Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Velké SUV nové levné značky VW je takový hit, že ho automobilka musela hned zdražit
25.9.2020 | Petr Miler
Do prodeje vstoupilo začátkem letošního roku, a prodává se tedy prakticky jen ve velmi těžké době, kdy má řada výrobců problém vůbec něco prodat. Ne tak VW se svou Jettou.
Stále větší úspěchy slaví Volkswagen se svou novou nízkonákladovou značkou Jetta. Tu představil již loni v únoru ve spolupráci s automobilkou FAW a loni v září poslal do prodeje sedan VA3 a menší SUV VS5. V jejich případě zaznamenal hned slušný úspěch, neboť během dvou měsíců bylo prodáno přes 20 tisíc aut. Letos vstoupilo do prodeje i relativně velké SUV VS7 a značka se dere stále více na výsluní. Za prvních 8 měsíců letošního roku prodala už přes 100 tisíc aut, což je chvíli po jejím debutu a za obecně velmi těžké situace na trhu odzbrojující číslo.
Největší model VS7 dorazil později, přesto už má na výsledcích značky podstatný podíl. I když se do showroomů dostal až letos, první zákazníci si jej převzali v v druhé polovině ledna a pak dvakrát nebodoval kvůli koronaviru, na konto si letos připsal už přes 23 tisíc prodaných aut. Při pohledu na to, co a za kolik nabídl, se ale opravdu nelze divit.
Auto je dlouhé 4 624 mm, široké 1 841 mm a vysoké 1 633 mm. Pod kapotou spoléhá na přeplňované benzinové motory, kdy jedna-čtyřka produkuje 150 koní, od dvoulitru jich lze očekávat 180. Zatímco s první zmíněnou jednotkou lze spojit šestistupňový manuál i automat, ve druhém případě je k mání pouze automatická převodovka. Pohon všech kol není k dispozici v žádné u verzí.
Fakticky jde tedy o obdobu Škody Kodiaq, přesto se začal prodávat za cenu 92 800 yuanů, lednu asi 306 tisíc Kč - to je oproti Kodiaqu přibližně polovina. Základní výbava přitom není marná, krom věcí, jako jako jsou klimatizace, palubní počítač, loketní opěrka, ESP nebo Bluetooth, které by šlo očekávat, v ní najdeme i takové záležitosti, jako jsou kola z lehkých slitin, panoramatické střešní okno, parkovací asistent, infotainment s 8" displejem, bezdrátové dobíjení telefonů či sklopná vnější zpětná zrcátka. To všechno jsou prvky, za které se třeba u Škody Kodiaq připlácí.
I v absolutně plné výbavě s automatem stál vůz 121 800 yuanů, tedy necelých 403 tisíc Kč. Ve výbavě přitom tato verze má třeba i s parkovací asistent s ptačím pohledem přes 10" displej, permanentní připojení na internet nebo vyhřívání stěračů. To byla skoro fantastická nabídka a vlastně není divu, že zájem zaskočil i samotný Volkswagen resp. konglomerát FAV-VW, který se o výrobu Jett stará.
Zájem předčil i plánované výrobní kapacity, a tak automobilka oznámila zdražení. Nyní tedy VS7 prodává za ceny od 106 800 CNY, což je asi 364 tisíc Kč, do 136 800 CNY, tedy cca 466 tisíc Kč. To je hodně, o dobrých 15-20 % víc, o takovém zdražování si jiné automobilové značky mohou letos nechat jen zdát. Přesto máme pocit, že za tyto peníze bude VS7 při své velikosti, výbavě a technice pořád hit. Menší modely VA3 a SUV VS5 zůstávají s cenami na svém a jsou dále k mání od 65 800 resp. 84 800 CNY (224 resp. 289 tisíc Kč).





















Nové SUV Jetta VS7 vstoupilo do prodeje letos s cenami začínajícími na 306 tisících Kč. Nabízelo toho ale za peníze snad až moc, a tak VW zdražoval - teď tento model přijde nejméně na 364 tisíc Kč, i tak je to ale výhodná nabídka. Foto: FAV-VW
Zdroj: FAV-VW
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 2 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB