮM VĚTŠINY VÝROBCŮ AUT !!!

ALE NYNÍ TO PODSTATNÉ - HLAVNĚ - ŽE UŽ JE TU TECHNOLOGIE E-VOZIDEL S MIN. DOJEZDEM 400 - 450 KM - A TO JE PŘEDEVŠÍM ZÁSLUHOU FIRMY TESLA - TAKŽE JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE TAK DO 5-TI LET . . . .

VŠE UŽ JE TED¨ POUZE O CENÁCH - HLAVNĚ BATERIÍ !!!

Nepřihlášený Marek

Ked uz chcete kritizovat b.. | 12.2.2012 13:21reagovat
avatar

Ked uz chcete kritizovat budte aspon objektivny. Stale pisete, ze Model S pride na trh na "podzim" ale uz polroka Tesla hovori,ze to bude v auguste teraz dokonca povedali najneskor jul-cervenec 2012

vana

MILAN: Tesla by bojovala p.. | 12.2.2012 14:35reagovat
avatar

MILAN: Tesla by bojovala proti petrolejářům, kdyby zaplavovala svět funkčními elektromobily. Což určitě nedělá a petrolejáři můžou být ještě pár let v klidu.

Druhá věc, ten dojezd 450km není minimální, ale maximální. Je v tom trochu rozdíl.

A třetí věc, u baterií to není zdaleka jen o cenách. Ještě důležitější jsou hmotnost a rozměry.

Nepřihlášený Marek

vana tych 300mil (480km) t.. | 12.2.2012 17:49reagovat
avatar

vana tych 300mil (480km) to nie je maximalny dojazd ale dojazd pri rychlosti 55mil/hod co je 88km/hod. Nejaky hypermiler za idealnych podmienok spravi na tom viac.

Podla mna treba vyckat do leta na prve recenzie a testy a potom vynasat sudy.

Nepřihlášený phanatic

Týjo, autor článku teda mu.. | 12.2.2012 20:44reagovat
avatar

Týjo, autor článku teda musí elektromobily hodně nenávidět. Úplně na mě dýchnuly doby, kdy podobě vášnivě mluvili Amigisti o PC a Windows, že je to předražený šmejd, co se nikdy nemůže ujmout.

vana

Marek: souhlas, 300 mil je.. | 12.2.2012 20:59reagovat
avatar

Marek: souhlas, 300 mil je normovaný dojezd za určitých konkrétních podmínek. Normy ovšem jak je známo rády lžou a byl bych mile překvapený kdyby tahle vzdálenost byla běžnou realitou. Nj, musíme vydžet

phantatric: Amigu jsem měl a dobře pamatuju že PC tehdy byl opravdu na hranici použitelnosti. Podobně jako elektromobily dnes. Rozdíl ale je že samotné elektromobily jsou už dnes vyřešené velmi solidně, chybí jim už "jen" ty akumulátory co nikdo ještě nevynalezl. I já se těším na dobu až to bude fungovat, ale myslím že si počkáme ještě minimálně deset let

Nepřihlášený Marek

A co je zle s tymito bater.. | 12.2.2012 23:28reagovat
avatar

A co je zle s tymito bateriami?

Ked si vezmes, ze ta Tesla Roadster ma dojazd podla EPA 244 mil a vyrabala sa od 2008. Teraz je 2012 a Model S je auto pre siedmich o dost vacsie, tazsie, lacnejsie a napriek tomu bude mat dojazd 300mil. Ja si myslim, ze to je slusny pokrok ked sa vezme v uvahu, ze trh s takymito akumulatormi v podstate neexistuje.

Bezne auto so spalovacim motorom je tu vyse 100 rokov a napriek tomu je ucinnost premeny energie na pohybovu chabych 20%, zvysok je teplo. Elektromobil ma ucinnost 80-90%. Dalsia vec: spalovaci motor+prevodovka 200-300 pohyblivych casti, elektromobil do 10...

Myslim ze o buducnosti je rozhodnute.

vana

Marek: - První věc co mě.. | 13.2.2012 07:28reagovat
avatar

Marek:

- První věc co mě zaráží je když má takové vynikající akumulátory Tesla, proč je nemá třeba Leaf, Škoda a vůbec všichni ostatní. Buď ta technologie je nebo není.

- Za druhé nevím jaký je rodíl mezi dotyčnou normou dojezdu a skutečností v reálném provozu i za špatných podmínek - tj, třeba v zimě nebo naopak horku. Tohle zodpoví jen praxe, ale i tady je opartnost na místě. Víme jak třeba vypadají normy spotřeby pro hybridy.

- Za třetí elektromobily nemají vůbec vyřešený systém rychlodobíjení časově srovnatelný s tankováním paliva u pumpy.

- Nevím jak jsi přišel na účinnost elektromobilu 80-90%. Kdoví jestli vůbec mají takovou učinnost už samotné akumulátory. A k tomu připočt účinnost nabíjecí soustavy, výkonovou elektroniku i účinnost samotných elektromotorů a převodů ke kolům. Jaký bude výsledek ?

- Souhlasím že o budoucnosti je rozhodnuté a těším se na to taky. Ale pořád mluvíme o budoucnosti.

Nepřihlášený Marek

- První věc co mě zaráží j.. | 13.2.2012 14:25reagovat
avatar

- První věc co mě zaráží je když má takové vynikající akumulátory Tesla, proč je nemá třeba Leaf, Škoda a vůbec všichni ostatní. Buď ta technologie je nebo není. Tak rovnakou logikou sa spytam preco nerobia vsetci take usporne a vykonne motory ako BMW? Rovnako nie je elektromobil ako elektromobil. Leaf, Volt, Prius, koncepty Skodovky to vsetko su primitivne baterie bez manazmentu teploty a regulacie. Kolko stupnov je vonku tolko stupnov ma akumulator. Tesla ma kvapalinou chladenu bateriu, dobijanie a vybijanie je riadenene elektronicky. Preto tie dojazdy, zrychlenie atd. Maju kontrakt na dodavku celej pohybovej sustavy pre Rav4 Ev, Smart a myslim ze aj A a B klasse. Myslis, ze Toyota a Mercedes to kupuju pre ich modre oci?:) Nie, peniaze su samozrejme az na prvom mieste a oni to robia preto lebo tuto technologiu sami jednoducho nemaju. Ak by ju chceli museli by zainvestovat do vyvoja co by ich zrejme stalo viac. Rychlodobijanie nebude az taky problem naklady na klasicku pumpu s podzemnymi nadrzami, narokmi na bezpecnost, kvalitu paliva atd su radovo vyssie. Co sa tyka porovnania ucinnosti auta so spalovacim motorom a elektromobilom ide o zname fakty staci trochu poguglit:)

vana

- Tesla se chlubí dojezdem.. | 13.2.2012 15:18reagovat
avatar

- Tesla se chlubí dojezdem třikrát delším než má jakékoliv konkurence. Neslyšel jsem že by BMW mělo třikrát výkonnější a třikrát úspornější motory než ostatní. Tahle analogie ti napsuje

- Dobíjení a vybíjení je řízené elektronicky u všech elektromobilů, Tesla v tohle není žádnou výjimkou

- Chlazení akumulátorů potřebují všechny elektromobily s většími výkony, ani tady není Tesla vyjímečná

- rychlonabíjení akumulátorů v řádu minut neexistuje tj. nemá ho ani Tesla. Když tvrdíš že to není až takový problém a je to i levnější než klasická čerpačka, dej si to patentovat a do roka budeš multimilionář. Nikdo kromě tebe to zatím neumí

- a ohledně účinností elektromobilu taky doporučuju pogooglit. Například jakou účinnost má synchronní elektromotor v menších otáčkách při velkém zatížení

Nepřihlášený Marek

Analogia plati, samozrejme.. | 13.2.2012 15:53reagovat
avatar

Analogia plati, samozrejme po sto rokoch vyvoja hocicoho su rozdiely medzi jednotlivymi znackami relativne male.Ale su.

Skus si teda sam odpovedat preco Toyota a Mercedes od nich nakupuju technologiu?

Preco by si to nespravili sami ked je to take jednoduche?

Rychlonabijanie v minutach v sucasnosti nemozne.Uplne suhlasim. Ale osobne nebudem mat problem spravit si po 400km cesty v aute 40min prestavku. Okrem toho kto cestuje pravidelne dlhsie vzdialenosti bude asi tazko uvazovat v dohladnej buducnosti nad elektomobilom.

Efektivita premeny energie na pohybovu- neviem ci sme sa rozumeli ide o tzv. well to wheel efectivity. Teda kolko energie z nadrze (alebo akumulatora) sa nakoniec premeni na pohyb. Skutocne v tomto ma spalovaci motor blizsie k parnemu ako k elektrickemu.

vana

Neznám pozadí nákupu kompo.. | 13.2.2012 16:46reagovat
avatar

Neznám pozadí nákupu komponentů Toyotou a Mercedesem, ale dovedu si představit že při mizerných prodejních vyhlídkách současných elektromobilů se jim nevyplatí vlastní vývoj. Nemyslím si že by tihle automobiloví giganti měli horší vývojové zázemí než firmička co žije převážně z dotací.

Co se týká srovnání účinnosti spalovacího motoru a elektroauta nikdo nepochybuje že klasické auto mrhá energií podstatně více (na druhé straně je v něm v zimě teplo). Já protestoval proti tvému tvrzení že účinnost elektromobilu je 80-90%, což nemůže být pravda. Vezmi v úvahu účinnosti jednotlivých procesů - tj. nabíječ, přeměna elektřiny v chemickou energii, přeměna chemické energie na elekřinu, výkonové střídače pro napájení synchronního motoru, samotný elektromotor a mechanický převod na kola. Dojdeš k podstatně horšímu číslu.

Nepřihlášený Marek

efektivita elektromobilu v.. | 13.2.2012 17:50reagovat
avatar

efektivita elektromobilu vo vseobecnosti je naozaj vysoka http://auto.howstuffworks.com/fuel-efficiency/alternative-fu els/fuel-cell4.htm

bateria ma efektivitu 90% elektromotor/menic 80% dokopy je to priemerne 72%

Tesla Roadster ma grid-to-wheel efektivitu 88%- http://www.teslamotors.com/goelectric/efficiency

Ohladom Tesly ty si myslis, ze su to vymyselnici co ziju zo statnych penazi ja si to nemyslim. Sledujem ich uz nejaky rok a presvedcili ma hlavne vyjadrenia a skusenosti vlastnikov aut. Tesla Roadster je exoticke auto, ktorych je aj v Europe len par nieto este v nasich koncinach.

Dobre je, ze od tohto leta budu dodavat Model S co je mainstream aby sme si aspon sprostredkovane cez testy a recenzie spravili presnejsi nazor.

Viem aj o nejakych Slovakoch co objednali a urcite pojde niekolko aj do Ciech.

vana

Stejně vš ukáže až praxe... | 13.2.2012 18:21reagovat
avatar

Stejně vš ukáže až praxe. Zatím zajímavé postřehy o výrži elektromobilů v zimě najdeme třeba tady:

http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=28&t=394& start=180

http://www.autorevue.cz/tesla-model-x-elektrick e-suv-s-cenou-pod-1-mil-kc/?showforum=1

vana

nevím jestli se to zobrazu.. | 13.2.2012 18:24reagovat
avatar

nevím jestli se to zobrazuje správně, to druhé je v diskuzi k Tesla model X

Nepřihlášený Marek

tu skusenosti kanadskeho m.. | 13.2.2012 18:52reagovat
avatar

tu skusenosti kanadskeho majitela Tesla Roaster so zimnou prevadzkou http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/7467-Cold-Weat her-Range

vana

haha, koukám že 300 km s e.. | 13.2.2012 20:49reagovat
avatar

haha, koukám že 300 km s elektromobilem v třeskutém mrazu lehce pod nulou byla už pěkně dobrodružná výprava.

No potvrzuje to že elektromobilismus je zatím fakt jen pro velké nadšence

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený nechápavý

Reakce na: haha, koukám že 300 km s e.. | 18.2.2012 22:30reagovat
avatar

Aha to, že jen určitá část obyvatel najede denně víc jak 300km tak je elektromobil nepoužitelný? Promiň, ale takto reaguje někdo kdo nemá argumenty. Ano máš pravdu elektromobil je zatím jen pro omezenou skupinu lidí např. pro někoho komu stačí denní nájezd do 200km, může doma dobíjet auto a hlavně na něj bude mít. Jsem rád, že někdo začíná elektromobily vyrábět a prodávat.

vana

nechápavý: zjevně ses neob.. | 19.2.2012 08:09reagovat
avatar

nechápavý: zjevně ses neobtěžoval ani podívat na odkazy z mého příspěvku z 13.2.2012 18:21

Nepřihlášený nachápavý

http://forum.autoforum.cz/.. | 19.2.2012 16:41reagovat
avatar

http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php?f=28&t=394&%20start= 180

Fajn a co tam zjistím? Že Nissan LEAF měl v mrazu dojezd 110 km oproti výrobcem deklarovaných 175 km? Ono i sám přispěvovatel píše, že na tomto poklesu má největší vliv elektrické topení. Elektrické topení pro elektromobily je to nejhorší řešení co jde udělat.

vana

kdyby dojel aspoň těch 110.. | 19.2.2012 17:10reagovat
avatar

kdyby dojel aspoň těch 110 km - citace:

"... k praktickému použití elektrického auta (Nissan Leaf-firma jich pár vlastní) v těchto mrazech s tím autem nikam nedojedete. Doba kterou potřebujete k jeho odmrazení (tedy připravení k jízdě) vám totiž téměř dokonale vyžere celou baterii, takže v momentě kdy můžete odjet už vám auto hlásí vybitou baterii.

Auto jsem normálně odpojil od zásuvky plně nabité, jel jsem jen necelé 2 kilometry z práce k zubaři. Za tu hodinu co jsem byl u zubaře začal padat sníh, takže jsem musel auto odmrazit o smést z něj ten sníh, to celé trvalo asi 15 minut, než byla průhledná okna aby se dalo vyjet. Jenže když jsem chtěl vyjet, tak jsem si všiml, že auto už hlásí téměř prázdnou baterii (Leaf není hybrid). Nakonec jsem tam musel auto nechat a dojít v té sněhové vánici do práce pěšky a Leaf se vrátil na odtahovce...."

Nepřihlášený nechápavý

Dobře a pokud to bude elek.. | 19.2.2012 17:20reagovat
avatar

Dobře a pokud to bude elektromobil s jiným jak elektrickým topením tak to bude s dojezdem jak?

Podle toho co čtu tak je problém právě v tom topení, které vyžere skoro celé baterky.

Zobrazit reakce..

vana

Nevím, počkáme si na praxi.. | 19.2.2012 18:26reagovat
avatar

Nevím, počkáme si na praxi až v tom bude bude někdo jezdit. Zatím tady máme reálné poznatky k tomu co skutečně jezdí dnes. Tj. v Tesle musíš pečlivě plánovat i jen trochu delší cestu a taky se dobře do auta oblíknout, s Leafem můžeš na cestu dál než kolem komína rovnou zapomenout.

Přitom 300km snad ani delší cesta není, to občas najedu za jeden den i po hodně blízkém okolí.

A opakuju, elektromobilům fandím. Ale úroveň současných akumulátorů je opravdu degraduje na samou hranici použitelnost a o nějakém komfortu nemže být řeč. Proto jen pro velké nadšence

Nepřihlášený nechápavý

Jo poznatky jsou zatím od.. | 19.2.2012 19:01reagovat
avatar

Jo poznatky jsou zatím od uživatelů Leafu a nepočítám, že by to někdo vyzkoušel jezdit v zimě bez topení. :-D

Jak už jsem psal, elektromobil není pro všechny tak jako ani spalováci nikdy nevymizí. Např. nákladní dopravu budou vždy provozovat spalováky, tak jako celodenní rozvozy zboží, pošty a taktéž to není určené pro obchoďáky. Ale podívej se na studie kolik procent lidí denně najede do 100km.

vana

Tak teď jsi naopak pesimis.. | 19.2.2012 19:53reagovat
avatar

Tak teď jsi naopak pesimista ty. Já bych si určitě netroufl tvrdit že spalovací motory nikdy nevymizí. Naopak jsem přesvědčený že vymizí úplně, byť to bude trvat i desítky let.

Spíše nechápu výrobce proč tvrdohlavě dělají ryzí elektromobily a nedají aspoň volitelně možnost maličkého spalovacího generátoru, sloužícího jako záchrana když baterky chcípnou. Bez nároku na jízdní výkony, opravdu jen aby se posádka dostala ažvdo cíle. Každý výrobce ví jak jsou baterky mizerné a že ani auto na odtahovce jim dobrou reklamu neudělá. Ale hlavně by uživatel měl jistotu že dojede

Nepřihlášený Marek

Ale ved take auta sa vyrab.. | 20.2.2012 19:54reagovat
avatar

Ale ved take auta sa vyrabaju uz davno, volaju sa hybridy. Je to ale tiez kompromis kedze aj najsamensi motor stale potrebuje nadrz, vyfukovy system, prevodovku etc. A tym sa zvysuje cena a zmensuje vyuzitelny priestor a to je hlavny problem s Chevy Volt/Opel Ampera.

Prius od Toyoty je na tom o dost lepsie a ukazuje sa to aj na predajoch kedze ich predali miliony najma v krajinach kde maju odpor k dizlom tj. v USA a Japonsku

vana

Současné hybridy nejsou to.. | 20.2.2012 20:35reagovat
avatar

Současné hybridy nejsou to co myslím . Mají většinou velké spalovací motory a malé akumulátory a spalovací motor je hlavním pohonem.

To co já myslel by mělo mít maličký spalovák jen pro nouzové použití a hlavním pohonem by zůstala elektrika

Nepřihlášený Nolwendil

To o čem mluvíš jsou tzv... | 26.2.2012 13:40reagovat
avatar

To o čem mluvíš jsou tzv. "plug-in hybrid". Např. Chevrolet Volt. Má čistě elektrický pohon, baterie s kapacitou tak akorát aby dosáhl na dotace, a k tomu spalovací motor kterým je možno baterie dobíjet...

vana

ne, auta typu Volt na mys.. | 27.2.2012 10:05reagovat
avatar

ne, auta typu Volt na mysli nemam. ty nemaji maly spalovaci motor ale zcela plnohodnotny urceny pro prakticky trvaly pohon

Nepřihlášený Marek

Vana vo Volte praveze nie.. | 27.2.2012 21:45reagovat
avatar

Vana vo Volte praveze nie je klasicky motor ale len benzinovy generator, ktory dobija bateriu. Pracuje s vlastnymi otackami tj pritlacenim plynoveho pedalu zvysis rychlost auta ale nezvysis otacky motora.

A k tej tvojej predstave hybridu, ty si musis uvedomit ,ze auto nie je kosacka na travu. Vyrobca si musi byt isty, ze jeho auto bude schopne uspokojivo fungovat za kazdych podmienok. Napriklad,ze ten motor dokaze vytlacit plne nalozene auto v zime aj z batozinou na nejaky dlhy kopec a este mu ostane aka taka vykonova rezerva. Ak by vyrobcovia boli schopni dodadavat take auta ako si zelas uz by to urcite robili. Mimochodom neviem ako tato generacia Priusu ale v tej starej bol motor fakt slaby

vana

Marek: no pokud vim tak ve.. | 4.3.2012 00:29reagovat
avatar

Marek: no pokud vim tak ve Voltu motor muze pohanet auto i pres klasicke prevody takze myslim nemas pravdu.

A co se tyka pozadavku na uspokojivou funkci za vsech okolnosti hybridy je splnovat musi ale elektromobily je tezce nesplnuji. Neni to trochu blbe ?

Nepřihlášený Jakub K.

Vzhledem k faktu, že se Am.. | 5.3.2012 15:12reagovat
avatar

Vzhledem k faktu, že se Američani staví k měření spotřeby aut mnohem optimističtěji a reálněji, pevně věřím, že onen nějaký maximální dojezd řečený americkou teslou bude mnohem věrohodnější, než dojezd prezentovaným VW EURO corrupt concern........ Asi tak...

Nepřihlášený Jakub K.

Re Vana: těžce nesplňují?.. | 5.3.2012 15:14reagovat
avatar

Re Vana: těžce nesplňují? Prosím specifikuj.... neb mám pocit že jsi lehce vedle.

vana

já že jsem vedle ?? Tys je.. | 5.3.2012 15:32reagovat
avatar

já že jsem vedle ?? Tys ještě neslyšel o vesměs mizerném dojezdu elektromobilů, který se v zimních podmínkách dále sníží až do nepoužitelna ? Tys nezalistoval do odkazů na reálné zkušenosti majitelů elektromobilů které jsem dál pár přípspěvků dřív já a uživatel Marek ? To jsi pak vedle spíše ty.

A taky nesouhlasím s tvým tvrzením že se američané staví k měření spotřeby aut mnohem optimističtěji. Udané hodnoty svědčí že hodně optimistická je naopak Evropa. Ale možná jsi to jen blbě napsal.

Nepřihlášený Jaromír Vegr EKOLO

Reakce na: Dobře a pokud to bude elek.. | 12.3.2012 16:28reagovat
avatar

já mám v mých vozech bufíky, spotřeba do 0,1- 0,2l za hodinu a ještě jen když mrzne,účinnost vysoká, dojezd nezměněn, není co řešit.

vana

Mám naftové topení ATESO c.. | 12.3.2012 16:52reagovat
avatar

Mám naftové topení ATESO co při spotřebě 0,1 ltr/hod. dává cca 900 W výkonu a při 0,2.ltr. asi 1400 W. Podle mého názoru je takový výkon pro vytápění auta za jízdy nedostatečný, v mrazech teda určitě. Ale souhlasím že výkonnější bufík je řešením, byť použití uhlovodíkového paliva může zarputilejším elektromobilistům působit psychické problémy směřující až ke schizofrenii. :-)

Nepřihlášený Walter

tomu članku se směji:D za.. | 5.7.2012 20:48reagovat
avatar

tomu članku se směji:D

zaujatější články nevycházejí snad ani v blesku:D

Nepřihlášený Jolinar

vtipny clanek, skoro jako.. | 9.12.2012 14:23reagovat
avatar

vtipny clanek, skoro jako z Blesku :-)

Model S za skoro idealnich podminek pokoril hranici 400 mil na jedno nabiti. Konkretne 9. prosince 2012 David Metcalf se synem ujeli 423.5 mil (681 km) na jedno nabiti. Ackoli se nejednalo o bezne cestovni podminky, je to uctyhodne cislo.

vana

no chtěl bych vidět jak da.. | 9.12.2012 15:09reagovat
avatar

no chtěl bych vidět jak daleko by dojeli při dnešních mrazech kolem -15°C

Nepřihlášený Igorcas

Autor clanku je kokot. | 2.6.2013 22:07reagovat
avatar

Autor clanku je kokot.

Nepřihlášený Jiří Smejkal

Je úsměvné vyjadřovat spek.. | 5.10.2015 23:10reagovat
avatar

Je úsměvné vyjadřovat spekulace o pokroku, s odstupem času bych doporučoval být ve vlastních smyšlenkách zdrženlivý.

vana

Smejkal: pročetl jsem zpět.. | 6.10.2015 06:00reagovat
avatar

Smejkal: pročetl jsem zpětně všechny své příspěvky tady a řek bych že za ty tři roky se nezměnilo prakticky nic. I dnes bych napsal asi vše úplně stejně.

Takže jen dodávám - bohužel

vana

Smejkal: ale pokud jsi tu.. | 6.10.2015 09:02reagovat
avatar

Smejkal: ale pokud jsi tu narážku mířil na text článku tak bych souhlasil že zdrženlivost byla na místě. Pan Mihálik optimisticky prognózoval zahájení prodeje ModeluX už na jaře 2014 a s odstupm času je vidět, že v tomhle Teslu skutečně dost přecenil.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif