Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Touring Superleggera Disco Volante: nový létající talíř v plné kráse
2.3.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Novodobá inkarnace Alfy Romeo C52 Disco Volante je tu. Vzhledem vzpomíná na staré časy, technikou je ale věcí ryze aktuální.
Italská Carrozzeria Touring Superleggera avizovala brzkou premiéru novodobého Disco Volante již v polovině února. A zvolila k tomu prostředek dosti příhodný - obrázek Alfy Romeo mimořádně aerodynamických tvarů, která si rozšafně letí oblohou.
Na první pohled je to trochu pohádkový motiv, ve své podstatě ale říká co má. Novinka totiž měla být a je vzpomínkou na Alfu C52 z roku 1952, která si pro své tvary a minimalizovaný koeficient odporu vzduchu (0,25 a hovoříme o roku 1952...) vysloužila jméno Disco Volante. To bude Čechovi znít pro změnu poněkud hudebně, v překladu z italštiny to ale znamená létající talíř, čím se nám kruh uzavírá.
Dosud jsme ovšem nemohli spatřit žádný pořádný snímek vozu, k těm nám italští karosáři nechali přičichnout až dnes. A není to vůbec nezajímavá podívaná. Vůz se své, no nechceme říci sériové, ale rozhodně funkční a produkční podobě sice k létání vzduchem mít moc nebude, na silnici by se ale jen tak ztratit neměl.
V prvé řadě se o to zaslouží jeho vzhled, který je vskutku mimořádný. Prakticky všechny části vozu se snaží kráčet ve šlépějích původní C52, podle čehož je ztvárněna už příď s velmi podobným křivkami nárazníku a dvěma světlomety zasazenými na vrchní stranu vyboulených blatníků. Původní Disco Volante mělo světla umístěná o dost kolměji, ale další optimalizace aerodynamiky si jistě vyžádala své. A konec konců: Carrozzeria Touring Superleggera určitě nechtěla postavit znovu to samé auto.
Oné boubelatosti celkově trochu ubylo, a to i z hlediska profilu karoserie jako takové - zejména linie střechy je o dost nižší a sklon čelního skla je též diametrálně odlišný. Nejvíce se originálu podobá záď, ve které se jakoby spojují výrazné křivky zadních blatníků do dvojice malých, blízko u sebe umístěných kulatých světel. Je to znovu interpretace o poznání umírněnější, ale přesto působivá.
Pokud vám výsledné dílo i přes značné modifikace něco připomíná, nešálí vás zrak. Základem nového „diska” se totiž stala již dobře známá Alfa Romeo 8C Competizione, s níž novinka očividně sdílí i pár částí karoserie. Po tomto voze mu dokonce zůstala i kola a co je zřejmě nejpodstatnější - celý technický základ. I když tedy máme krom nových obrázků k dispozici jen minimum informací, je prakticky jisté, že pohon vozu obstará osmiválec o objemu 4,7 litru, výkonu 450 koní a točivém momentu 480 Nm, který známe právě z Alfy 8C. O přenos výkonu na zadní kola by se pak dále postarala šestistupňová automatická převodovka a samosvorný diferenciál.
Další technické detaily neznáme, je ale dosti pravděpodobné, že nová karoserie vylepší aerodynamický odporu vzduchu a další použití lehkých materiálů také sníží hmotnost celého vozu. Ve výsledku by pak nové Disco Volant mohlo být rychlejší než originální 8C, ale to už je ryzí spekulace.
Naopak jistým faktem je, že si tento vůz budete moci koupit. Italská manufaktura nemá ve zvyku pouze okouzlovat svou kreativitou, a tak předem avizuje uvedení malé výrobní série. Jak velká bude, co přesně nabídne a za jakou cenu, to bychom se mohli dozvědět již za pár dnů v Ženevě.
Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012
Italská krasavice živě v Ženevě
Novodobé Disco Volante od karosárny Touring Superleggera možná není tak úchvatné jako originál, mimořádně atraktivní auto je to ale i tak
Pro úplnost výchozí Alfa 8C, zde po boku MiTa
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch