Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Touring Superleggera Disco Volante: nový létající talíř v plné kráse
2.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Novodobá inkarnace Alfy Romeo C52 Disco Volante je tu. Vzhledem vzpomíná na staré časy, technikou je ale věcí ryze aktuální.
Italská Carrozzeria Touring Superleggera avizovala brzkou premiéru novodobého Disco Volante již v polovině února. A zvolila k tomu prostředek dosti příhodný - obrázek Alfy Romeo mimořádně aerodynamických tvarů, která si rozšafně letí oblohou.
Na první pohled je to trochu pohádkový motiv, ve své podstatě ale říká co má. Novinka totiž měla být a je vzpomínkou na Alfu C52 z roku 1952, která si pro své tvary a minimalizovaný koeficient odporu vzduchu (0,25 a hovoříme o roku 1952...) vysloužila jméno Disco Volante. To bude Čechovi znít pro změnu poněkud hudebně, v překladu z italštiny to ale znamená létající talíř, čím se nám kruh uzavírá.
Dosud jsme ovšem nemohli spatřit žádný pořádný snímek vozu, k těm nám italští karosáři nechali přičichnout až dnes. A není to vůbec nezajímavá podívaná. Vůz se své, no nechceme říci sériové, ale rozhodně funkční a produkční podobě sice k létání vzduchem mít moc nebude, na silnici by se ale jen tak ztratit neměl.
V prvé řadě se o to zaslouží jeho vzhled, který je vskutku mimořádný. Prakticky všechny části vozu se snaží kráčet ve šlépějích původní C52, podle čehož je ztvárněna už příď s velmi podobným křivkami nárazníku a dvěma světlomety zasazenými na vrchní stranu vyboulených blatníků. Původní Disco Volante mělo světla umístěná o dost kolměji, ale další optimalizace aerodynamiky si jistě vyžádala své. A konec konců: Carrozzeria Touring Superleggera určitě nechtěla postavit znovu to samé auto.
Oné boubelatosti celkově trochu ubylo, a to i z hlediska profilu karoserie jako takové - zejména linie střechy je o dost nižší a sklon čelního skla je též diametrálně odlišný. Nejvíce se originálu podobá záď, ve které se jakoby spojují výrazné křivky zadních blatníků do dvojice malých, blízko u sebe umístěných kulatých světel. Je to znovu interpretace o poznání umírněnější, ale přesto působivá.
Pokud vám výsledné dílo i přes značné modifikace něco připomíná, nešálí vás zrak. Základem nového „diska” se totiž stala již dobře známá Alfa Romeo 8C Competizione, s níž novinka očividně sdílí i pár částí karoserie. Po tomto voze mu dokonce zůstala i kola a co je zřejmě nejpodstatnější - celý technický základ. I když tedy máme krom nových obrázků k dispozici jen minimum informací, je prakticky jisté, že pohon vozu obstará osmiválec o objemu 4,7 litru, výkonu 450 koní a točivém momentu 480 Nm, který známe právě z Alfy 8C. O přenos výkonu na zadní kola by se pak dále postarala šestistupňová automatická převodovka a samosvorný diferenciál.
Další technické detaily neznáme, je ale dosti pravděpodobné, že nová karoserie vylepší aerodynamický odporu vzduchu a další použití lehkých materiálů také sníží hmotnost celého vozu. Ve výsledku by pak nové Disco Volant mohlo být rychlejší než originální 8C, ale to už je ryzí spekulace.
Naopak jistým faktem je, že si tento vůz budete moci koupit. Italská manufaktura nemá ve zvyku pouze okouzlovat svou kreativitou, a tak předem avizuje uvedení malé výrobní série. Jak velká bude, co přesně nabídne a za jakou cenu, to bychom se mohli dozvědět již za pár dnů v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012







Italská krasavice živě v Ženevě
Novodobé Disco Volante od karosárny Touring Superleggera možná není tak úchvatné jako originál, mimořádně atraktivní auto je to ale i tak
Pro úplnost výchozí Alfa 8C, zde po boku MiTa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včeraFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nejčtenější články
Benzin s vyšším podílem biosložky jako E10 může fatálně poškodit i motory moderních aut, ukazuje praxe
18.2.2025Volkswagen reálně čelí hrozbě bankrotu, Škodu by stáhl s sebou. Zatím mimo Evropu
19.2.2025Dědic Porsche si staví půlkilometrový soukromý tunel do podzemní garáže pod zámečkem v Salcburku, místním to nedává spát
19.2.2025Jako děti na pískovišti. Ke spojení Hondy a Nissanu nedošlo z naprosto malicherných příčin, šéfové si jdou po krku
19.2.2025První auto čínského výrobce mobilů, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, už po roce prodejně překonává Teslu
19.2.2025
Živá témata na fóru
- Vačka palivového čerpadla 03.20. 04:36 - danielcraig
- Toyota obecně 03.20. 01:39 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.19. 23:26 - Kavis
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.19. 21:08 - mafel
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 03.19. 15:48 - pavproch
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan