Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Unikla podoba nové generace nejrozpačitějšího BMW, je to další přírůstek do sbírky bobrů
4.10.2021 | Petr Miler
Dodnes jsme úplně nepochopili, proč BMW tohle auto vůbec nabídlo, natož proč se jej rozhodlo nabídnout znovu, když samo přiznalo jeho obchodní neúspěch. Nicméně stalo se a jeho podoba už není tajemstvím.
Nemáme nic proti tomu, když se nějaká firma pokouší rozšiřovat svůj záběr ve snaze oslovit nové zákazníky, je to jedna z relevantních cest, jak rozvíjet podnikání. Jsme ale přesvědčeni, že by při tom měla zůstat věrná hodnotám, na kterých vyrostla, které ji definují. Jinak jen parazituje - a tím devastuje - image značky, kterou po dekády budovala docela jinými produkty a krátkodobý úspěch se z dlouhodobého hlediska snadno může obrátit proti ní.
Za příklad, jak to lze dělat, si dovolíme označit Porsche. Automobilka proslulá primárně sportovními modely, nejvíce pak 911, vsadila počátkem milénia na SUV a později i velké sedany. Nepůsobí to na papíře dobře, když si ale sjedete s takovým Macanem nebo Panamerou, zjistíte, že jde pořád o Porsche. Ne, nejsou to žádné sporťáky v jiné formě, udělat dvoutunové - a nebo dvoumetrové - auto takového ražení nejde. Ale je to zkrátka jiná liga. Macan je řidičsky jednoznačně nejzajímavější SUV na trhu a mezi vozy stejné třídy exceluje i kvalitou. Panamera, navzdory snaze konkurovat luxusním modelům nejvyšší třídy, pořád přináší o třídu záživnější svezení než třeba BMW 7, které přitom v tomto směru vůbec není špatné.
Přesto je to právě BMW, které výše zmíněnou myšlenku opakovaně chytilo za úplně špatný konec. Zejména menší modely s pohonem předních kol si dovolíme označit za tragické, řidičsky spíše odrazující odvary toho, čím se kdy bavorská značka snažila být. Současná řada 1 je jako špatný vtip, nekonkurenceschopná i vedle Golfu, natož pak vedle svých předchůdců s pohonem zadních kol. Jak to pak asi může dopadnout, když na stejných základech zkusíte postavit MPV?
Dobře ne, a tak to ani dobře nedopadlo. Pokus o řady 2 Active a Gran Tourer považujeme za naprostý omyl, ať už se na něj podíváme jakkoli. Nemusí to být nutně špatná auta, ale nejsou to dobrá BMW - dnes upadající třída obecně neatraktivních rodinných stěhováků postavená na základech rozpačité jedničkové řady s motory klidně o třech válcích je něco, co nikdy nemělo dostat kulaté logo s modrými a bílými poli. Chvíli se zdálo, že to pochopilo i samo BMW, však prodeje těchto modelů jsou pro firmu zajímavé snad leda v Německu. Pak se ale ukázalo, že z dvojky podivných dvojek skončí jen ta podivnější, tedy větší Gran Tourer. Nový Active Tourer dorazit měl a teď je tady.
Oficiálně zatím odhalen nebyl, automobilce ale unikl záběr z propagačních materiálů, který to nejdůležitější ukazuje předem. O překvapení nemůže být řeč, na záběru vidíme variaci na pojetí současných bavoráků zabalenou do hávu kompaktního MPV. Někteří čekali, že se z novinky vyklube něco ošklivějšího, názor si udělejte sami, nám pro jasné „ne” stačí krom všeho výše zmíněného pohled na ohromnou masku chladiče, která vypadá nepatřičně i na řadách 7, X5 či X7, natož pak zde.
Na další detaily si musíme počkat, z uniklého materiálu je ale patrné, že vůz dostane zkraje jen dvě verze - benzinovou 223i a plug-in hybridní 230e xDrive. Ryze spalovací 223i by měla dostat dvoulitrové turbo s výkonem 149 kW (203 koní), 230e xDrive pak kombinaci 1,5litrového tříválce s elektromotorem o celkovém výkonu možná až 201 kW (273 koní). To zní slibně, ale jen do chvíle, než poznáte, že elektromotor nikdy nefunguje nad hranicí 130 km/h a vypne v tu chvíli i během předjíždění. Pak už jste odkázání jen na tříválcový spalovací motor, který zrychlení omezí na minimum.
Další varianty 218i, 220i, 223i a 220d dorazí později, apetit na toto BMW ale povzbudí jen stěží. S ohledem na únik je možné, že oficiální představení se odehraje v řádů hodin či dnů, a tak si počkejme, co nám k novince řekne přímo automobilka.

Bobříku, ukaž zoubky! Nová generace řady 2 Active Tourer... Foto: BMW
...je má o poznání větší než předchůdce. Foto: BMW
Alespoň s větším Gran Tourerem je amen. Foto: BMW
Zdroj: Cochespias
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 11 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 3 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 5 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 6 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 8 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB